שיתוף
תגובות
חדשות » ח"כים מהימין דורשים: עצרו את המינוי של מני מזוז ליו"ר הוועדה למינוי בכירים
מינוי הרמטכ"ל
חברי הכנסת טענו כי שופט בית המשפט העליון לשעבר, בעל נטייה פוליטית מובהקת | לא יוכל לפעול ללא משוא פנים, בחירתו תפגע אנושות באמון הציבור
השופט בדימוס מני מזוז | צילום: צילום מסך

חברי הכנסת שר המשפטים לשעבר אמיר אוחנה (ליכוד) ושמחה רוטמן (הציונות הדתית) פנו היום (ראשון) במכתב לראש הממשלה לפיד, לשרי הממשלה וליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בדרישה למנוע את מינויו של מני מזוז ליו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות הציבורי. מזוז, שטוהר מידותיו לוקה בחסר הוא גם איש שמאל קיצוני, שהתבטא בעודו בתפקיד וגם לאחר פרישתו באופן פוליטי ומוטה; מינויו לראשות ועדה האמונה על טוהר המידות יפגע אנושות באמון הציבור במינויים שיצאו תחת ידו.

כזכור, שר הביטחון בני גנץ מקיים בשבועות האחרונים את ההליך לבחירת הרמטכ"ל ה-23, סגן הרמטכ"ל האלוף הרצי הלוי או את קודמו בתפקיד, האלוף אייל זמיר. לפי הדיווח ב-ynet, הבחירה של לפיד למנות את מזוז ליו"ר הוועדה למינוי בכירים בשירות המדינה, תסלול את הדרך לאישור מינוי הרמטכ"ל הבא, לאחר שזהותו תוגש לאישור הוועדה שבראשה יעמוד מזוז. המשמעות היא, כמובן, כי כל עיכוב במינוי יו"ר הוועדה למינוי בכירים יגרור אחריו דחייה משתמעת במינוי הרמטכ"ל, שאותו הוועדה תצטרך לאשר.

במכתבם טוענים חברי הכנסת אוחנה ורוטמן כי תפקידה של הוועדה המייעצת הוא לחוות דעתה בנוגע לטוהר המידות במינוי במטרה למנוע מינויים לא ראויים ולכן מינוי מזוז לתפקיד יו"ר הוועדה, מעלה תמיהה ותהיה שכן מזוז הוא אדם פוליטי הלוקה באמינותו וביכולתו לפעול ללא משוא פנים.

"המקרים שאליהם נחשפנו במסגרת התנהלות אל מול השופט מזוז, ח"כ אוחנה כשר משפטים וח"כ שמחה רוטמן כעורך דינו דאז, הובילו להגשת בקשה לפסילתו מדיון בקשה נדירה כשלעצמה כשמדובר בשופט בבית המשפט העליון. החלטתו של מזוז בעניין זה כמוה כהוספת חטא על פשע ופגעה אנושות באמון הציבורי בבית המשפט העליון" נכתב.

בין הדוגמאות לפגם בטוהר מידותיו של מזוז מציינים חה"כ אוחנה ורוטמן במכתבם כי בעודו מכהן כשופט בבית המשפט העליון התבטא השופט מזוז באופן פוליטי ותקף את השר אוחנה על תפקודו כשר משפטים בניגוד מוחלט לכללי האתיקה החלים על שופטים ולאחר מכן, כתב בהחלטתו שלא התייחס אל אוחנה באופן קונקרטי.

בפנייה צוינו גם קביעותיו של נציב תלונות הציבור על שופטים השופט בדימוס אורי שוהם כי מזוז לא מסר גילוי נאות עת עסק בתיק הדן במשרד הרווחה כשבתו הועסקה כבכירה במשרד.

במכתבם מציינים חברי הכנסת אוחנה ורוטמן כי החלטת הממשלה למנות את מזוז שטען בעצמו כי לממשלת מעבר אסור להחליט על מינויים לתפקידים בשירות הציבורי, דווקא כעת בזמן בחירות לתקופה של שמונה שנים מהווה מחטף.  בנוסף טענו כי ההגבלות שמזוז הטיל על שרים בתקופת בחירות פגעו ביכולתם לבצע את תפקידם והיו מנוגדות לדין, וכי הדעת אינה סובלת שאדם שהיה אחראי ליצירת סטנדרט בלתי אפשרי למינויים בתקופת בחירות ימונה בתקופת בחירות לתפקיד האחראי על טוהר המינויים בזמן בחירות.

חה"כ אמיר אוחנה מסר: זהו מינוי מושחת של ממשלה מושחתת שאיננה נהנית מאמון ציבורי כפי שאמור לבוא לידי ביטוי ברוב בכנסת. מזוז הוא מהשופטים הלא הגונים ולא ישרים שכיהנו אי פעם בביהמ"ש העליון, פעל ופועל כשחקן פוליטי ולא הוא האיש שיהיה אמון על טוהר המידות במינויים הבכירים.

חה"כ שמחה רוטמן מסר: השופט בדימוס מני מזוז עשה שימוש פוליטי בוטה בתפקידו בבית המשפט העליון, פעל במשוא פנים ושיקר לגבי פעולותיו. טוב עשה כשפרש מתפקידו בבית המשפט, ואין כל מקום להכניס אותו כגורם מפקח על טוהר המידות.

יו"ר סיעת "הציונות הדתית", ח"כ אורית סטרוק, תקפה גם היא את המינוי: "האיש שאמנון אברמוביץ' העיד עליו שהשקפותיו מצויות "בין מרצ לחד"ש", האיש שאליו התכוון צבי הנדל כשאמר "כעומק החקירה עומק העקירה", האיש שחיבל במאבק בטרור כשמנע שוב ושוב הריסת בתי מחבלים, דווקא אותו, מכל המועמדים האפשריים, מתכנן לפיד למנות לראש הועדה למינוי בכירים".

חה"כ יריב לוין הגיב גם הוא, "אני חושב שהגישה הזאת, שאין לה זכר בחקיקה ובשום מקום, שכפו עלינו המשפטנים שלפיה בתקופת בחירות הכול פתאום משותק ולממשלה אין לה סמכות לעשות כלום. המדינה מוכרחה להתקדם ולהתקיים, אז מי שמחליט זה 'הם' (המשפטנים). וזה מאוד נוח להם, אבל כבר אמרתי שזאת שיטה לתפוס את השלטון בצורה הכי לא דמוקרטית שיש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים