שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » חיות תמנה שלושה חברים לוועדת החקירה
אסון מירון
בהמשך להחלטת הממשלה להקמת וועדת חקירה לאסון מירון, קיים היום שר התפוצות נחמן ש סבב פגישות עם מנכ״ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר ועם בני משפחות הנספים
זירת האסון במירון | צילום: דוברות מד"א

נשיאת בית המשפט עליון, אסתר חיות, הודיעה היום (שני) כי תפעל למנות בהקדם שלושה חברים לוועדת החקירה הממלכתית לאסון הר מירון. זאת, לאחר שאתמול אישרה הממשלה את הקמתה של ועדת החקירה לאסון שאירע לפני כחודשיים במהלך ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי, בו נספו 45 בני אדם ונפצעו יותר מ-150 משתתפים.

מדוברות בתי המשפט נמסר כי "נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, קיבלה לפני זמן קצר ממזכירות הממשלה את החלטת הממשלה מיום 20.6.2021 להקים ועדת חקירה בהתאם לסעיף 1 לחוק ועדות חקירה, התשכ"ט-1969 לגבי האסון שהתרחש בעת קיומה של הילולת ל"ג בעומר השנתית בהר מירון, ביום י"ח באייר התשפ"א (30.4.2021), שבו נהרגו 45 משתתפים ונפצעו למעלה מ-150 משתתפים נוספים".

"בהתאם להחלטה האמורה נתבקשה הנשיאה למנות את חברי ועדת החקירה הממלכתית, כפי סמכותה בחוק. עם קבלת ההחלטה, תפעל הנשיאה למנות בהקדם שלושה חברים לוועדה", לשון ההודעה מטעם הדוברות של חיות.

בתוך כך, שר התפוצות, שוחח היום ארוכות עם בני משפחות הנספים באסון מירון המתגוררים מחוץ לישראל, זאת לאחר שהודיע להם אמש על החלטת הממשלה לכינון וועדת החקירה. השר הביע שוב את צערו וכאבו והצהיר בפניהם כי ידאג שלא תהיה שום אפליה בין הרוגי האסון הישראלים לבין הרוגי האסון שאינם תושבי ישראל.

בהמשך לכך, שוחח שר התפוצות, ד״ר נחמן שי במהלך היום עם מנכ״ל הביטוח הלאומי מר מאיר שפיגלר וקבל על המכשולים הקיימים בעניין הזכויות לתשעת ההרוגים שאינם תושבי ישראל.

מנכ״ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר, ציין כי הבעיה עשויה לבוא על פיתרונה במסגרת המתווה שאושר בוועדת הכספים, אם אכן יקודם בחקיקה. השר הודה לו וציין כי יפעל באופן אישי לקידום המתווה במהירות, על מנת לסייע למשפחות ככל האפשר.

שר התפוצות, ד״ר נחמן שי: "האסון במירון הוא המחדל האזרחי הקשה והכואב ביותר שהיה בישראל. על אף שוועדת החקירה הזו לא תחזיר לכם את יקירכם שאיבדתם, אני מתחייב כי אהיה הכתובת שלכם לכל אורך הדרך. בוועדה, בהליכים הבירוקרטיים, בכיסוי העלויות הקבורה או בפיצויים עתידיים."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים