שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חוק הגיור יביא להכרה בגיורים רפורמים
כהנא מוזהר
מהתכתבות פנימית מלשכת השר מתן כהנא בה דנים אנשי הלשכה על נוסח חוק הגיור, עולה כי כהנא מבקש להצר את צעדי הרב הראשי ולשלול את סמכויותיו
מתן כהנא | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מהתכתבות פנימית מלשכת השר מתן כהנא בה דנים אנשי הלשכה על נוסח חוק הגיור, עולה כי כהנא מבקש להצר את צעדי הרב הראשי ולשלול את סמכויותיו, ומוזהר על ידי אנשי הייעוץ המשפטי שהחוק יביא להכרה בגיורים רפורמים. כך דווח בערוץ 7.

השר מתן כהנא הגיב לפרסומים: "יהודי הוא רק מי שהתגייר ע"פ ההלכה. החוק שאביא לכנסת לא יכניס גיורים רפורמים. לא דרך החלון ולא דרך הדלת. אני מבין את החששות. ניסוח חוק מעצם טבעו הוא דבר מורכב ומסובך. כשאניח את נוסח החוק בעוד 9 ימים תוכלו לשפוט במו עינכם ולא להסתפק בחצאי משפטים וסילופי דברים".

מלשכת נשיא בית הדין הגדול הגר"ד לאו נמסר בתגובה לפרסום: "שוב מוכח כי מתווה הגיור המסוכן יוביל לחורבן בעם ישראל. אתמול נוכחנו כי כלל רבני ישראל והתפוצות אשר נחשפו למתווה המסוכן מאוחדים בדעתם בעניין".

ממפלגת הציונות הדתית נמסר: "הפרטים שנחשפו היום מחוק הגיור שמכין מתן כהנא ומהתכתובות הפנימיות במשרדו מלמדים שכהנא מוליך שולל את הרבנים בשעה שהוא מספר להם שהרפורמה שלו תשמור על מעמדה של הרבנות הראשית בפסיקת ההלכה בענייני הגיור ושהגיורים יבוצעו בפיקוחה של הרבנות. האמת, כך מתברר בדברי נציגיו של השר, שונה לחלוטין. החוק שמתכנן כהנא להביא לכנסת מאיין לחלוטין את סמכותה של הרבנות הראשית, מהווה הפרטה מוחלטת של הגיור במדינת ישראל ופותח פתח לגיורים רפורמים וקונסקבטיבים".

"מהפרסומים עולה שכהנא, שחושש כנראה מגלעד קריב, אפילו לא מבקש לסתום באמצעות החוק את הפרצות שפרץ בג"ץ בענייני הגיור ולקבוע את הדבר המינימלי לפיו בישראל יוכרו רק גיורים ממלכתיים. בכך יאפשר כהנא הכרה בגיורים רפורמים וקונסרבטיבים באופן שיפגע קשות באחדות העם ויביא להונאת המתגיירים. אנחנו קוראים לשר כהנא לחזור בו מכוונתו לפרק את הגיור הממלכתי ולקרוע את העם".

ממרכז ליב"ה נמסר בתגובה: "שוב הוכח שכל המטרה של חוק הגיור החדש היא להכיר בגיור הרפורמי ולגרום לקרע ושיסוי בעם ישראל. השר כהנא מוביל מהלך מסוכן שיביא להרס ולשואה רוחנית בעם ישראל. אנחנו קוראים לשר כהנא ולשותפיו להסיר את ידיהם מהצביון היהודי. אל תטמאו את קדשי ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אנחנו צריכים להתאחד להפגין מיליון איש לפחות ולהפגין כמו שצריך להפוך את המדינה הזאת בנפשינו הדבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים