שיתוף
תגובות
חדשות » חוק האזרחות המתוקן עבר במליאת הכנסת
הישג למדינה
לפני זמן קצר עבר חוק האזרחות המתוקן שהובילו ח״כ שמחה רוטמן (אופוזיציה) בשיתוף עם שרת הפנים איילת שקד (קואליציה) בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת
| צילום: נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

לפני מספר דקות עבר חוק האזרחות המתוקן שהובילו ח״כ שמחה רוטמן (אופוזיציה) בשיתוף עם שרת הפנים איילת שקד (קואליציה) בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת, וזאת לאחר דרמות וימים מתוחים בהצבעה בוועדת חוץ וביטחון.

בקריאה השלישית תמכו בהצעה 45 אל מול 15 שהתנגדו וההצעה אושרה סופית במליאת הכנסת. עוד לפני ההצבעה, במקום לבקש לראות בהצבעה כהצבעת אי אמון, הציע ח"כ אחמד טיבי לח"כ מנסור עבאס לחתום על הצעה לפיזור הכנסת. ח"כ עבאס כי מטרתה של רע"מ לשרת את החברה הערבית.

מעט לפני ההצבעה ח"כ סטרוק שאלה את שרת הפנים שקד האם יש הסכם עם רע"מ לפי בתמורה להעברת חוק האזרחות, הממשלה תוותר לרע"מ בעניין הנגב, ואילו השרה שקד השיבה שאין הסכם.

כזכור לפני כחצי שנה האופוזיציה סירבה להתגייס להעברת חוק האזרחות הקודם שהוגש בעקבות הסכמות של השרה שקד עם נציגי התנועה האיסלאמית על איחודם של אלפי משפחות פלסטיניות בזכות שיבה שקטה והותיר את הסמכות לאיחוד משפחות בידה של שרת הפנים הנתונה לסחיטה מצד רע״מ.

כבר מהרגע הראשון סיעת הציונות הדתית דרשה להכניס סעיפי שקיפות ומכסות מקסימום לחוק האזרחות ולתקנו כך שלא ניתן יהיה לפרוץ את מסגרת איחוד המשפחות שהיה נהוג בשנים האחרונות.

נוסף לכך, החוק המתוקן כולל פסקת מטרה הקובעת כי מטרת החוק היא לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולקדם אינטרסים של ביטחון לאומי.

לאחר ביקורת שהושמעה כנגד מפלגות הימין על הפלת החוק לפני חצי שנה, הערב הובהר כי מפלגות הימין קיבלו החלטה נכונה וציונית שמנעה העברת חוק שהיה מרע את המצב והצליחה להעביר חוק טוב בהרבה שמחזק את זהותה הציונית והיהודית של מדינת ישראל.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: ״שמחה רוטמן הוביל עבודה מדהימה למען מדינת ישראל. עם ישראל מודה לך על עמידתך האיתנה למען שמירת זהותה היהודית והדמוקרטית של מדינת ישראל".

עוד הוסיף סמוטריץ׳: "אם הנציגים שהגיעו מהימין רק ירצו, יש להם יד חופשית לעשיה לאומית. לחברי הימין, נגמרו התירוצים: פסקת ההתגברות, אביתר, חומש, ההתיישבות הצעירה, יהוד הנגב והגליל, תיקון הוראות הפתיחה באש, תיקון מערכת המשפט, קיזוז משכורות מחבלים ועוד מחכים לכם. אם הממשלה הרעה הזו לא תיפול עוד קודם לכן, נהיה כאן גם במושב הבא כדי להזכיר ולדרוש זאת מכם". סיכם סמוטריץ׳.

ח״כ אופיר סופר (הציונות הדתית) בתגובה על העברת חוק האזרחות: "חוק האזרחות הוא חוק חשוב ואני מברך על העברתו. קואליציית בנט-עבאס ממשיכה במכירת החיסול של הנגב וכספי המדינה לעבאס. נמשיך לפעול להפלת הממשלה".

מסיעת מרצ נמסר בתגובה: ״לאחר מאבק עיקש שמפלגת מרצ ניהלה נגד חוק האזרחות, עוד מאז הקמת הממשלה, וביתר שאת בשבוע האחרון, החוק עבר בתמיכת האופוזיציה, למרות הצבעת סיעת מרצ נגדו. חוק האזרחות הוא הוראת שעה שמאריכים אותה מעת לעת, מיד לאחר שהחוק עבר, סיעת מרצ הגישה הצעת חוק המורה לבטלו״.

ח״כ עאידה תומא-סלימאן בתגובה להעברת חוק האזרחות: "כל השותפים בקואליציה ובממשלה אחראים לחוק האזרחות הגזעני שעבר הערב. חוק אפרטהייד מובהק. ‏רע״ם גם סירבו לחתום על הצעתנו לפיזור הכנסת אחרי שהצהירו שעל החוק הזה יש להפיל את הממשלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים