שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » חיסון רביעי? בכיר: "יתכן שכבר בחודש הבא"
נוכח האומיקרון
פרופ' רגב יוחאי: "מהמחקר הסרולוגי בשיבא ראינו שמי שלא קיבל את הבוסטר ממש לא מוגן מאומיקרון. לעומת זאת, אנשים עם הבוסטר -מוגנים. החשש הוא שאנשים לא יתחסנו"
חיסון נגד קורונה של פייזר | צילום: lakshmiprasada S, שאטרסטוק

בכיר במשרד הבריאות מעריך כי לא יהיה מנוס מלהקדים את החיסון הרביעי כבר לחודש הבא, זאת בשל ההתפשטות המהירה של וריאנט האומיקרון.

הבכיר אמר לעיתון 'ידיעות אחרונות' כי ייתכן שהמהלך יצא לדרך כבר בחודש הבא. "יש לנו נתונים ראשוניים שעדיין לא ברורים לגבי אורך התקופה שבה הבוסטר יעיל, ויש פה את אי הוודאות בקשר לווריאנט החדש. אני מעריך שנצטרך חיסון רביעי. נקבל החלטה בקרוב. השאלה תהיה המרחק מהחיסון הקודם: האם זה יהיה חמישה חודשים או יותר".

"יש היתכנות לכך שזה יקרה בינואר או בפברואר. קרוב לוודאי שנקבל את ההחלטה הזו גם בהתאם לחומרת המחלה, שהיא דבר שאנחנו עוד לא יודעים. אם המחלה יותר קלה מזו של זן הדלתא, יכול להיות שנסתפק בלתת את החיסון הרביעי בשלב הראשון למבוגרים בלבד", אמר הבכיר.

לדבריו, מהלך מקביל יהיה עדכון מוגבר של רשימת המדינות האדומות. "אנחנו רוצים לבדוק מידי יום באיזה מדינות יש התפשטות של הווריאנט, ואותן להוסיף למדינות האדומות. יכול להיות שאנחנו הולכים למצב שחלק גדול מהמדינות תהיינה אדומות תוך כמה ימים".

פרופ' גילי רגב יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים במרכז הרפואי שיבא התייחסה הבוקר (ראשון) למחקר שנערך בבית החולים וגילה כי היעילות של החיסון מול אומיקרון פחותה פי 4 מזו שהתגלתה כלפי זן הדלתא.

"מהמחקר הסרולוגי בשיבא ראינו שמי שלא קיבל את הבוסטר ממש לא מוגן מאומיקרון. לעומת זאת, אנשים עם הבוסטר -מוגנים. החשש הוא שאם אנשים לא יתחסנו, נהיה לפני גל קורונה נוסף", אמר רגב יוחאי בראיון לכאן ב'.

לדבריה אין בידי מערכת הבריאות מידע מספק כדי לקבוע האם יהיה צורך במנת חיסון רביעית. "אין לנו תשובה לזה עדיין. מקווה שבשבועות הקרובים נדע מה קורה אחרי 4-5 חודשים, אם יש ירידה ומה המשמעות שלה".

היא הגיבה גם לאיום על סגירת השמיים כדי למנוע את התפשטות זן האומיקרון ואמרה, "אני לא בעד סגירה והגבלות, אלא בעד אחריות אישית של כל אחד וניסיון לחיות עם הקורונה. צריך להגביר את הבדיקות ולהקפיד על שלושה ימי בידוד של הנכנסים לארץ. אחר כך צריך להיבדק. אני חושבת שאם ייבדקו כל יום, אפשר גם בלי ימי הבידוד".

כמו כן, גם פרופ' חזי לוי התראיין הבוקר ב'קול ברמה' ואמר: "החיסון השני בלבדו לא מעניק הגנה מהאומיקרון. הבוסטר פחות מגן מהידבקות, אבל מגן מתחלואה קשה. אנחנו רואים את זה בדרא"פ שם התחלואה הקשה לא עלתה".

עוד אמר לוי: "האומיקרון נמצא כאן ויהיו עוד הרבה מאומתים, אבל לא צריך להרים ידיים עדיין לא מאוחר למנוע את התפשטותו. ברגע שילדים נדבקים באומיקרון, הם הופכים למקור הדבקה למבוגרים, אם יש עליה בתחלואה יש עליה באישפוזים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים