שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ח"כים ושרים מכל גווני הקשת מבכים את האסון
מתאחדים
ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע ברגעים אלו למירון. השר אריה דרעי: "הלב קרוע, ממאן להכיל את גודל השבר נוכח האסון הכבד". יאיר לפיד: "זהו לילה קשה ועצוב".
זירת האסון במירון | צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה

בעקבות האסון המזעזע בהר מירון. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע ברגעים אלו למירון לעקוב אחרי פעילות ארגוני ההצלה והמשטרה. שרת התחבורה מירי רגב הגיעה אף היא למירון כדי לעקוב אחרי פעילות משרד התחבורה, ולדאוג לחזרת האלפים לבתיהם עד לכניסת שבת. השרה אמרה: "עוקבת בחרדה עמוקה ומתפללת לשלומם של הפצועים באסון הקשה במירון. ליבי בשעה קשה זו עם משפחות הנפגעים וכוחות ההצלה והביטחון, הפועלים בזירת האסון".

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ התייחס לאירוע הקשה: "‏בשעה הקשה הזו, אין מילים שיכולות לנחם ואין מילים שיכולות לתאר את גודל הכאב מהאסון הנורא בהר מירון. מעומק ליבי, אני משתתף בצערן הכבד של המשפחות שאיבדו את היקר להן מכל ומתפלל להחלמתם של הפצועים. מאז הלילה פעלו כוחות הביטחון, החילוץ וההצלה של פיקוד העורף, פיקוד הצפון וחיל האוויר שכם אל שכם עם המשטרה וכל הכוחות בשטח בכדי להציל חיי אדם. זו שעה קשה וליבנו עם המשפחות. יש לנו מחוייבות עליונה לחקור ולבדוק את הכשלים, להפיק לקחים ולהטמיעם כדי שאסון כזה לעולם לא יחזור".

יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר: "‏אני עוקב בדאגה כאב וחרדה אחר האסון הנורא שארע בעת ההילולה במירון. ישראל כולה מתפללת כעת לרפואת הנפגעים. זהו לילה קשה ועצוב".

שר הבריאות אדלשטיין: "‏משרד הבריאות ואני עוקבים משעות הלילה אחר אסון מירון הנורא. בתי החולים וארגוני ההצלה עושים עבודת קודש לטפל בנפגעים. לבנו עם משפחות ההרוגים. אני מחזק את ידי והרופאים, האחיות והאחים, הפרמדיקים והמתנדבים על עבודת הקודש שנעשית גם ברגעים אלו".

השר לבט"פ אמיר אוחנה: ״אסון נוראי אירע אמש במירון. ברור שיהיה צורך בבדיקה עצמאית ובלתי תלויה לכלל ההיבטים הנוגעים לתכנון האירוע, היערכות, אחריות, תשתיות וכדומה. אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחות ומתפלל להחלמתם המהירה של הפצועים. בשלב זה כוחות הביטחון וההצלה מרכזים מאמץ בסיוע לזיהוי הקורבנות, הודעה למשפחות, מציאת מנותקי קשר והשבת הציבור לבתים״.

השר אריה דרעי: "הלב קרוע, ממאן להכיל את גודל השבר נוכח האסון הכבד. הפך לאבל מחולנו. אני קורא לציבור להתפלל ולקרוע שערי שמים לרפואת הפצועים, לתמוך ולחזק את המשפחות שאיבדו את קרוביהם. ויהי רצון שיבולע המוות לנצח וימחה ה׳ דמעה מעל כל פנים אמן".

‏ח"כ איילת שקד: "בוקר עצוב, קשה ומצמרר. 44 לוויות. יש רגעים שהמילים קטנות מלהכיל את האסון הנורא. משתתפת בצער המשפחות ומצטרפת לתפילות לרפואת הפצועים".

שר הדתות הרב יעקב אביטן: "הלב שבור ומרוסק נוכח האסון הכבד מנשוא שפקד אותנו בעיצומה של הילולת רשב״י במירון. חלום בלהות התממש לנגד עינינו כאשר עשרות יהודים יקרים, ביניהם נערים וילדים קיפדו את חייהם בתוך ההמון הרב. בשעות קשות אלו בהן המשפחות האבלות מוכות הלם ויגון, ופצועים רבים נאבקים על חייהם בבתי החולים, אני קורא לציבור הרחב להתפלל ולקרוע שערי שמים לרפואתם ולפעול ולסייע ככל הניתן למשפחות הדואבות. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה׳".

שרת התפוצות עומר ינקלביץ': "הלב נקרע. כל בית ישראל בוכים יחד הבוקר על השריפה אשר שרף ה' אמש במירון. אין מילים שיתארו את גודל הכאב, השבר והזעזוע. אני משתתפת בצער המשפחות על האסון הנורא והכבד. אחינו היקרים בתפוצות, אם אתם יודעים על בני משפחותיכם\קהילותיכם שהיו אתמול במירון וטרם יצרו איתכם קשר, אתם מוזמנים לשלוח הודעה עם הפרטים בתיבת ההודעות בפייסבוק. אנו נעשה כל שביכולתו לסייע לכם בשעות הקשות האלו".

יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ אורית סטרוק: נדרשת ועדת חקירה ממלכתית, לא רק לאסון הזה, אלא כדי לברר האם אכן קיימת "ישראל השניה" או "השלישית" בכל הנוגע לתקנים ונהלי בטיחות. הכתב החרדי התריע לפני 3 שנים: 'סכנת הימחצות ממשית' האם אכן אמות המידה הבטיחותיות שננקטו ע"י גורמי המדינה באירועי ההדלקה במירון, שונות באופן קיצוני כל כך מאלה הנהוגות באירועים אחרים במדינת ישראל? האם ישנם מקומות או אירועים נוספים כאלה, שמוחרגים מכללי הבטיחות וההיערכות המוקפדים שמדינת ישראל מחויבת להם? כואבת עם המשפחות השכולות, מתפללת בדמעות לרפואת הפצועים, להתאוששותם של כל מי שחוו את החוויה הנוראה הזו… שבת שלום ובשורות טובות בע"ה".

חה״כ ג׳ידא רינאוי זועבי כתבה: "אמיר אוחנה, קח אחריות ותתפטר. קח אחריות. היית שם אתמול, ראית את הצפיפות הנוראית ואת מחדלי הבטיחות. נסעת הביתה ולא טרחת לעשות כלום. הבוקר התעוררנו לאסון לאומי כבד. תתפטר".

ח״כ אופיר סופר: ״יצאתי כעת מבית החולים זיו בצפת. שמעתי מהפצועים על החוויה הקשה שעברו, ליבי יוצא אליהם. פרופסור זרקא תיאר בפניי את ההתמודדות עם קליטת הפצועים במהלך הלילה. יום לא פשוט לעם ישראל. משתתף בצער המשפחות, מאחל רפואה שלמה לפצועים ומחזק ידיהם של כל כוחות ההצלה".

‏ח"כ מנסור עבאס: "תחושה קשה עקב האסון הנורא במירון מביעים צער עמוק על הקורבנות, ומתפללים לרפואה מהירה ושלמה של הפצועים תנחומינו למשפחות האבלות מי ייתן ולא נדע עוד צער".

שגריר האיחוד האירופי בישראל עמנואל ז’ופרה: "‏אנו המומים ועצובים מאוד מהבשורה האיומה על פצועים והרוגים בחגיגת ל"ג בעומר בהר מירון. תנחומינו למשפחות הקורבנות ואיחולי החלמה מהירה לכל הנפגעים".

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ: ״אני מזועזע עמוקות מהטרגדיה הנוראה שבהר מירון, אני שולח את תנחומיי למשפחות וחברי הקורבנות. ומאחל החלמה מלאה ומהירה לנפגעים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים