שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » חיסון מגיל 40 ומעלה – 250 אלף חיסונים ביום
חוזרים לחיים
מנכ"ל משרד הבריאות הנחה להוריד את גיל המתחסנים ל-40. במקביל, שר הבריאות הנחה את המנכ"ל להיערך לביצוע 250,000 חיסונים ביום
חיסוני פייזר | צילום: Haris Mm, שאטרסטוק

משרד הבריאות אישר היום (שלישי) לקופות החולים להרחיב את מבצע החיסונים כך שיכלול בני 40 ומעלה, ולא רק בני 45 לפחות כפי שהיה עד היום. בעקבות האישור, קופות החולים כללית ומכבי הודיעו שבני 40 ומעלה יוכלו לקבוע תור כבר מהיום. במקביל, הורה שר הבריאות אדלשטיין להיערך לחסן רבע מיליון איש ביממה.

ממשרד הבריאות נמסר כי על הרחבת מבצע 'חוזרים לחיים': "מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הנחה להוריד את גיל המתחסנים ל-40, בתיאום עם קופות החולים. במקביל, שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה את המנכ"ל להיערך לביצוע 250,000 חיסונים ביום".

מקופת חולים כללית נמסר כי "כללית מרחיבה את מבצע החיסונים לגילאי 40 ומעלה. החל מהיום (19.01.21) לקוחות כללית בגילאי 40 ומעלה יוכלו לזמן מועד לקבלת חיסון לקורונה. זימון ניתן לבצע באתר, באפליקציה ובמוקד השירות 2700.*. ההרחבה באה על רקע הגעת מלאי חיסונים נוסף ולנוכח היערכות הכללית ליכולת חיסון של למעלה מ100.000 חיסונים ביום. מבצע החיסונים בכללית נמשך במלוא המרץ: ברחבי הארץ פועלים כ-150 מתחמים עם זמינות ונגישות מירביים. עד כה התחסנו בכללית מעל ל-1,200,000 איש".

במכבי מסרו כי "חברי מכבי בגילאים אלו יוכלו החל מהשעה 13:30 לזמן חיסון לנגיף הקורונה באתר מכבי אונליין, באפליקציה ובמוקד מכבי ללא הפסקה ב-*3555. מכבי חיסנה עד כה כ-600,000 חברים ביותר מ-80 מתחמי חיסון הפרושים בכל רחבי הארץ ופועלים משעות הבוקר ועד לשעות הערב המאוחרות. מאות אלפי תורים נוספים מתואמים לשבועות הקרובים".

בתוך כך, רופאי האיגוד הישראלי למיילדות יחד עם רופאי המועצה הלאומית לרפואת נשים וגנטיקה והחברה הישראלית לרפואת אם ועובר, ניסחו נייר עמדה ביחס לקשר בין מחלת קורונה, חיסונים ולנשים בהיריון.

הרופאים המומחים מדגישים כי אין בסיס מדעי או עובדות המצביעות על פגיעה כתוצאה מחיסון באמצעות החיסונים המוכרים. כמו כן מדגישים כי המחלה שמחולל נגיף קורונה עלולה לפגוע במהלך ההריון, לגרום למחלה חמורה יותר ועוד – "על כן חשוב להתחסן כדי למנוע את התחלואה בקורונה".

פרופ׳ אורן צמחוני, מנהל היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית, אמר היום כי "אם לא נגיע במהירות למעל 90% חיסון באוכלוסיה בסיכון, נגיע לגל רביעי. בשבועות הקרובים המוטציה הבריטית תהפוך להיות הוריאנט הדומיננטי באוכלוסיה בישראל". לדבריו, "חייבים להיות יותר פרואקטיבים במאמץ החיסון. למוטציה הבריטית יש השפעה על מקדם ה-R וקצב ההידבקות בה גבוה יותר. כבר כיום, מסתמן שכ-40% מחולי הקורונה הם עם המוטציה הבריטית, והנתונים רק יעלו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים