שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » הצוות לטיפול במגפות הכריע – חיסון שלישי
לאוכלוסיית המבוגרים
היום יפגשו ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, עם בכירי מערכת הבריאות וידונו בעניין זה מתוך שקלול כלל ההיבטים
חיסון לשפעת | צילום: BEAUTY STUDIO, שאטרסטוק

צוות טיפול מגפות של משרד הבריאות התכנס הערב (רביעי) לדיון בנושא גיבוש המלצה לחיסון שלישי נגד נגיף קורונה. רוב מוחלט של חברי הצט"מ המליצו לחסן בחיסון שלישי נגד נגיף קורונה, את אוכלוסיית המבוגרים. הדעות נחלקו ביחס לגיל המחוסנים (הדעות נעו בין 60-70). ההמלצה הועברה למנכל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, שצפוי לקבל החלטה בימים הקרובים, ביחס לחיסון ולאוכלוסיית היעד. לאחר קבלת ההחלטה משרד הבריאות יעדכן את הציבור.

היום (חמישי) בשעות הבוקר יפגשו ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, עם בכירי מערכת הבריאות וידונו בעניין זה מתוך שקלול כלל ההיבטים, לרבות הכלכליים והבריאותיים.

הפרופ' רן בליכר שהשתתף בדיון, אומר בגל"צ: "זו החלטה מאוד קשה, שהתקבלה בחוסר ודאות וללא נתונים טובים על תופעות הלוואי; אין לנו את המספרים הגדולים שאנחנו אוהבים בקבלת החלטות מהסוג הזה".

ד"ר ארז ברנבוים, מנכ"ל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד מגיב להמלצת הצוות לטיפול במגיפות לחסן את המבוגרים בחיסון שלישי: "ישראל מובילה בהתחסנות האוכלוסייה ולמרות זאת אנו חווים התפשטות של זן הדלתא ולכן נגזר עלינו להיות החלוצים בקבלת החלטות בנוגע לחיסונים, לרבות מתן חיסון שלישי".  

"עולם המדע, ובתוכו עולם הרפואה, ראוי שיקבל החלטות על סמך מחקרים ומדגמים, עם זאת, בנקודת הזמן הזו, ההמלצה על חיסון שלישי לאוכלוסייה המבוגרת היא מידתית ונכונה. בעת הנוכחית נראה שהסיכון באי קבלת חיסון גובר עשרות מונים על הסיכון בקבלתו".

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בשיבא ומ"מ יו"ר הר"י הבוקר: "לחסן גם את הצוותים הרפואיים במנה שלישית לאור נתוני ניתוח יעילות החיסונים לפי מועד מתן החיסון המצביעים על ירידה ביעילות החיסון לאחר 6 חודשים, יש צורך לתת מנה שלישית לא רק למבוגרים, אלא גם לצוותים הרפואיים בקופות החולים ובבתי החולים, החשופים יום יום לחולי הקורונה".

"השיח הזורע ספק ביעילות החיסונים, גם לאחר שחוסנו מעל מיליארד איש והנתונים המדהימים על יעילות החיסונים בחצי השנה הראשונה לאחר קבלתם, חייב להיפסק. אני חוזר וקורא לממשלה לחדש את מסע ההסברה להפעיל את קופות החולים ורופאי המשפחה ולהגיע לכל מהסס חיסונים, להסביר ולשכנע, כי רק כך נתגבר על המגפה".

הפרופ' סיגל סדצקי לשעבר ראש שירותי בריאות הציבור מותחת ביקורת בגל"צ: "זה שנגיע לחיסון שלישי – אין ספק, אבל נשארות שאלות פתוחות. אנחנו פורצים הרבה גבולות שלא פרצנו עד היום, כי מתקדמים לפני ה-FDA ומחקרים. עם ובלי ההחלטה – זו לא יכולה להיות אסטרטגיה יחידה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים