שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חוק וועדות המעקב הצבאיות הוסר מסדר היום
ניצחון לחרדים
אודות לח"כ ישראל אייכלר וח"כ מאיר פרוש יחד עם הח"כים החרדיים שהצליחו לשכנע את חברי רע"מ והמשותפת להתנגד לחוק, מסיבות דתיות
בני גנץ | צילום: טל עוז / משרד הביטחון

הקואליציה הסירה מסדר היום את חוק וועדות המעקב הצבאיות אחרי בנות דתיות, שעבר בשבוע שעבר בקריאה ראשונה. זאת אחרי שבקואליציה הבינו שאין רוב להעביר את החוק, ולכן נאלצו להוריד אותו לעת עתה מסדר היום. זאת לאחר שחבר וועדת חוץ וביטחון ח"כ ישראל אייכלר וח"כ מאיר פרוש יחד עם הח"כים החרדיים הצליחו לשכנע את חברי הכנסת רע"מ והמשותפת להתנגד לחוק, מסיבות דתיות.

שר הביטחון בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר משיכת החוק: "נאלצתי למשוך הלילה חוק חשוב מאוד שמטרתו מניעת השתמטות מצה"ל של נשים שנתנו הצהרת שווא על דתיותן. המשמעות היא שהוועדה שיכלה לבטל פטורים כאלו, תפורק, ואנחנו במערכת הביטחון ניוותר בלי הכלים להתמודד עם התופעה".

"צר לי מאוד, שמפלגת הליכוד ומפלגות ציוניות נוספות, מביאות לפגיעה בביטחון ועידוד השתמטות. כשר הביטחון אכנס את הצוותים המקצועיים, ונבחן כיצד לפעול בנושא כבר בימים הקרובים".

כזכור, בתחילת השבוע נאבקו ח"כ אייכלר וח"כ פרוש בוועדת חוץ וביטחון נגד החוק, והצליחו לנעול את ישיבת הוועדה ללא הסכמות. ח"כ הרב אייכלר: המאבק של יהדות התורה נגד החוק הזה, הניב תוצאה ברוכה וחשובה".

כשנודעה הבשורה על הורדת החוק מסדר יום ההצבעות בכנסת, הביעו הנציגים החרדים שביעות רצון וקורת רוח מהניצחון במאבק החשוב נגד גזירת הוועדות הצבאיות שעוקבות אחרי רמת הדתיות של בנות ישראל כדי לגייסם בכפיה לצבא. "זהו מסר חשוב נגד גיוס הכפייה לצבא" אמרו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים