שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "חושש שלא יקפידו על מסכות בתוך מבנים"
אש מודאג
פרויקטור הקורונה: "אנחנו רוצים לראות שאנשים עדיין לוקחים איתם את המסכות" • ראש מטה 'מגן ישראל' על אספקה נוספת של חיסונים: "חושב שאנחנו בדרך להסכם"
תגיות:
נחמן אש | צילום: לע"מ

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש אומר בריאיון ל'ווינט' כי הוא מעריך שלא יהיו הדבקות בחוץ גם לאחר ביטול חובת עטיית המסכות בשטח פתוח החל מהיום, אך דואג מהשלכות הצעד: "אני חושש שלא יקפידו על מסכות בתוך מבנים, זה עלול להביא להדבקות".

"אנחנו רוצים ללוות כל צעד שאנחנו עושים במעקב ולראות אם הוא לא גורם לעלייה בתחלואה, אבל אני חושב שהצעד הזה הוא בטוח. אין לי חשש מזה שיהיו הדבקות בחוץ כשאנשים ילכו בלי מסכות. אנחנו כן רוצים לראות שאנשים לוקחים איתם את המסכות כשנכנסים למבנה או משתמשים בתחבורה ציבורית. מזה אני חושש. אם לא ישתמשו במסכות בתוך המבנים אז בהחלט יכולות להיות הדבקות".

"העיתוי לעשות את זה היה מחושב. רצינו לעבור את יום העצמאות כאשר שם יש הרבה התקהלויות שנעשות בחוץ. אני מודע למציאות ואני ראיתי גם ברחובות שפחות ופחות הולכים עם מסכות, אבל אני מעריך שחלק גדול מקיים את ההנחיה שלנו. חלק אולי לא, ואנחנו מרוויחים מאלה שמקיימים. אני שמח שזה העיתוי ושהגענו ליום הזה, ואני מקווה שנמשיך להתקדם בעניין".

לגבי המסכות בחללים סגורים אמר אש כי "כרגע אנחנו עדיין לא עוסקים בכך. נצטרך לעקוב אחרי נתונים שבודקים את העניין הזה של ההדבקות בקרב מחוסנים גם בתוך חללים. כשנראה את הנתונים אז אולי נוכל לשקול את זה מחדש. אני לא רוצה לשים מסגרת זמן כי אני גם לא יודע מהי מסגרת הזמן. אני לא רוצה לייצר ציפיות לא מבוססות. אנחנו בהחלט מסתכלים על הדברים האלה וככל שנוכל להתיר יותר, נעשה זאת".

אש התייחס גם לווריאנט ההודי החדש: "כל יום צצים וריאנטים חדשים. אנחנו עוקבים אחרי מה שקורה בעולם ובמיוחד עוקבים אחרי מה שמגיע אלינו. אנחנו רוצים לזהות את אותם וריאנטים שיש להם משמעות, כי וריאנטים יש בלי סוף. המשמעותיים הם אלה שמידבקים יותר או כאלה שידביקו אנשים מחוסנים. לכן הווריאנט ההודי הזה, שיש לו כמה מאפיינים שיכולים להעיד על כך שהוא יכול להדביק מחוסנים, מדאיג אותנו. אנחנו עדיין לא יודעים את זה. נצטרך לבדוק את זה ולשמוע מהעולם. לכן בשלב הזה אנחנו עסוקים בלמנוע את כניסתו, לאתר אותו גם באלה שמגיעים מחו"ל ולראות את כל המגעים שנעשו בארץ".

תומר לוטן, ראש מטה "מגן ישראל" להתמודדות עם נגיף הקורונה, התראיין הבוקר בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM. לוטן הסביר בדבריו מהם החששות במגן ישראל עם חזרת התלמידים לכיתות גדולות, ללא קפסולות, לצד הסרת חובת המסכה בשטחים פתוחים.

הוא התייחס לשני השינויים הגדולים בהנחיות הקורונה, הסרת חובת עטיית המסכה והחזרה לכיתות הלימודים ללא קפסולות, ואמר כי "בהנחה ותהיה התפרצות, היכולת שלה לגדול באופן אקספוננציאלי היא יותר מהירה וקשה מהמקום שהיינו בו קודם. שכבות ההגנה שאנחנו מפעילים נותנות לנו ביטחון שאפשר לעשות את זה, אך עין אחת כל הזמן ממשיכה להסתכל על המספרים".

כמו כן, הוא העריך כי בקרוב ייחתם הסכם נוסף מול פייזר עבור רכישת חיסונים נוספים למדינת ישראל. "אני לא רוצה להגיד דבר שאני לא בטוח בו, אך אני מעריך שבתקופה הקרובה נוכל לעדכן. אנחנו עושים מאמץ גדול, במיוחד בצד המקצועי", אמר ראש "מגן ישראל" שהוסיף כי למרות שאין תקציב מוכן לרכש, זה לא ימנע את החתימה על ההסכם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים