שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חילוקי דעות בצמרת בשאלת היציאה לבחירות
'כחול לבן' לאן?
ב'כחול לבן' מתלבטים כיצד לנהוג בהצבעה לפיזור הכנסת שתעלה להצבעה ע"י 'יש עתיד' ביום רביעי הקרוב • גנץ מעוניין בהמשך הישארות בממשלה ואילו ניסנקורן ואשכנזי נגד
חברי כחול לבן בהתייעצות | צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

התמונה ב'כחול לבן', לאחר לילה ארוך של ישיבת סיעה, מתבררת כעגומה במיוחד.

אמש התכנסה מפלגת 'כחול לבן' בהרכב 'חוסן לישראל' בביתו של שר הביטחון ויו"ר המפלגה בני גנץ, כדי לנתח את המצב הפוליטי ואת מצבה של המפלגה בסקרים.

השאלה שהונחה לפתחם של החברים הייתה, האם לממש את האולטימטום שהציבה המפלגה בפני ראש הממשלה בתחילת החודש שחלף בעניין התקציב ולפרוש מהממשלה, או שאין זה העיתוי מבחינת 'חוסן לישראל' לצאת להרפתקה של מערכת בחירות נוספת.

מתברר, כי בעוד שר הביטחון בני גנץ מוכן לשקול דחייה באולטימטום, הרי ששר החוץ גבי אשכנזי ושר המשפטים אבי ניסנקורן בעד לחתוך לבחירות בהקדם, כך דיווח עמית סגל בחדשות 12.

בראיון לגל"צ אמר הבוקר השר זאב אלקין, כי האופציה שהממשלה תתפרק על רקע משבר התקציב אכן קיימת. הוא הבהיר, כי כחול לבן תעשה טעות אם תוביל לבחירות שכן מהלך זה יביא לדחייה נוספת וארוכה יותר של העברת התקציב ומשכך אם היא מאשימה את נתניהו בפגיעה בתקציב כסיבה ללכת לבחירות הרי שהתוצאה תהיה פגיעה משמעותית יותר דווקא בגללה.

אלקין ציין, כי על פי כל הסקרים והמגמות, אם מדינת ישראל תלך לבחירות לא בטוח ש'כחול לבן' תעבור את אחוז החסימה.

בליכוד מאשימים מזה זמן את שר המשפטים אבי ניסנקורן כמי שמייצג את הסמן השמאלי ב'כחול לבן' ורואים בו האחראי למשבר בו נמצאת הממשלה על רקע אי האמון בין 'כחול לבן' ל'ליכוד'.

כזכור, בסוף השבוע הודיע שר המשפטים כי בכוונתו למנות בהקדם פרקליט מדינה על אף שהדבר נוגד את ההסכמים הקואליציוניים, לפיהם על מינויי בכירים להיעשות בהסכמת ובתאום הצדדים.

יצוין, כי ביום רביעי הקרוב צפויה 'יש עתיד' להעלות הצעת חוק לפיזור הכנסת, במידה וההצעה תיפול, במשך חצי שנה לא יתאפשר להעלות הצעת חוק לפיזורה של הכנסת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים