שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חוק "איחוד משפחות" מאתגר את הקואליציה
הליכוד מסרבים לתמוך
יו"ר הוועדה המסדרת נאלצה להוריד מסדר היום החלטה לתיקון חוק שעומד לפוג בעוד מספר שבועות, זאת לאחר שהליכוד הודיעה כי המפלגה וסיעות האופוזיציה לא יתמכו בו
תגיות:
מיקי זוהר | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

לקואליציה נגרמה היום (רביעי) מבוכה כשיו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ עידית סילמן (ימינה), נאלצה להוריד מסדר יומה של הוועדה החלטה הנוגעת להארכת תוקף החוק השולל מתן אזרחות ישראלית או תושבות בישראל לפלסטינים, תושבי יהודה והשומרון או רצועת עזה, שהם בני זוג של אזרחים ישראלים.

החוק הוא בעצם "הוראת שעה" השוללת מתן אזרחות ישראלית או תושבות בישראל לפלשתינים תושבי יהודה והשומרון או רצועת עזה, שהם בני זוג של אזרחים ישראלים. עקב היותו הוראת שעה, נדרשת הארכה שלו מדי שנה, כשלקואליציה יש שלושה שבועות להעבירו. השאיפה בקואליציה היא לדון בסוגייה הנפיצה בוועדת החוץ וביטחון, שבה לא חברים ח"כים מהסיעות הערביות, לרבות רע"מ. בפועל, הדיון אמור להיערך בשיתוף ועדת הפנים, שבראשה עומד ח"כ מנסור עבאס.

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר כתב בטוויטר: "הקואליציה החדשה ביטלה את הדיון בועדה המסדרת בכל הנוגע למניעת איחוד משפחות. הלכה למעשה, הם פשוט לא מסוגלים לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. נסכים לסייע להם אם הם יסכימו לקדם לנו את החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה ביו״ש".

מהליכוד נמסר כי "בגלל ההרכב ההזוי של הממשלה החלשה של בנט היא לא מצליחה, כבר ביום השלישי לקיומה, להעביר הארכה של חוק איחוד משפחות כדי למנוע התאזרחות של מאות אלפי פלסטינים ומסתננים בלתי חוקיים – דבר שיחסל את המדינה היהודית. זו עוד סיבה לכך שאנו ושותפינו לימין האמיתי נעשה הכל כדי להפיל את הממשלה המסוכנת הזאת בהזדמנות הראשונה".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מסר כי "אני רואה שמתחיל קמפיין מאורגן, מתוזמן וצבוע של מפלגת שמאלה על הראש שלנו בעניין חוק איחוד משפחות. אז נעשה סדר: חודשים אנחנו צועקים שלהקים ממשלה שנשענת על אויבי ישראל תומכי טרור זה אסון למדינה היהודית, ושקואליציה כזו לא תוכל לשמור על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל ותפגע בהם".

"‏בנט בשל תאוות שלטון ונקם חסרת אחריות ובלתי נשלטת הסביר שאפשר "לשים הכל בצד", ו"לא פרנסה לא מעניין", טרפד בידיים ובמכוון הקמת ממשלת ימין שהיתה בהישג יד, פרץ כל קו אדום ערכי ודמוקרטי, וחבר לשמאל הקיצוני ולתומכי הטרור כדי לכפות את עצמו על אזרחי ישראל כראש מנהלה עם שישה מנדטים".

"‏עכשיו, כדרכו, הוא מריץ ספינים ומניפולציות ומגלגל עיניים ואחריות על האופוזיציה. יש לנו אחריות אדירה על הכתפיים לעם ישראל ולמדינת ישראל. האחריות הזו מחייבת אותנו בראש ובראשונה לחשוף את השקר ולצרוב תודעתית את האיום הקיומי שבהישענות על תומכי טרור כדי למנוע שגיאה נוראה כזו בעתיד, ‏להפיל את הממשלה הרעה הזו ולהקים במקומה ממשלה ציונית טובה לישראל".

"זה לא "יצר שלטון", ובכלל, השאיפה שלנו להחזיר את הימין לשלטון אינה מילה מגונה. זו משימתנו. השלטון הוא אמצעי לקידום ערכים ומדיניות טובה לישראל, ואת זה תעשה רק ממשלת ימין של המחנה הלאומי".

"‏האופוזיציה טרם החליטה כיצד לנהוג בעניין, אבל דבר אחד צריך להיות ברור: בהקמת ממשלת שמאל קיצונית עם תומכי טרור, בנט ושותפיו פגעו ופוגעים בביטחון ישראל וברוב היהודי בה. האחריות לכך היא עליהם ועליהם בלבד. האחריות שלנו היא להראות להם כמה שיותר מהר את הדלת החוצה מהמערכת הפוליטית", דברי סמוטריץ'.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים