שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חוק האזרחות של שקד ורוטמן עבר במליאה
בקריאה ראשונה
הרשימה המשותפת הפכה הערב את ההצבעה על חוק האזרחות להצעת אי אמון בממשלה, זאת כדי לגרום לח"כים בקואליציה להצביע נגד הצעת החוק
יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הרשימה המשותפת הפכה הערב את ההצבעה על חוק האזרחות להצעת אי אמון בממשלה, זאת כדי לגרום לח"כים בקואליציה להצביע נגד הצעת החוק שהוגשה בשת"פ בין השרה שקד לח"כ רוטמן. בעקבות כך, בעת ההצבעה חברי הכנסת ממרצ ורע"מ יצאו מהמליאה ונמנעו בהצבעה. חוק האזרחות עבר ברוב קולות.

שרת הפנים איילת שקד הגיבה לאחר שהחוק אושר בקריאה ראשונה: "הציונות והשכל הישר ניצחו. תודה לכל העוסקים במלאכה מרוב סיעות הבית – אופוזיציה כקואליציה. ממשיכים לקריאה שניה ושלישית".

ח"כ שמחה רוטמן: "שמח ומברך על תמיכת הכנסת בחוק אזרחות ששומר על בטחון ישראל ועל חומת המגן שלנו. החוק יקבע מכסת מקסימום של אישורי כניסה לישראל ויחייב דווח ושקיפות לכנסת על האישורים שניתנים. עד שנצליח להעביר את חוק יסוד ההגירה שהוא המענה ההולם ביותר, לא נפקיר את בטחון ישראל ונפעל להביא חוק אזרחות שיבטיח שמירה על גבולות ישראל. הבטחנו להיות אופוזיציה אחראית ועשינו זאת היום תוך שיתוף פעולה עם המפלגות הציוניות בקואליציה".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ': "ברכות לידידי ח"כ שמחה רוטמן שהתעקש להכניס סעיף מכסות ושקיפות לחוק האזרחות. הציונות הדתית מובילה אופוזיציה אחראית ושמה את מדינת ישראל בראש לפני שיקולים פוליטיים".

"לפני חצי שנה הקואליציה ביקשה להעביר חוק רע שהיה מעניק את מפתחות זכות השיבה למנסור עבאס. התנגדנו לכך מתוך האחריות הגדולה שלנו לעתידה של מדינת ישראל ותוך ידיעה שנהפוך כל אבן כדי להעביר חוק מתוקן ואחראי שישמור על ביטחונה של מדינת ישראל ועל הרוב היהודי בה. היום התקדמנו צעד משמעותי בדרך לכך".

"אנו מקווים שאיילת שקד תעמוד הפעם בסיכומים שלה עם ח"כ רוטמן, באופן שבו הצעתו שעברה היום תמוזג עם ההצעה הממשלתית והמכסות והשקיפות יכנסו אל החוק הסופי המשותף שיובא להצבעה בקריאה השניה והשלישית, ולא תיכנע כמו בפעם הקודמת לדרישותיהן הלא ציוניות של מרצ והתנועה האיסלמית תוך פגיעה בביטחון ישראל".

ח"כ אוסמה סעדי: "זה החוק הכי גזעני שנמצא בספר החוקים של מדינת ישראל. יש עוד הרבה חוקים, אבל החוק הזה אפילו בבית המשפט העליון היה לו קושי רב, אז כשחוקק כהוראת שעה מאז 2003. מגיע לאנשים האלה זכויות. זו זכות חוקתית של לחיות, להינשא, להתאהב, להקים משפחה. ואני אומר לכם, מיכל רוזין ותמר זנדברג וחבריי ברע"מ, לא מספיק שהיום תתנגדו ותצביעו נגד. אתם צריכים להגיד לממשלה הזאת: אם החוק הזה עובר אז אין ממשלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים