שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » חוק חדש צפוי להסדיר עוזרי רופא כמקצוע
פריצת דרך
הסדרת הנושא עשויה לסייע בקידום קיצור תורנויות הרופאים המתמחים, כאשר האחרונים יוכלו להסתייע בעוזרים. הערכה: יוכשרו מאות עוזרי רופא בשנה
רופאים | צילום: People Image Studio, שאטרסטוק

הצעת החוק החדשה להסדרת מקצוע עוזר הרופא (Physician's Assistant) תועלה הבוקר (ראשון) לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, לאחר שהוגשה כבר לפני שבוע לכנסת על ידי ח"כ עידית סילמן, יו"ר ועדת הבריאות ויו"ר הקואליציה.

זו הצעת החוק הראשונה שמנסה להסדיר את המקצוע החדש בישראל, וההערכות במערכת הבריאות הן שמשרד הבריאות יתמוך בהצעת החוק החדשה. כך מפרסם הבוקר פרשן וכתב הבריאות של "ישראל היום", רן רזניק.

על פי ההערכות בהנהלת משרד הבריאות, הסדרת הנושא עשויה, בין השאר, לסייע באחד המאבקים המתוקשרים ביותר במערכת הבריאות: קידום קיצור תורנויות הרופאים המתמחים, כאשר התוכנית של משרד הבריאות היא שהמתמחים יוכלו להסתייע בעבודתם בזמן התורנויות גם בעוזרי הרופא. ההערכה היא שיוכשרו מאות עוזרי רופא בשנה, כשיוסדרו התוכניות האקדמיות למקצוע זה בפקולטות לרפואה באוניברסיטאות בן-גוריון ואריאל.

עוזרי רופא אמורים להיות בעלי הכשרה אקדמית מתאימה ומיוחדת בארץ או בחו"ל, ועל פי החוק הם יצטרכו לעבור מבחן רישוי ארצי של משרד הבריאות, בדומה לרופאים. על פי החוק, במסגרת תפקידם הם יהיו רשאים לאבחן מחלות, לקבוע ולנהל תוכנית טיפול, לרשום תרופות ולבצע פעולות רפואיות מתקדמות.

כבר היום עובדים בישראל כ-100 עוזרי רופא, בעיקר בחדרי המיון בבתי החולים ועבודתם אינה מוסדרת בחקיקה ראשית מסודרת כמו שאר עובדי הרפואה במערכת הבריאות. לעומת זאת, בארה"ב רשומים כבר כ-160 אלף עוזרי רופא בהתמחויות שונות, והביקוש למקצוע זה רק הולך וגדל.

על פי הצעת החוק, ייקבעו החובות האתיות של עוזרי הרופא בדומה לאלו של הרופאים, וייקבעו המקרים שבהם ניתן יהיה להגיש הליכים משמעתיים נגדם, כמו במקרים של "גילוי חוסר יכולת או רשלנות חמורה בעיסוקם במקצוע".

כמו כן, משרד הבריאות יהיה חייב לקבוע תהליכי מעקב ובקרה על עוזרי הרופא, "כדי להבטיח את מקצועיות הטיפול הניתן על ידיהם ואת בריאות המטופלים".

ח"כ סילמן אמרה ל"ישראל היום" כי "הצעת החוק להסדרת מקצוע עוזר הרופא היא יוזמה פורצת דרך, שתחולל שינוי במערכת הבריאות בישראל. אנחנו מובילים היום מהלך משמעותי, שייתן מענה מקצועי למחסור בכוח האדם במערכת הבריאות, ויוסיף מאות ואף אלפי תקנים, יעלה את הרמה המקצועית של הצוות המטפל ויקצר את זמן ההמתנה של החולים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים