שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בית המשפט דן בחשדות נגד הרב דוד סתיו
ניגוד עניינים?
רפורמת הכשרות של השר מתן כהנא הובילה את ח"כ אבי מעוז, יו"ר מפלגת נועם- לתהות האם ניתן להאשים את הרב דוד סתיו בניגוד עניינים בנושאי כשרות
תעודת כשרות, אילוסטרציה | צילום: ID1974, שאטרסטוק

לפני שלוש שנים נפתחה חקירה נגד הרב סתיו, ששימש כרבה של המועצה המקומית שוהם, והיה מוסמך להעניק תעודות כשרות על פי חוק- רק בעירו. מנגד עלה החשד כי הרב סתיו מעניק כשרויות בעירו לא רק מטעם הרבנות אלא גם במסגרת ארגון צוהר, ארגון שהרב סתיו עמד בראשו מה שהעלה חשד לניגוד עניינים.

בסיכום הדיון נקבע כי לא נמצא חשש לניגוד עניינים, וממילא אין צורך בעריכת הסדר לניגוד עניינים, בין השאר בשל העובדה, ש'צהר פיקוח מזון' אינה מפעילה את מערך הכשרות שלה בתחומי המועצה המקומית שהם.

במשפט המסיים את מסמך הסיכום נאמר כך: "נציין כי אם המצב העובדתי ישתנה, וחברת הבת תתחיל להפעיל פיקוח על מוצרים ובתי עסק בתחומי המועצה המקומית, או ככל שיהיה שינוי אחר בנסיבות העניין – הנושא יידון שוב לפי הצורך". רפורמת הכשרות החזירה את הנושא בחזרה לבית המשפט.

ח"כ מעוז אמר: "כעת, משהחלה רפורמת הכשרות, ומשהותר למועצות דתיות ולרבנים מקומיים להעניק שירותי השגחה בכל רחבי הארץ, התהוו שינויים משמעותיים בנסיבות העניין, וניגוד העניינים ניכר וברור. רצוני לשאול: האם ומתי אמור להיות נדון הנושא שוב במשרד המשפטים?"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים