שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » חכ"ל אילן גילאון הלך לעולמו בגיל 65
"לב ענק"
בהצבעה דרמטית על חוק המרכולים, האופוזיציה עמדה לנצח בזכות העובדה שהשר דוד אזולאי ז"ל היה מאושפז במצב לא קל. הקואליציה איימה להביא אותו, וגילאון הודיע שיתקזז
אילן גילאון | צילום: אתר הכנסת

איש מרצ, חבר הכנסת לשעבר אילן גילאון, הסתלק הבוקר לבית עולמן והוא בן 65. בגיל 7 חודשים לקה במחלת הפוליו, אשר גרמה לו לנכות ברגלו, בעטיה הוא הסתייע פעמים רבות במקל או בקלנועית. הוא היה הח"כ היחיד ממרצ שהצביע נגד תקציב ממשלת ברק, בטענה שהתקציב הוא אנטי-חברתי בצורה מובהקת.

העיתונאי עמית סגל כותב: לפני ארבע שנים, בהצבעה דרמטית על חוק המרכולים, האופוזיציה עמדה לנצח בזכות העובדה שהשר דוד אזולאי ז"ל היה מאושפז במצב לא קל בבית החולים. הקואליציה איימה להביא אותו, וגילאון הודיע שיתקזז איתו, לזעמם של חברי האופוזיציה. כשביקשתי ממנו הסברים כתב את המסרון הבא: "לפני הפוליטיקה – יש אנושיות".

"בניגוד להחלטתי המקורית – החלטתי להסכים ולהתקזז על חוק המרכולים עקב בקשתו של השר דוד אזולאי שמאושפז בבית החולים. זהו קיזוז על רקע הומינטרי, שנעשה כדי שעמיתיו של אזולאי לקואליציה, לא יאלצו אותו להפסיק הליך רפואי רק כדי להשתתף בהצבעה. אילולא התקזזתי עם השר אזולאי, הוא היה מופיע פה על אלונקה ועם אינפוזיה, תוך סיכון בריאותו, והתוצאה היתה נשארת זהה".

"נכון – זו לא בעיה שלי. נכון – הקואליציה יכלה לדחות את ההצבעה. אבל העובדה שחבריו של אזולאי אינם מתייחסים אליו באנושיות מינימלית לא מצדיקה שאנהג בו באותו האופן".

"נכון – היה לי קל יותר לעשות את מה שמצופה, לסרב להתקזז, ולהמשיך במשחק הפוליטי הרגיל והשחוק. הרי לא יצאתי מהכנסת, אני כאן, ולא חיפשתי לי שום הקלות בעבודה הפרלמנטרית. אבל, דווקא במקום כמו הכנסת, נכון מתמיד המשפט: במקום בו אין אנשים – היה אתה בן אדם".

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד: "אילן גילאון, מחברי הכנסת החרוצים שידעה הכנסת ואיש ישר עם לב ענק, הלך הבוקר לעולמו בטרם עת. הוא היה עובד קשה על מנת לפתור בעיות פרטניות של אזרחים שפנו ללשכתו. נהג לומר "חבר כנסת צריך לקבל החלטות כאילו הוא זקן, עני וחולה, ולא כאילו הוא צעיר, עשיר ובריא". תנחומים וחיבוק גדול למשפחת גילאון. יהי זכרו ברוך".

ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו: "האנושיות שקרנה ממנו שלו התעלתה מעל מחלוקות פוליטיות. הוא נתן לה ביטוי סמלי כששלח לנו צנצנת ריבה פרי ידיו לרגל זכייתו של אבנר בחידון התנ״ך. אף שהיינו יריבים פוליטיים קיימנו קשר לבבי לאורך השנים. למרות שלא הסכמנו על הרבה דברים, תמיד יכולתי לזהות שפעילותו הנמרצת נעשתה מתוך אמונה שלמה בצדקת דרכו – ועל כך הערכתי אותו מאוד. הוא יחסר לי".

מטעם מרצ נמסר כי: "מרצ מתאבלת על לכתו בטרם עת של ח"כ לשעבר אילן גילאון שהיה מעמודי התווך של השמאל בישראל. מנהיג פורץ דרך, שפעל ללא לאות בכנסת, ברחובות ובמאות הפגנות, למען המוחלשים בחברה. הוא היה המנוע מאחורי העלאת קצבאות הנכות והחקיקה החברתית בישראל. איש עקרונות, לוחם וחבר. הצדק, השיוויון השלום ואהבת האדם – מורשתו. נמשיך להאבק על העקרונות שהנחיל למרצ בשנות פעילותו".

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג נפרדת מחבר הכנסת לשעבר אילן גילאון ז"ל: "החוק היחיד שאי אפשר לחוקק הוא שצריך להיות בן אדם״. אחד ממשפטיו הבלתי נשכחים של אילן גילאון, שמסביר איך ולמה היה אהוב על כולם. הוא שהזכיר לנו שבא לפוליטיקה כדי שאיש לא יצטרך לבחור בין פרוסה לתרופה, נפטר ב-1 במאי. יהי זכרו ברוך".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ סופד לחכ"ל אילן גילאון: "ברוך דיין האמת. איש אמת היה אילן. אילן גילאון היה בר פלוגתא כמעט בכל נושא ובמקביל אחד האנשים הראויים והאהובים בפוליטיקה הישראלית. איש עקרונות, מענטש ומעל הכל איש טוב וראוי. אילן יחסר מאד. יהי זכרו ברוך".

ח״כ ינון אזולאי: "עצוב על פטירתו של ח"כ לשעבר אילן גילאון, האיש שלעולם היה אדם, והבדיל בין פוליטיקה לאנושיות גם שהיה מנוגד לדעת חבריו. חש את המוחלש ותמיד היה שם בשבילו. אני אישית, חב לו הכרת הטוב גדולה על אנושיות שגילה כלפי אבי ז"ל. אילן, תהא נשמתך צרורה בצרור החיים".

יו"ר ש"ס אריה דרעי: "כואב על פטירת ח"כ לשעבר אילן גילאון. אילן היה איש עם לב ענק, אדם שנלחם כל חייו למען השכבות החלשות והנזקקות ובעיקר אדם טוב שהיה אהוב על כולם. אלמד משניות במשך כל השנה לעילוי נשמתו. תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים