שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ח"כים נגד החלטת ראש עיריית כפר יונה
הכפייה החילונית
בעקבות הפרסומים, שרים וחברי כנסת פנו לראש העיר, אולם ללא הועיל וכבר בשעות אלו מקיימים חזרות והכנות, באופן שפוגעים בתפילות ובשיעורים הנמסרים במקום
בימת העצמאות בסמוך לבית הכנסת בכפר יונה | צילום: באדיבות המצלם

אתמול פורסם כי בעיריית כפר יונה החליטו לקיים את חגיגות העצמאות, אבל לא מצאו מקום לקיום החגיגות, מלבד בפתח בית הכנסת, מה שלא מאפשר את קיום התפילות והשיעורים במקום ובית הכנסת ייאלץ להיסגר. המתפללים זועמים על ההחלטה ותוקפים: "רמיסה של כל הקדוש לנו דווקא ביום העצמאות של המדינה היהודית. זו פגיעה חמורה במתפללים ובשכנים שאינם שומרי תורה"

עוד בנושא:

בעקבות הפרסומים, שרים וחברי כנסת פנו לראש העיר, אולם ללא הועיל וכבר בשעות אלו מקיימים חזרות והכנות, באופן שפוגעים בתפילות ובשיעורים הנמסרים במקום.

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) היה הראשון שהגיב ואמר: "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, ועצוב מאוד שביום הקמת המדינה סוגרים בית הכנסת. בית כנסת הוא מקום תפילה קדוש, ובית כנסת לא סוגרים. אני קורא לעירייה לעשות הכל, להתחשב ולגלות אחריות כדי למזער את הפגיעה בבית הכנסת ולאפשר את פתיחתו ללא הפרעה".

ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) הגיב אף הוא ואמר: "חבל שברשות המקומית לא ידעו להתאמץ יותר ולהשיג את הרב. כשרוצים מישהו יודעים לאתר, אבל כנראה שהם שואבים כוחות מהממשלה שלא סופרת את ענייני הדת ואם שר הדתות לא מכבד את הרבנים הראשיים ופועל בניגוד לרצונם ברפורמות הזויות, לא פלא שגם במקומי לא מתחשבים בדעת הרב המקומי ומול בית הכנסת "חוגגים" ללא התחשבות במתפללים שהם לא פחות ציוניים מאלה שבאו לגבולם. עדיין יש שהות לאתר מקום גדול ונכבד לחגיגות ולא מול המתפללים הקבועים ושומעי השיעורים".

חה"כ אתי חוה עטיה (הליכוד) אמרה: "חבל ומצער מאוד שדוקא בימים שעם ישראל מתאחד בימי הזכרון לחללים וחג העצמאות שצריכים להיות ימים של קירוב לבבות ושותפות הגורל היהודי, אנו נחשפים לתופעות של פילוג ועימותים חברתיים קשים שמעכירים את האוירה. אני קוראת לרשויות בכפר יונה לגלות רגישות ואחריות נוספת ולהתחשב בתושבים וכבוד בית הכנסת"

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) תהה: "עד היכן אפשר לאבד רגש כלפי בית כנסת ומקום קדוש. האם הרשות המקומית הייתה מרשה לעצמה לעשות זאת מול מסגד פעיל?!"

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) הצטרף אף הוא למגיבים ואמר: "יום העצמאות זהו יום בו אנו חוגגים יחד, כל עם ישראל את עצמאותנו המדינית אחרי אלפיים שנות גלות. מן הראוי שהרשות המקומית תמצא מקום חלופי כדי לקיים בו את החגיגות השונות, אך בוודאי שאין לקיים את החגיגות בסמוך כך כך לבית הכנסת וכך לגרום לסגירתו מחוסר ברירה באותו היום. אני פונה לראש העיר ולמועצת העירייה לפעול באופן מיידי שמתפללי בית הכנסת יוכלו להתפלל בבית הכנסת בליל יום העצמאות וללא הפרעת הבמות"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים