שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כ גולן עורר סערה לאחר שניפק אמירה נוראית
רה"מ בנט הצטרף לגינוי
בנט גינה את דברי חברו לקואליציה: "דבריו של יאיר גולן על המתיישבים בחומש מזעזעים, מכלילים וגובלים בעלילת דם. ההתיישבות ביהודה ושומרון היא החלוציות של ימינו"
יאיר גולן | צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

סגן השרה יאיר גולן עורר סערה גדולה הבוקר (ה') לאחר שכינה את מתיישבי חומש 'תתי אדם' שזהו כינוי הלקוח מהנאצים אשר כינו את היהודים 'תתי אדם'.

ח"כ גולן התראיין הבוקר ואמר בנושא חומש כי "אלו תתי אדם, קילקולו של העם היהודי, צריך להוריד אותם בכח מהמקום הזה".

האמירה עוררה סערה ובאופזיציה מיהרו למחות ולגנות את האמירה הנוראה ואפילו ראש הממשלה בנט פרסם גינוי בטוויטר.

גם לאחר הגינויים, סגן השרה יאיר גולן לא מתנצל: "התייחסתי בדברי למשחיתי קברים, תוקפי תמימים, הורסי רכוש לא להם. איך נכון לכנות אנשים שכאלה? הגיע הזמן לומר את האמת – זו לא היהדות שלנו".

ראש הממשלה בנט גינה את דברי גולן חברו לקואליציה: "דבריו של יאיר גולן על המתיישבים בחומש מזעזעים, מכלילים וגובלים בעלילת דם. ההתיישבות ביהודה ושומרון היא החלוציות של ימינו. ״לא ארץ נוכרייה לקחנו… כי אם נחלת אבותינו".

גם ראש הממשלה לשעבר נתניהו גינה: "המתיישבים ביהודה ושומרון אינם ״תתי אדם״ כפי שכינה אותם היום סגן השר יאיר גולן, חבר ממשלת בנט. המתיישבים הם ציונים חלוצים שמיישבים את נחלת אבותינו. אחרי האמירה המבישה הזו, שלקוחה היישר מהטרמינולוגיה הנאצית נגד העם היהודי, בנט חייב לפטר את יאיר גולן עוד היום".

גם שרת הפנים, איילת שקד הצטרפה לגינוי: "דבריו של יאיר גולן מחפירים ומביישים את עברו. מתיישבי חומש הם חלוצים, מיישבי הארץ ואוהביה. הישיבה בחומש מפיצה תורה ואור, שמגרש מעט מן החושך הזה. יאיר גולן ימשיך לברבר עצמו לדעת והחלוצים הנפלאים האלה ימשיכו ליישב את הארץ".

שר הבטחון גנץ: "‏אני מגנה בתוקף את אמירתו של סגן השר גולן. כמי שביקר את משפחת דימנטמן ופגש בחלק מהאנשים שנמצאים בחומש, אני קובע כי לצד העובדה שיש לנהוג לפי חוק, מדובר באנשים ערכיים שאוהבים את הארץ והמדינה לא פחות מאף אחד אחר".

שר התרבות חילי טרופר אמר: "אני מתבייש בביטוי המכוער והמיותר של סגן שר הכלכלה יאיר גולן. לא, מתיישבי חומש הם לא תת אדם אלא אזרחים ישראלים שחושבים אחרת ויש עימם מחלוקות עמוקות. תת רמה בשיח ובניהול המחלוקות בתוכנו לא יקדמו אותנו לשום מקום".

יו"ר ש"ס אריה דרעי גינה את דבריו של גולן וכתב בטוויטר: "ההסתה הנוראית כלפי אחינו המתיישבים מגיעה לשיא חדש, מי פילל שדווקא במדינת היהודים, חבר ממשלה יכנה יהודים ׳תתי אדם׳ – אמירה קשה ומקוממת, המזכירה תקופות קשות בהיסטוריה".

ח"כ סמוטריץ' אמר: "השותף של בנט ושקד וכהנא ואורבך וסילמן. זה שקרא לחברה הישראלית נאצית ועכשיו מכנה את המתיישבים בביטוי שהמציאו הנאצים ליהודים. איש נאלח, שקרן אנטישמי שמפיץ עלילות דם. תעשו טובה, שותפיו בימינה, רק אל תגנו אותו עכשיו בטוויטר כדי לנקות את המצפון שלכם" .

ח"כ בן גביר בתגובה: "השותף המטורלל של נפתלי בנט ואיילת שקד מכנה הבוקר את תלמידי ישיבת חומש "תתי אדם". האיש שזיהה תהליכים של שנות ה30 משתמש בטרמינולוגיה של הנאצים כלפי יהודים. איזו חרפה".

ח״כ משה ארבל: "איר גולן זה שזיהה תהליכים מכנה הבוקר אזרחים ישראלים יהודים המתיישבים בצפון השומרון תתי אדם. אבל ליועז הנדל שותפו לממשלה מפריע תנועות הידיים של דודי אמסלם. צביעות קווים לדמותה".

ח״כ ינון אזולאי בתגובה לדברים המבישים של יאיר גולן: "השימוש בביטוי תת אדם הוא שימוש גזעני ואנטישמי עתיק, שכוון כלפי העם היהודי לאורך השנים על ידי שונאיו הגדולים ביותר. העובדה שגולן מאמץ את הביטוי נגד חלקים מהעם היהודי, מקנה לו מקום של חוסר כבוד ברשימה 'מפוארת' של שונאי ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים