שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » חיילים שלקו בסרטן בקישון יוכרו כנכי צה"ל
בשורה
מדובר בבשורה ענקית לחיילים לאחר מלחמות של שנים בהם ניסו לגרום למערכת הביטחון להכיר בהם כנכי צה"ל
בני גנץ | צילום: טל עוז / משרד הביטחון

משרד הביטחון החליט לקבל את המלצת המומחים ולהכיר בחיילי צה"ל שלחמו ולקו בסרטן כתוצאה מהחשיפה למימי הקישון, כנכי צה"ל. מדובר בבשורה ענקית לחיילים לאחר מלחמות של שנים בהם ניסו לגרום למערכת הביטחון להכיר בהם כנכי צה"ל.

שר הביטחון בני גנץ מסר על ההחלטה: "אישרתי היום את המלצות צוות הפעולה שמיניתי בחודש שעבר להרחבת ההכרה בצוללי הקישון כנכי צה"ל. אחרי שפגשתי את הלוחמים והחברים בעמותות השונות, החלטתי שאי אפשר להישאר אדיש".

"כמי שלחם וחונך על ערך הרעות והאחריות – הרגשתי שיש מקום לבחון את המדיניות ברוח רפורמת נפש אחת, ולפי המציאות והדוקטרינות הנהוגות כיום בארץ ובעולם".

"לפי המלצות הוועדה, בשונה מהמצב היום בו רק חלק מהמחלות הממאירות מוכרות, משרד הביטחון יכיר ב״מסלול ירוק״ בכל סוגי המחלות הממאירות, שבהן לקו מי שנחשפו למימי הקישון. זו בשורה חשובה מאוד שתשפיע על לא מעט לוחמים שחלו".

"אנחנו עושים היום צדק היסטורי עם מי ששלחנו להילחם עבורנו, והיום תורנו להילחם עבורם ועבור משפחותיהם. אנחנו אחראים לשלוח את החיילים לקרב, לאימונים ולפעילות הצבאית – ואנחנו גם אחראים להחזיר אותם בריאים ושלמים, ולטפל באלו שנפגעו".

"ברמה האישית וכמי שהקדיש את חייו לביטחון ישראל, איבד לוחמים וראה כיצד חבריי לנשק משלמים מחיר בנפש ובגוף כדי להגן על אזרחי ישראל, אני מודה על הזכות הגדולה שנפלה בחיקי לקדם אחרי עשרות שנים פיתרון לנכי צה״ל במסגרת רפורמת נפש אחת, ופיתרון צודק ונכון ללוחמים שצללו בקישון".

ח"כ אופיר סופר בתגובה להחלטת שר הביטחון: "בחודשים האחרונים נחשפתי רבות לנושא ההכרה בלוחמי השייטת שצללו בקישון, ופעלתי למען הלוחמים בשיתוף פעולה עם יובל תמיר, קצין שייטת 13 שמוביל למעלה מעשור את המאבק הצודק למען לוחמיו".

"אני מברך את שר הביטחון בני גנץ, שקיבל את ההחלטה הנכונה והראויה, ואימץ את המלצת הועדה להרחבת ההכרה בקרב הלוחמים שהתאמנו בנחל המזוהם כנכי צה"ל. זהו צדק היסטורי והמעט שאנחנו יכולים לעשות עבור הלוחמים שלנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים