שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » חיסוני פייזר יאזלו בעוד שבועיים
חשש בישראל
לפי ההסכם עם פייזר, בשבועיים הקרובים יגיעו המשלוחים האחרונים של מנות החיסון, בעוד האספקה של מודרנה עתידה להגיע רק באמצע החודש הבא
חיסוני פייזר | צילום: Haris Mm, שאטרסטוק

משרד הבריאות הזהיר היום (ראשון) את נציגי קופות החולים כי בעוד כשבועיים יסתיימו משלוחי החיסונים לקורונה מחברת "פייזר" – כך טענו נציגי המשרד בשיחה שהתקיימה בין מנהלי קופות החולים לבכירי משרד הבריאות. עם זאת, במשרד הדגישו כי למרות סיום המשלוחים – לא צפוי מחסור בחיסונים שכן במקביל, משלוחי חיסונים של חברת מודרנה צפויים להתחיל להגיע לארץ בשבועות הקרובים.

המשמעות היא שיש חשש שמיליון וחצי ישראלים, שהם בטווח הגילים המותר לחיסון (גיל 16 ומעלה), לא יוכל לקבל חיסון. בכירים במשרד הדגישו שכרגע נעשים מאמצים מול פייזר, אך עדיין לא ברור אם יצליחו להגדיל את כמות החיסונים. על פי הדיווח, לא מדובר בקריאת מצוקה מדומה במטרה להעלות את הביקוש לחיסונים‎.‎

ב'חדשות 12' דווח כי הבכירים עדכונו עוד שהחיסונים ממודרנה יגיעו במשלוח גם השבוע וגם במחצית מרץ, אלא שלא מדובר בכמויות גדולות ולכן לא בהכרח הם ייתנו מענה – ולמרות זאת הוחלט להתחיל להשתמש בינתיים גם בחיסונים האלה. חברת אסטרהזניקה עדכנה שיש עיכוב במשלוח ועדיין אין מועד לקבלת החיסונים בישראל.

בדיונים בין משרד הבריאות לקופות החולים נאמר שבמהלך חודש מארס צפויים להגיע לארץ כמה מאות אלפי חיסוני מודרנה שמתאימים לחיסון בני 18 ומעלה – ויתכן, כך אומרים בקופות החולים, שיהיה צורך לתעדף את השימוש בחיסונים הללו בין מחלימים, לא מחוסנים וקבוצות נוספות.

ב'כאן חדשות' דווח כי ככל הנראה, עם סיום השימוש בחיסוני פייזר – יצומצמו במידת מה מתחמי החיסון של קופות החולים. הצמצום יוכל להתבטא בצמצום שעות הפעילות, מספר עמדות החיסון או בסגירת חלק מהמתחמים. יתכן שעל מנת למנוע טעויות בזמן שבו ניתנים במקביל גם חיסוני פייזר וגם חיסוני מודרנה – החיסונים של החברות יינתנו במתחמים נפרדים, או בימים או שעות שונים.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין מסר הבוקר: "למעלה מ 3.2 מיליון איש (מחוסנים ומחלימים) יוכלו החל מעכשיו ליהנות ממקומות שנפתחו רק למחזיקי התו הירוק: חדרי כושר, בתי מלון, תרבות. בינתיים אנחנו ממשיכים לחסן: עד היום חוסנו כ 4,300,000 איש. מתוכם קרוב ל 3,000,000 קיבלו גם את החיסון השני. אנחנו עושים מאמצים גדולים לחסן כמה שיותר, במיוחד בני 50 פלוס".

"יש לי 2 בקשות מכם, כדי שהפתיחה תוכל להמשיך: לכו להתחסן, למענכם ולמען הסובבים אתכם. הקפידו על ההנחיות. גם אם התחסנתם – תמשיכו לעטות מסכה ולשמור על מרחק והיגיינה. ביחד חוזרים לחיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים