שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חוקר המוח יורם יובל מצטרף לזליכה
מציג רשימה
זליכה הציג את רשימת המפלגה: אסנת עקירב, עליאן אלקירנאווי, איציק תורג'מן, נדב עשאהל, ציפי מנהיימר, אאיל כריים, אליאס אינברום ועינת קאופמן
יורם יובל | צילום: מיכאל רייזל, ויקיפדיה

יושב ראש 'המפלגה הכלכלית', פרופ' ירון זליכה, הציג הערב (שלישי) את חברי רשימת המפלגה. כל ארבעת המועמדים הראשונים ברשימה הינם פרופסורים מובילים בתחומם: אסנת עקירב, ראש החוג למדעי המדינה במכללה האקדמית גליל מערבי; יורם יובל, פסיכיאטר, חוק מוח, איש תקשורת ומתנגד חריף לראש הממשלה; ועליאן אלקירנאווי, לשעבר נשיא מכללת אחווה ומדליק משואה.

עוד ברשימה: אל"מ במיל' איציק תורג'מן, זוכה פרס ביטחון ישראל, ממייסדי תכנית 'עתידים' ולשעבר מנכ"ל קרן רש"י; עורך הדין חושף השחיתויות נדב עשאהל, לשעבר יועץ מבקר המדינה לינדנשטראוס למאבק בשחיתות; ציפי מנהיימר; רו"ח ואאיל כריים, יזם, יועץ כלכלי לרשויות מקומיות ומרצה בחוג למנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב; אליאס אינברום, איש תקשורת ואיש שירות החוץ לשעבר; וד"ר עינת קאופמן.

זליכה פתח את דבריו בהצגת חברי הרשימה ואמר: "הפעם, אני לא מתכוון לדבר על מונופולים וטייקונים, הפעם אני רוצה לדבר על הרשימה שלנו, הרשימה המופלאה של המפלגה הכלכלית לכנסת העשרים וארבע. לא חיפשנו פוסטרים ולכן לא תראו כאלה. לא הלכנו על עלי תאנה ולכן לא מצאנו כאלה. חיפשנו אנשים שפרצו דלת בחיים שלהם, חלקם וחלקן פרצו תקרות בטון, אבל מרגישים שהשיא עוד לפניהם. אנשים שמובילים בחייהם את השינוי הכלכלי והחברתי שאנחנו מתכוונים להביא – כלכלה מודרנית, תחרותית ומכילה. כלכלה שמעריכה כישורים ולא קשרים, מאמץ ולא בטלנות, אומץ ולא פחד. זו הרשימה שלנו, ואין רשימה טובה מזוכ לכנסת. תאמינו לי, כל אחת ואחד הם טייקונים אמיתיים. אבל טייקונים בזכות עצמם ובכוחות עצמם".

פרופ' אסנת עקירב: "בשנה האחרונה הפרלמנטים נלחמים על החיים שלהם, וגם הפרלמנט שלנו נאבק על חייו. מערכת האיזונים והבלמים במערכת השלטונית הישראלית הופרה. האיזון השתנה והשינוי הזה קורה בשיאו של משבר, תוך כדי החלטות שנובעות מצורך פוליטי קטן וספציפי ולא מתוך ראייה משמעותית. כשאין לנו מערכת שלטונית שמייצרת יציבות, אין לנו היתכנות. זו המשימה שלי, להחזיר את האמון והיציבות".

פרופ' יורם יובל: "לפני קצת יותר משנה התחלתי באופן ספונטני במחאה נגד השלטון ובעיקר נגד מה שקרה במדינה. הגיע הזמן לעבור ממחאה לפעולה ורק לא ביבי זו לא תכנית פעולה. יש לנו תכנית, ואני אקח על עצמי את שיקום מערכת הבריאות, שעברה עשר שנים של הזנחה שיטתית. משבר הקורונה פגש את ישראל באותו מקום שבו פגשה אותה מלחמת יום כיפור, וכמו ביום כיפור, האנשים והנשים בחלוקים הצליחו במאמצים ובתושייה על אנושיים להוציא ממערכת הבריאות את המיטב תוך סיכון עצמי. כעת, יש להפיק לקחים ולהבין מה עלינו לעשות מכאן. הגיע הזמן להוציא לפועל סוף סוף את הרפורמה בשירותי בריאות הנפש. אנחנו נוסיף אלפי תקנים חדשים לרופאות רופאים אחיות ואחים, עובדות ועובדים סוציאליים, פסיכולוגיים ופסיכולוגיות. נקצר את שעות העבודה של הרופאים הצעירים. נפתח בית ספר נוסף לרפואה ונגדיל את מספר הרופאים שלנו ונקבע סטנדרטים מחייבים לקופות החולים. יש לנו מערכת ציבורית מהטובות בעולם, אנחנו כאן כדי להפוך את התוצר שלה לטוב בעולם".

פרופ' אלקירנאווי: "לאחר 24 שנים באקדמיה בארץ ובחו"ל אני מצטרף למפלגה הכלכלית כדי לגשר על הפערים החברתיים בישראל. אני כאן כדי ליצור חברה צודקת ושוויונית, כדי להיות שותף לחברה בריאה, כי בלי כלכלה וחברה בריאה, המדינה לא בריאה. ליצור הזדמנויות שוות לכל אזרחי ישראל באקדמיה ובכלכלה, בהייטק ובמקומות נוספים. אני כאן כדי להיות שותף לבניית החוסן הלאומי של כל האוכלוסיות בישראל וחוסן לאומי זה לא רק ביטחון, אלא גם דור העתיד. אני פונה מכאן לכל אזרחי ואזרחיות ישראל – בואו ביחד נבנה חברה צודקת, יחד נוביל שינויים. נשמיע את הקולות הדוממים, נעזור לקדם את מי שנמצאים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים