שיתוף
תגובות
חדשות » ח"כ ישראל אייכלר: לבטל את מסלול הדמים בירמיהו
מסלול דמים
בעקבות התאונה בה נהרג הרב פנחס דייטש ז"ל, ח"כ ישראל אייכלר התריע על הסכנה במסלול תחבורה ציבורית דו כיווני באמצע הכביש. במקום זאת לסמן נת"צ בימין הכביש
יו"ר ועדת העבודה ח"כ ישראל אייכלר | צילום: באדיבות המצלם

לדברי ח"כ אייכלר הסכנה בכבישים כאלו היא עצומה. זאת מאחר והמסלול הוא באמצע הכביש, לשני הכיוונים, מה שמקשה מאוד על הולכים רגל לחצות את הכביש בבטחה. בניגוד לנת"צ – נתיב תחבורה ציבורי, שהוא מסלול אחד בצד ימין של הכביש, המהווה אלטרנטיבה בטוחה הרבה יותר.

יצוין כי בשנים עברו, קיים ח"כ אייכלר מספר רב של דיונים בנושא בוועדה לפניות הציבור של הכנסת, בהשתתפות הגורמים הרלוונטיים מטעם משרד התחבורה והעירייה. בחסדי שמיים הצליחה הוועדה לשנות את התוכנית להקמת מת"צים ברחובות הסמוכים. אך התוכנית למת"צ ברחוב ירמיהו נותר על כנו בטענה כי "כבר הושקעו סכומי עתק ואי אפשר לבטל".

במכתב ששיגר ח"כ אייכלר לראש העיר דאז ניר ברקת ולשר התחבורה דאז ישראל כץ בתאריך ג' באב תשע"ח כתב בין היתר: "דבר ראשון הוא נושא של פיקוח נפש, למען בטיחות הולכי הרגל, ילדים, קשישים ונכים. אבקש לסלול נתיבי תחבורה ציבורית משני צדי הכביש ולא באמצעו משום פיקוח נפש". 

כך גם בדיון שיזם מול צוות תכנית אב לתחבורה בירושלים בתאריך 10.12.2019 דנו רבות בנושא, והצוות הסכים כי "נת"צ בתוך שכונה בטיחותי יותר ממת"צ. הנסיעה בו איטית הרבה יותר וזה לבדו מפחית חיכוך עם הולכי הרגל".

באחד הדיונים שקיימה הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ אייכלר התריעה הוועדה על הישנות מקרה כביש הדמים הזכור לרע מרחוב ז'בוטינסקי בגוש דן שגבה הרוגים רבים, אשר עלול רח"ל לחזור על עצמו אם הגורמים האחראים לא יתעשתו.

את דרישתו החוזרת כעת לשנות את המת"צ בירמיהו לנת"צ שיגר ח"כ אייכלר לכלל הגורמים הרלוונטיים, ראש העיר ירושלים וצוות אב לתחבורה. הוא הוסיף כי הציבור חייב למחות נגד התרת דמים משיקולים הנדסיים וכלכליים, וקרא לכל מי שיכול להשפיע לפירוק המת"צ בירמיהו ובכביש גולדה מאיר הגובים נפשות, פצועים והרוגים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים