שיתוף
תגובות
כללי » חוק הקנסות אושר סופית במליאת הכנסת
הפסד לחרדים
החוק אושר בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 40 ח"כים ו-18 מתנגדים. סכום הדוחות יוכפל ל-10 אלף שקלים. במקרים אחרים, ניתן יהיה לסגור מוסד שפועל בניגוד להנחיות
הצבעה על חוק בכנסת | צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

מליאת הכנסת אישרה היום (ראשון) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להכפלת הקנסות על מפרי ההנחיות בתקופת הקורונה. לפי החוק, שאושר ברוב של 40 ח"כים מול 18 מתנגדים, הקנסות יגדלו לעשרת אלפים שקלים, וכן, לרשויות האכיפה ניתנה סמכות להוציא צווי סגירה למוסדות חינוך שייפתחו בניגוד להנחיות.

החוק מחמיר את הענישה המוטלת על מי שמפר הגבלות מסוימות אשר נקבעו לפי חוק סמכויות מיוחדות או לפי פקודת בריאות העם. כמו כן מוצע להרחיב את סל האמצעים העומדים לרשות גורמי אכיפת החוק בפעולת האכיפה של ההגבלות לפי חוק סמכויות מיוחדות.

החוק מציע להעלות את הסכומים המרביים של הקנסות המנהליים שניתן לקבוע לגבי עבירות מנהליות מ5000 שקלים חדשים ל–10000שקלים חדשים.

בין היתר מוצע להעלות את הקנסות על הפעלת מקום הפתוח לציבור או בית עסק, בדרך של פתיחתו לציבור, בניגוד לאיסור על הפעלתו כאמור שנקבע בתקנות, ועל הפרת ההגבלות לעניין מסיבה, כנס, טקס, לרבות טקס דתי, פסטיבל, טיול מאורגן, אירוע ספורט, מופע בידור או מופע אומנות.

כמו כן מוצע להחמיר את הקנסות על הפעלה של מוסד המקיים פעילות חינוך, בדרך של פתיחתו ללומדים, לחניכים או למטופלים בניגוד לאיסור על הפעלתו כאמור שנקבע בתקנות. יצוין כי הכוונה היא לקבוע בתקנות סכומי קנסות שונים בהתאם להיקף ההפרה ולעוצמת הסכנה הנשקפת ממנה, כך שמוסד שפותח את שעריו ומקיים פעילות לימוד למספר גדול יותר של תלמידים – יקבל קנס גבוה יותר ממוסדות שמקיימים פעילות חינוך למספר נמוך יחסית של תלמידים.

לאחר אישור החוק, בכחול לבן מסרו כי הוא "יאפשר הקפדה ואכיפת הכללים בכל מקום. דין בני ברק וביתר עלית כדין ראשון לציון והרצליה. זהו ניצחון גדול לכחול לבן, אך בעיקר ניצחון לאזרחים, ולמאבק בתחלואה. האכיפה השוויונית היא לא נגד החרדים אלא בעדם ובעד כל אזרחי המדינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים