שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כ אבי מעוז: "ניר אורבך הצביע בעד חילול שבת"
ריאיון תוקפני
ח"כ מעוז מאשים את בצלאל סמוטריץ' בסיוע להקמת ממשלת השמאל: "בצלאל החליט בהתייעצות עם רבותיו להתנגד, ובמבט לאחור אני משוכנע שזו טעות"
ח"כ אבי מעוז | צילום: מפלגת נעם

עד לתוצאות האמת בבחירות האחרונות נחשבה מפלגת נועם לקוריוז פוליטי, איש לא האמין כי נציג המפלגה יצליח להיבחר לכנסת. אך למרבה הפלא המפלגה הזעירה המייצגת את ישיבת הר המור הצליחה בדיל מוצלח להכניס מטעמה את ח"כ אבי מעוז לכנסת.

כעת, ארבעה חודשים לאחר הבחירות התפנה חבר הכנסת אבי מעוז לריאיון סוער לעיתון 'עולם קטן' בו הוא מדבר על הממשלה החדשה, על הטעות של בצלאל סמוטריץ' ותוקף באופן אישי את חבר הכנסת ניר אורבך.

בנוגע לשאלת הקמת ממשלת ביבי בתמיכת רע"ם חלקת על ההחלטה של סמוטריץ'. מעוז מאשר: "זו הייתה טעות לא ללכת על המהלך בסיטואציה שהייתה אז. הרב טאו, תלמידו המובהק של הרצי"ה קוק, הסכים שתקום ממשלת חמישים ותשעה עם הימנעות מבחוץ של רע"ם, לא יותר מזה, זה הדבר היחידי שהוא הסכים לו. מה שעמד לנגד עיניו הוא התוצאה שאנחנו רואים היום. לא הקמנו את הממשלה הזו, ותראה מה יש בה היום.

"בצלאל החליט בהתייעצות עם רבותיו להתנגד, ובמבט לאחור אני משוכנע שזו טעות. חשבון נפש כל אחד יעשה לעצמו. ההנחה הייתה שאם היו מקימים ממשלת חמישים ותשעה, מייד אחרי זה יצטרפו לפחות עוד שני ח"כים. זה היה על הפרק והייתה נכונות, לא היינו נשארים חמישים ותשעה, אך לא הסתייע".

אתה מבין שכהנא וסילמן מצדיקים את הישיבה עם רע"ם בהכשר שנתן הרב טאו: "פתאום הם שומעים לרבנים", מעוז מתקומם. "זה ציני מאוד מצד כהנא וסילמן. הרב טאו לא הכשיר כלום, הוא הסכים רק לממשלה עם הימנעות מבחוץ של רע"ם; הם צירפו את רע"ם לתוך הממשלה. זה שונה מאוד, זה ציני ומעשה נוכלות, בושה וחרפה.

מצד דתיים רבים בנט הביא בשורה לציונות הדתית, שהוא כינה "הנחת היד על ההגה": "אני לא מתחבר לזה, הם גרמו נזק לציונות הדתית. תפקיד הציונות הדתית לזרוק נשמה במדינה, לדאוג לפרהסיה של המדינה. נפתלי שינה את זה ודיבר רק על היד שתונח על ההגה של המדינה. אז הוא שם את היד אבל הקים ממשלת מדינת כל אזרחיה. רוב השותפים שם מאמינים במדינת כל אזרחיה! איזה מין אקזיט זה? איזה מין סטארט-אפ זה? זה כישלון נוראי, זה נגד המהות של הציונות הדתית".

מעוז תוקף את הצבעתם של חברי הקואליציה בעד פתיחת המכון לרפואה משפטית בשבת: "ניר אורבך הצביע בעד חילול שבת. לאן הם הגיעו? ידיהם מלאו בתועבות, ידיהם עוסקות בבניית מדינת כל אזרחיה. איך זה בכלל קשור לציונות הדתית? אני זועק מדם ליבי. זו הונאה אחת גדולה, שיבוש מושגים והנדוס התודעה הגדול ביותר שקרה לציונות הדתית. וכי אם גנב מצליח לגנוב לזו תיקרא הצלחה?"

איך אתה רואה את כל עניין הרפורמות הללו, בדגש על רפורמת הכשרות? "לצהר יש אינטרס. יש להם ארגון כשרות שלא הצליח, היו להם אולי מאה בתי עסק. הם לא הצליחו, אז עכשיו הם מצטרפים לאביגדור לליברמן ולכהנא להרוס את הכשרות. הרי מי שלא מבין בכשרות אבל רוצה לאכול כשר יודע שבמכולת ובסופר האוכל כשר. מה הם עושים? הורסים את היסוד הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. סמוטריץ התייעץ עם רבותיו, שבמקרה או לא, הם תלמידים מובהקים של הרב צבי יהודה קוק.

    זה שאתם ב'הר המור', פגעתם בראש הישיבה הרב שפירא זצ"ל, שמונה על ידי הרב צבי יהודה, הראתם שהכבוד שלכם נמצא רחוק מהרב צבי יהודה.

    ואל תתחילו לספר סיפורי מופת וגבורה!

    אתם הרסתם את הישיבה של הרב קוק!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים