שיתוף
תגובות
בריאות » חוששים לתת כתף? תחזקו את המערכת החיסונית
מתחסנים בארוחה
נרשמתם לקבל את החיסון אבל מצפה לכם תקופת המתנה מרגיזה? חוששים בכלל לקבל את החיסון? כך תחזקו בצורה טבעית את המערכת החיסונית שלכם • מיוחד
אכול זאת בעצמך | צילום: שאטרסטוק

אכול זאת בעצמך

כולנו יודעים שיש ויטמינים שמשפיעים לטובה על תפקוד המערכת החיסונית שלנו, אבל מה בדיוק מומלץ ובאלו מאכלים נמצאים הויטמינים הללו, אספנו לכם את המידע העדכני כדי שתוכלו לחזק את המערכת החיסונית שלכם בשיטת "אכול זאת בעצמך".

אבץ

בואו נתחיל בחומר שידוע כמחזק את המערכת החיסונית: האבץ. יש לו תכונות חשובות, הוא המינרל השני בכמותו בגוף (!) ויש לו השפעה חשובה מאוד על תפקוד המערכת החיסונית, על ריפוי פצעים ועוד. איפה נמצא אותו? ובכן, הוא נמצא בכמות גבוהה בזרעי דלעת, בנבט חיטה, בסובין, באורז מלא, בשומשום, באגוז קשיו, בשקדים ובעוד סוגי קטניות. 

ויטמין C

אנחנו יודעים שאתם אוהבים מיץ תפוזים, מיד נגיע לזה. אך קודם לכן נדבר על הויטמין המצוי בפירות ההדר, הלא הוא ויטמין C שהשפעתו על מערכת החיסון ידועה מזה שנים. הוא נחשב לנוגד חמצון טבעי וחיוני לחיזוק המערכת החיסונית. הוא מונע התחמצנות של תאי הגוף, ואפילו לוקח חלק ביצירת כדוריות הדם האדומות ובספיגת הברזל מן המעיים. אבל מה שחשוב לדעת זה שהויטמין הזה לא נמצא רק בפירות ההדר ובמיץ התפוזים, הוא נמצא גם בגמבה, בקיווי, בתפוחי עץ, בעגבניות, בגויאבה, בקיווי ואיך לא… בתותים.

ויטמין A

קפצנו אמנם ל- C אך לא שכחנו לרגע מ- A. ויטמין A הוא ויטמין חיוני למערכת החיסון והוא נמצא בירקות כתומים כמו בטטה, דלעת, דלורית, גזר, מנגו ואפרסמון. גם ירקות ירוקים כגון ברוקולי, תרד, חסה, קישואים, עשבי תיבול, ארטישוק ואספרגוס הם ירקות שעשירים באלפא-קרוטן, שהופך בגוף לויטמין A. ואם בירקות ירוקים עסקינן, אז מדובר בעסקה בריאה לכל הדעות, עקב הכלורופיל שמצוי בהם ונחשב לבעל תכונות חשובות לבריאות הגוף.

ויטמין B5

ויטמין B5 ידוע כחיוני וחשוב למספר תחומים, ביניהם פעולת העצבים ותפקוד תקין של מערכת החיסון. איפה נמצא אותו? ובכן, האמת שדבש מלכות לא נשמע כזה רעיון מלהיב; אבל כבד, קטניות ואגוזים הם בהחלט אופציה סבירה. ואם אתם בעניין של ביצים, לכו על החלמון. הB5 מתחבא שם בכמויות לא מעטות.

ויטמין D

טוב. כאן כבר יש דעות לכאן ולכאן, אבל מחקרים שונים הראו שתוספת ויטמין D עשויה לשמש ככלי נוסף בהתמודדות עם נגיף הקורונה, לפחות אצל חולים מאושפזים. אז איפה נמצא את הויטמין? ובכן, קודם כל – באור השמש, אבל בדיעבד ניתן למצוא אותו גם בשמן דגים, בדגים עתירי-שומן (סלמון וסרדינים לדוגמה) ואפילו טיפונת בביצים ובכבד עוף.

שום דבר

אז הבנו שישנם ויטמינים שחיוניים לתפקוד המערכת החיסונית, הבנו גם איך אנחנו מוצאים את הויטמינים הללו ומה צריך לאכול, אבל בואו נדבר רגע על עוד שני מאכלים בריאים עם סגולות ריפוי שאסור לפספס, כשהראשון שבהם הוא איך לא – השום.

הוא משמש כבסיס להמון תרופות סבתא. הוא נודע כמחטא ומחזק את המערכת החיסונית ובאופן כללי פותר הרבה בעיות. השום נחשב ל"אנטיביוטיקה של הטבע" מכיוון שיש לו פעילות אנטי חיידקית, אנטי ויראלית ואנטי פטרייתית, ובקיצור, שווה. חוששים מהריח שהשום ישאיר לכם בפה? תאכלו בצל. (סתם, מסטיק מנטה יעשה עבודה יותר טובה 🙂 )

כורכום

ואיך אפשר לסיים בלי לדבר על הכורכום. הרכיב הפעיל בכורכום קרוי כורכומין והוא מהווה 3% מהשורש. לכורכומין השפעה נוגדת חימצון ונוגדת דלקת. נוגדי חימצון הם חומרים שמגנים על הגוף מפני רדיקלים חופשיים ועל ידי כך מונעים מחלות ומגנים מסרטן. יש הרבה נוגדי חימצון: ויטמין C, סלניום, חומצת אלפא ליפואית, ויטמין E ועוד. אך הכורכומין חזק פי שמונה מוויטמיני C ו-E, ובנוסף הוא חזק מספיק על מנת להילחם בהידרוקסיד – רדיקל חופשי שעלול לגרום לנזקים בריאותיים לא נחמדים.

בקיצור, אל תתכרכמו, לכו על כורכום!

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים