שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חוק הגיור נדחה – השר כהנא: "מכה קלה בכנף"
"סיעתא דישמיא"
בשעות הלילה המאוחרות הגיעו חברי הקואליציה להסכמות עם האופוזיציה כי חוק הגיור לא יעלה לדיון במושב הנוכחי אלא יידחה למושב הבא – בעוד כחודשיים
השר מתן כהנא | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אמש (שני) בשעות הלילה המאוחרות הגיעו חברי הקואליציה להסכמות עם האופוזיציה כי חוק הגיור לא יעלה לדיון במושב הנוכחי אלא יידחה למושב הבא – בעוד כחודשיים.

סיעת ש"ס הגיבה לדחיה: "עם ישראל חי! הצד הנכון של ההיסטוריה היהודית ניצח! חוק הגיור שעמד להמיט חורבן גדול על שלמות העם – נהדף משולחן הכנסת וממושב החורף".

"סיעת ש"ס גאה לעמוד בחזית המאבק לשמירת המדינה היהודית ורואה סיעתא דישמיא מופלאה בסיכול החוקים הפוגעניים, חרף הרוב המספרי של הקואליציה הדורסנית. האמת מנצחת".

שר הדתות מתן כהנא מימינה הגיב לדחיית החוק: "מכה קלה בכנף. יהיה חוק גיור רבני ערים כי עם ישראל חייב את החוק הזה".

ח"כ שמחה רוטמן הגיב לדבריו של כהנא: "מכה קלה בכנף" הוא ביטוי בשיח הציבורי, הפוליטי והתקשורתי בישראל ומשמש לתאר את החשיבות המועטה שמייחסים גורמים בעלי כוח למעשים או פעולות שהם בעלי משמעות קשה ונרחבת יותר בעיני אחרים. (ויקיפדיה) מקור הביטוי הוא התחושה שמרגיש טייס כשהוא מטיל פצצה שהורגת אנשים. שמח שבחרת בביטוי הזה".

בתוך כך, מקרה חמור ולא דמוקרטי התרחש אמש בוועדת הכנסת כאשר חברי האופוזיציה נקראו לישיבה עם חברי הקואליציה, יו"ר הוועדה בועז טופורובסקי העלה לדיון את הפעלת סעיף 98 כדי למנוע מהאופוזיציה להעלות הסתייגויות ובכך להעביר את חוק הגיור והאזרחות שהוגשו אליהם יחדיו 100 אלף הסתייגויות.

אך מלבד היו"ר בועז טופורובסקי לא נכחו בחדר הוועדה עוד ח"כים, כך שההצעה להפעיל את סעיף 98 עברה ברוב קולות (1) ובלי מתנגדים. שעה קלה לאחר מכן, בסיכומים שהגיעו הקואליציה והאופוזיציה הוחלט לבטל את הפעלת הסעיף.

ח"כ שלמה קרעי הגיב: "בועז טופורובסקי לומד היטב את רוח הדיקטטורה של יש עתיד והעומד בראשה. בקואליציה הזו, המציאות עולה על כל דמיון. ממש סטארט אפ קואלישן. אחד מצביע פעמיים, השני מצביע לבד במחטף וקורא לזה פה אחד, וכולם יחד רומסים את הדמוקרטיה. לכו הביתה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים