שיתוף
תגובות
כלכלה » חושבים לפתוח עסק חדש? איך מתחילים ואיך לצעוד נכון?
פתיחת עסק חדש
יוצאים לעצמאות? בדרך להקמת עסק? פתיחת עסק חדש דורשת יותר מאשר רעיון מעולה. כדי להצליח בעסקים – צריכים להיות בעלי ניסיון, הבנה, גמישות והכרה.
פגישת עסקים | צילום: יחצ

דורית להב צור, מנכ"לית 'קרן נתן', שפוגשת מדי יום יזמים חדשים ועד היום ליוותה תהליכים רבים להקמת עסקים, משתפת מספר המלצות חשובות ושלבים שעליכם לעשות רגע לפני שאתם יוצאים לדרך.

הצעד הראשון בפתיחת עסק הוא להגדיר את המהות שלו ואת קהלי היעד. רעיון טוב, כאמור, אינו מספיק, אולם הוא הבסיס לתחילת הדרך.  חשוב לא פחות לדעת איך להתמודד עם בעיות קונקרטיות ולהיות מסוגלים לשווק את עצמכם בסביבה תחרותית.

ערכו חקר שוק: ניתוח השוק הוא נקודת המוצא בדרך לעסק מצליח – השקיעו באיסוף מידע והגדרת שוק פוטנציאלי, נקודת חוזק וחולשה של השירות/המתחרים ועוד… המטרה של מחקר שוק היא להבין טוב יותר את התחום, על מנת ליצור תוכנית עסקית יעילה.

הכינו תוכנית עסקית – כתיבת תוכנית עסקית מסייעת לגיבוש הרעיון ויכולה לייעל את תהליך יצירת העסק, על ידי כך שתגרום לך לחשוב על הדברים בצורה שיטתית, להגדיר יעדים, לעמוד בהם ולעדכן יעדים חדשים. התוכנית צריכה להיות תמציתית ולתאר את העסק במדויק ולכלול: תיאור העסק, ניתוח שוק, ניהול וארגון, מוצרים ושירותים, פיתוח לקוחות, תוכנית שיווק, תוכנית לוגיסטיקה וצפי השקעות ומקורות מימון.

בדקו מי המתחרים שלכם – איך נראה הנוף התחרותי? האם יש מתחרים רבים בנישה שלכם? בדיקה זו יעילה מצד אחד בכדי להבטיח שקיים ביקוש למוצר/שירות שאתם מציעים, אולם מאידך, תדרוש מכם לבדל את מה שאתם מציעים כדי למשוך את תשומת לב הלקוחות ולבנות נתח שוק. 

בחירת שם עסק – שם הוא חלק בלתי נפרד מהזהות של העסק, הוא מופיע בכל מקום ולכן, חשוב לשמור על כללים פשוטים וממוקדים: למצוא שם שמבהיר את העיסוק של המקום, שם קריא, קליט ובלתי נשכח, שם שמתכתב עם החזון והמהות של העסק. 

בדקו מי קהל היעד שלכם ? קהל יעד הוא קבוצה של אנשים המיועדים להיות הלקוחות המדויקים שלכם אשר אליהם אתם מכוונים את המוצר / שירות שלכם. הבנת קהל היעד מקלה על מציאת לקוחות חדשים והגדלת כמות המתעניינים. 

ניסיון בתחום – כדאי לקחת את הזמן ולהגיע מוכנים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום העיסוק. 

מתגו את עצמכם- היו מקצועיים והשקיעו בשפה הגרפית של המותג, נסו לתמצת את המסרים לסימנים גרפיים שיגרמו לאנשים לזכור אתכם, הכינו כרטיסי ביקור, צרו כתובת מייל לעסק, אתר, שירות לקוחות ועוד.. 

בחרו לצדכם את האנשים הנכונים –  אנשים בצוות הניהול של העסק צריכים להיות בעלי כישורים המשלימים זה את זה. גייסו את המומחים המובילים לכל תחום ואל תפחדו להעסיק אנשים שיש להם כישורים בתחום יותר מהמומחיות שלכם. 

מימון להקמת העסק שלך –  בדקו עמותות המעניקות הלוואה לפתיחת עסקים ללא מטרות רווח! תתפלאו, אבל יש כאלו גופים! איתם תוכל להגיע לפריסת תשלומים ללא ריבית וללא הצמדה. אתם יכולים לקבל מימון שיעזור לכם בהקמת העסק הראשון, ללא תהליכי אישור ארוכים, עמלות וריביות גבוהות של הבנקים. בנוסף, חפשו מקום שיעניק לכם תמיכה, שירות וליווי צמוד לפני ואחרי פתיחת העסק.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. similique ex est iste quam aliquam recusandae ipsa optio. minus id ipsa voluptatem alias ab sunt autem sed molestias et labore. omnis optio veniam odit ab est id dolorem alias exercitationem rerum quod.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים