שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "חזרה להסכם תסלול את דרך איראן לגרעין"
נתניהו במסר
נשיא ארה"ב ישתתף בכינוס וירטואלי עם מנהיגי ה-G7 וכן יישא דברים בוועידת מינכן לביטחון. הוא יקרא לחידוש המגעים הדיפלומטים עם איראן. בישראל פרסמו מסר חריג
בנימין נתניהו וג'ו ביידן | צילום: Matty Stern/ Public Domain

משרד ראש הממשלה התייחס היום (שני) להודעות של ממשל ביידן בנושא הסכם הגרעין עם איראן ומסר כי "ישראל דבקה במחויבותה למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, ועמדתה בעניין הסכם הגרעין לא השתנתה. ישראל מאמינה שחזרה להסכם הקודם רק תסלול את דרכה של איראן לארסנל גרעיני. ישראל מקיימת שיח רצוף עם ארה"ב בעניין זה". ההודעה מטעם לשכת נתניהו פורסמה גם באנגלית.

גורם בכיר בממשל האמריקאי כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יכריז היום רשמית שארצות הברית מעוניינת לחדש את הדיפלומטיה עם איראן. ביידן ישתתף היום בכינוס וירטואלי של מנהיגי ה-G7 ובהמשך יישא דברים בפני ועידת מינכן לביטחון השנתית.

ב'רויטרס' דווח כי ישראל עודכנה מראש על הכוונה של וושינגטון לחדש את המגעים הדיפלומטיים עם איראן. עם זאת, ביידן לא ציין זאת בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת שהשניים שוחחו לראשונה ביום רביעי.

הלילה הודיע השגריר הזמני של ארה"ב באו"ם, ריצ'ארד מילס, כי האמריקנים מושכים את בקשתם להפעיל את מנגנון ה"סנאפבאק", שהממשל הקודם הפעיל רק בחודש ספטמבר האחרון – שעל פיו האו"ם היה אמור להפעיל מחדש את הסנקציות שהוטלו על איראן והוסרו במסגרת הסכם הגרעין.

בנוסף לכך הודיעה ארצות הברית על נכונותה לקיים משא ומתן עם איראן, בתיווך אירופי, ואף הסירה סנקציות על דיפלומטים איראניים החברים במשלחת הרפובליקה האסלאמית לאו"ם.

שרי החוץ של ארה"ב, בריטניה, גרמניה וצרפת קיימו הלילה פגישה דיגיטלית בה עסקו באיום האיראני. השרים הצהירו כי ההחלטה של טהרן להגביל את הגישה של פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית היא "בעלת אופי מסוכן". השרים פרסמו קריאה לאיראן לשקול את ההשלכות של פעולה כה חמורה, במיוחד בזמן זה של הזדמנות דיפלומטית מחודשת.

בהודעה משותפת לארצות הברית, צרפת, גרמניה ובריטניה הבהירו כי הן מעוניינות להחזיר את איראן לעמידה מלאה בהתחייבויותיה במסגרת הסכם הגרעין. על פי ההודעה, אם איראן תחזור לעמוד בקפדנות במחויבויות שלה – כך גם ארצות הברית, שמוכנה לנהל דיונים עם איראן בנושא.

גרמניה הזהירה כי מהלכיה האחרונים של איראן מסכנים חזרה אפשרית של ארצות הברית להסכם הגרעין. "ככל שהיא תגביר את הלחץ, כך יהיה קשה יותר למצוא פתרון פוליטי", אמר שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס. לדבריו, השיחות "סבוכות מאוד בשלב זה משום שאיראן בבירור לא מחפשת לעצור את ההסלמה אלא הסלמה – וזה לשחק באש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים