שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » עולם הישיבות » "חיים בנס – שה אחת בין שבעים זאבים" • צפו
הגר"ג אדלשטיין
מרן ראש הישיבה התייחס היום למצב המתוח ולירי הרקטות על ערי ישראל: "כולם מסביב שונאים – זאבים, עכשיו יש צרה גדולה בדרום צריך רחמי שמים וצריך זכויות"
הגאון רבי גרשון אדלשטיין בעצרת התפילה במעונו | צילום: באדיבות המצלם
הגר"ג אדלשטיין בהתייחסות למצב הביטחוני המתוח |
צילום: באדיבות המצלם

מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א התייחס היום (שלישי) למצב המתוח בישראל בעקבות ההסלמה מול רצועת עזה וירי הרקטות המסיבי שכבר הביא על שני הרוגים הי"ד: "יש אסון בנפש, כל הזמן בארץ ישראל חיים בנס – שה אחת בין שבעים זאבים, בפרט בזמן האחרון, כולם מסביב שונאים – זאבים, עכשיו יש צרה גדולה בדרום צריך רחמי שמים וצריך זכויות".

"העולם עומד על שלושה דברים: תורה עבודה וגמילות חסדים. עסק התורה – שיהיה בשלמות, כל אחד לפי האפשרויות שיש לו. לנצל את הזמן, שלא יהיה ביטול תורה, כל אחד לפי כוחו. ועבודה זה תפילה, בקשת רחמים, רחמי שמים. לחיות עם אמונה, עבודה זה לחיות עם אמונה, חיים של אמונה. חיים של אמונה זה חיים אחרים לגמרי החיים באמונה. והאמונה היא שהכול בידי שמים, כל מה שקרה, כל קושי, כל שמחה זה בידי שמים, חסד מן השמים, וקושי זה מן השמים. אם מישהו מצער אותי זה מן השמים ואין סיבה להקפיד עליו בכלל, כי זה מן השמים. רק הוא, צריך לרחם עליו שיש לו מידות רעות ולבקש רחמים עליו שיחזור בתשובה, שיעשה מעשים טובים. זה אמונה, זה עבודה, עבודה שבלב, וזה לא פשוט".

"אם אדם חי עם אמונה שהכול בידי שמים – אין קפידא על אף אחד, כי הכול בידי שמים. וכל היום חייבים הודאה. על חיים טובים ומאושרים – צריך הודאה. ומה ההודאה? לזכור שהכול חסדי השם. חסדי השם על כל נשימה תהלל קה, אפילו בימים כתיקונם זה ככה".

"וגם גמילות חסדים, אהבת הבריות, ואהבת לרעך כמוך. ואהבת לרעך כמוך אמר רבי עקיבא זה כלל גדול בתורה. מה זה כלל גדול בתורה? זה מצות עשה ואהבת לרעך כמוך. אבל זה לא רק דבר פרטי, אלא זה כלל גדול בתורה. ההצלחה בתורה, התורה נקנית בארבעים ושמונה דברים, ארבעים ושמונה דברים שהתורה נקנית בהם. ובהם יש אחד: אהבת הבריות, בזה קונים תורה. אדם חייב לזכות לתורה, שיעשה כל מה שהוא יכול
לא להתאמץ יותר מדי – אבל לפי כוחו. ואם יש אהבת הבריות אז יש הצלחה בתורה, תורה באיכות. יש גם תורה בכמות ויש גם תורה באיכות".

"אז עם אהבת הבריות יש מצות עשה ואהבת לרעך כמוך. אבל זה גם חיוב מצד שזה עוזר לשלמות בקנייני התורה. אנחנו עומדים עכשיו בערב ראש חודש סיון – סיון זה קבלת התורה. עוד מעט, ראש חודש סיון. השישי בסיון זה קבלת התורה, וזה הכנה להצלחה בתורה", סיים מרן ראש הישיבה את דבריו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים