שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ליברמן לא חוזר בו "לזרוק את החרדים למזבלה"
עימותים חריפים
ח"כ אזולאי פנה לשר האוצר ליברמן ואמר לו: "יש לך הזדמנות לתקן. לצאת בכבוד מהאמירה הזו. זו הייתה אמירה אומללה, בוא ותתנצל על כך, זו אמירה אומללה"
יו"ר וועדת האתיקה של הכנסת, ינון אזולאי | צילום: אתר הכנסת

במהלך הדיון בועדת הכספים הבוקר (ב') בו הוצג תקציב המדינה לשנת 2021-2022 על ידי שר האוצר אביגדור ליברמן, נרשם רגע מביך בו ביקש חבר הכנסת ינון אזולאי מש"ס משר האוצר ליברמן להתנצל על האמירה האנטישמית שאמר כי "צריך לזרוק את כל החרדים במריצות למזבלה הקרובה". אך ליברמן סירב בעזות.

ח"כ אזולאי פנה לשר האוצר ליברמן ואמר לו: "יש לך הזדמנות לתקן. לצאת בכבוד מהאמירה הזו. זו הייתה אמירה אומללה, בוא ותתנצל על כך, זו אמירה אומללה".

ליברמן סירב להתנצל ואמר לח"כ אזולאי: "אתה מפריע לדובר התורן לדבר".

ח"כ גפני אמר לליברמן: "אני מבקש ממך, שלא תחזור בך מהאמירה על המריצה כמו שח"כ ינון אזולאי פה ביקש: "כדאי שכולם ידעו עם מי יש לנו עסק. כתוב בגמרא אין שמחה כהתרת הספקות, אתה היית קרוב אלינו הרבה שנים, אל תחזור בך, שנדע מי אתה".

לאחר מכן נרשם עימות חריף, במסגרת סבב השאלות של חברי הכנסת העלה ח"כ קיש את נושא העלאת שכר חיילי החובה, ונוכח כך ששר האוצר עמד לעזוב את האולם קרא לו להשיב לשאלה וקרא לו לתת תשובה לעניין זה: "אתה חייב תשובות לחייליי החובה שהבטחת שתעלה את שכרם, זו התשובה היחידה שלא נתת".

שר האוצר ליברמן ענה: "חיילי הסדיר צריכים להבין שיש כמה ח"כים שהם פשוט שקרנים".

ח"כ ינון אזולאי: "אני מציע שתצא החוצה אם אתה קורא לח"כים שקרנים. מה זה להגיד לח"כים שקרנים".

שר האוצר ליברמן: "יואב קיש ב-2016 נבחרת, ומול גל המחאה של לעניין השוויון בנטל, ברחת מכל הצבעה בכנסת".

ח"כ קיש: "אז תגיד שאני לא הייתי בסדר, אבל שר האוצר ליברמן לא מסוגל לעמוד בהבטחה שלו, הוא זה שלא עומד במילה שלו לחיילי צה"ל".

ליברמן: "בניגוד אלייך אצלי מילה היא מילה. גם בנושא מיגון הצפון, החלטה התקבלה ב-2018 הייתה ממשלה שטרפדה את זה וקידמנו. בנושא ממדים ללימודים, נושא שאני הכנסתי שהייתי שר הביטחון, לקח כמה שנים, זה נכנס לבסיס התקציב. בנושא שכר חיילי צה"ל, יש לפחות 5 קבוצות שצריך להתייחס ותקן את העיוותים שנוצרו במהלך השנים בעניינם, הורים צעירים, רופאים מתמחים, מטפלות, וזה גם כמובן חיילי סדיר ועובדי מנהל ומשק. העלויות זה 11 מיליארד ₪, אנחנו לא מסוגלים להרים בתקציב הקרוב, לכל זה כולל שכר חיילי הסדיר והמטפלות ניתן מענה מינואר 2023".

ח"כ משה גפני: "אני מזכיר שהייתה שר בכל הממשלות שהיו".

שר האוצר: "תמיד התמקדתי בנושאים בהם כיהנתי כשר".

במסגרת חילופי הדברים הוצאו מהדיון ח"כ יואב קיש וח"כ יעקב אשר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים