שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » צפוי: חוק האזרחות נפל בועדה המסדרת
מכה לקואליציה
מחלוקת באופוזיציה האם לתמוך בחוק בקונסטלציה מסוימת ואם לא נכון לעשות כן, במקביל מהומה בועדה המסדרת לאחר שהיו"ר גינזבורג איחר ב-20 דק'
הדיון בוועדה המסדרת | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

הוועדה המסדרת דנה הבוקר (ב') בחוק האזרחות, יום לפני שהארכת השעה תפקע, ותקבע איזו ועדה בכנסת תדון בתיקון לחוק. ובשעה 10:20 תיערך הצבעה (כאשר לעת עתה, הקואליציה דחתה את ההצבעה בשעה ל-11:20) , כאשר הקואליציה תבקש להעביר את החוק לועדת חוץ וביטחון, ואם לא יהיה לה רוב זה יעבור ישירות למליאה.

כצפוי,ההצבעה בוועדה על העברת חוק האזרחות לדיון בוועדת החוץ והביטחון הזמנית נפלה. 14 הצביעו בעד, ו-17 הצביעו נגד.

כבר עם פתיחת הוועדה החלה מהומה בין חברי הכנסת מהאופוזיציה לחברי הכנסת מהקואליציה, לאחר שחברי האופוזיציה זעמו על ממלא מקום יו"ר הוועדה, חבר הכנסת איתן גינזבורג, שאיחר ב-20 דקות לדיון. אחרי שחבר הכנסת דוד ביטן תקף את גינזבורג, השיב לו חבר הכנסת ולדימיר בליאק מיש עתיד: "תסתום את הפה". חברת הכנסת מאי גולן זעמה שגינזבורג לא התערב, וביטן תקף לאחר מכן גם את היועצים המשפטיים, שלדבריו נוהגים בדורסנות.

ח"כ יעקב אשר אמר: "אין לכם מענטשליכקייט, איך אומרים את זה בעברית? אנושיות. ביקשתם שנבוא ב-9 בבוקר בדיוק כי יש הצבעות. באנו לפני הזמן והיו"ר מאחרת ב-20 דקות. אני בז להתנהגות הזו"  .

בהמשך החוק שנועד למנוע מפלסטינים לקבל מעמד חוקי בישראל יעבור כאמור להצבעה במליאת הכנסת, שם צפוי גיוס חירום של הקואליציה והאופוזיציה כדי להכריע בסוגיה. לפני הצהריים תדון ועדת החוץ והביטחון בסוגיית איחוד משפחות של ישראלים עם תושבי עזה ויהודה ושומרון, ועם אזרחי מדינות אויב.

שרת הפנים איילת שקד אמרה כי חוק האזרחות יעלה לדיון כלשונו, אך בליכוד ממתינים לרגע האחרון עם ההחלטה בנוגע להארכת התוקף של הוראת השעה. בסביבתו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ערכו ביממה האחרונה שורת התייעצויות כדי לגבש קו אחיד, ובשיחות עלתה גם האפשרות לחופש הצבעה או להצבעה בתמורה לחוק מקוצר של חצי שנה.

למרות ההצהרות על קידום חוקים חלופיים, האופוזיציה ממשיכה להיות חלוקה בנושא. כמה מבכירי האופוזיציה אמרו כי אם הליכוד יחליט לתמוך בחוק, יהיה יהווה סימן דרך לסיומה של האופוזיציה האפקטיבית – ולטענתם ההתנגדות היא הזדמנות חד-פעמית להראות את ההבדלים בין ממשלת ימין לממשלת האחדות.

מנגד, כמה מבכירי הליכוד חוששים שמדובר בנושא בעייתי מאוד שהם לא יוכלו לישון עמו בשקט, והגעת פלסטינים שעד כה לא הורשו לשהות בישראל תהיה חתומה על שמם. לטענתם, כל עוד לא מדובר בחוק שמפיל את הממשלה המכהנת, יש להעדיף את טובת המדינה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים