שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "חוששים מכניסת מוטציות דרך נתב"ג"
אלרעי מזהירה
ר' שירותי בריאות הציבור אמרה כי יש ירידה בתחלואה הודות להיענות לחיסונים: "בשנה שעברה ראינו חתונות שגרמו להלוויות – עכשיו יש לנו 'תו ירוק' שיכול למנוע את זה"
בדיקת קורונה בנתב"ג | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס אמרה הערב (שני) כי החשש הגדול ביותר של משרד הבריאות הוא כניסת וריאנטים לישראל, בעיקר דרך נתב"ג. זאת, לאור השיפור במדדי התחלואה בקורונה.

לצד הפתיחה הרחבה של המשק הזהירה אלרעי פרייס מקיום אירועים שלא בהתאם לתו הירוק: "בשנה שעברה ראינו חתונות שנגמרו בהלוויות – עכשיו יש לנו 'תו ירוק' שיכול למנוע את זה. לא הייתם רוצים שהאורחים שלכם יחלו וחלילה יקרה להם משהו רע כי הם הגיעו לחתונה".

עוד הוסיפה הממונה על בריאות הציבור כי "משרד הבריאות מקים בימים אלו מערך ריצוף גנומי לאיתור וריאנטים, שבראשו יעמוד פרויקטור ייעודי".

ד"ר אלרעי פרייס גם התייחסה למתווה הבדיקות המהירות שייכנס לתוקף החל מהשבוע הבא: "הרגישות של הבדיקות המהירות נמוכה יותר, אבל אם יש עומס נגיפי גבוה הסיכוי שהבדיקה המהירה תזהה עולה – לכן אנחנו סומכים על הבדיקות האלה ומעוניינים לעשות בהן שימוש בכניסה לאירועים. לעומת זאת הבדיקות לא מספיק רגישות כדי לאפשר כניסה לבתי מלון לחמישה ימים אבל לאירוע של כמה שעות זה מתאים".

כשנשאלה מה יקרה אם יתברר שאחרי חצי שנה יש ירידה באפקטיביות החיסון, השיבה: "זה דורש בדיקה. המחקרים מראים בינתיים שמנת חיסון אחת מביאה אנשים שהחלימו מקורונה לרמה גבוהה של נוגדנים, אבל לא ברור אם מנת חיסון אחת תספיק או שתיים עבור מחוסנים עוד חצי שנה. דבר אחר הוא עניין הווריאנטים, יכול להיות שייכנס וריאנט שידרוש מנת חיסון אחרת, אולי אפילו שתיים. אלה דברים שנצטרך לבדוק וללמוד על בסיס הנתונים תוך כדי שמתקדמים".

אלרעי-פרייס ציינה כי ישראלים שחוזרים לארץ אחרי הרבה זמן, ושאין להם קופות חולים, לא יוכלו להתחסן בישראל. "אנחנו לא רוצים לייצר תיירות חיסונים", אמרה. "לאלו החוזרים, שיש להם קופות חולים, הם יתחסנו כמו כל יתר הישראלים דרך הקופה. לא יהיה מתווה של חיסון בנתב"ג".

ראש שירותי בריאות הציבור קראה שוב לכל מי שחצה את גיל 16 לגשת להתחסן, והזכירה כי בשכבות י"א וי"ב שבהם אחוזי ההתחסנות גבוהים – משרד הבריאות מאפשר ללמוד ללא קפסולות. לצד זאת הוסיפה כי "ביטול מוחלט של הקפסולות כרגע לא אפשרי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים