שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » כהנא לדרעי: "פעל מיידית להסדרת הכשרויות"
"משגיח-מושגח"
ח"כ כהנא בפנייה דחופה לשר דרעי: "אני קורא לך לאמץ באופן מיידי את הפתרון היחיד שקיים היום להסדרת מערכת הכשרות, בית המשפט לא יחכה לנצח"
יו״ר ש״ס אריה דרעי | צילום: יעקב כהן

לקראת תשובת המדינה לבג"צ ביום שלישי הקרוב בסוגיית "משגיח-מושגח", פנה היום ח"כ מתן כהנא לשר הפנים אריה דרעי, אשר סמכויות מערך הכשרות עברו למשרדו, בבקשה להציג את פתרון שימנע התערבות בג"צ שתפגע במערך הכשרות.

"לפני כחודש העבירה הכנסת לאחריותך את סמכויות השר לשירותי דת בכל הנוגע למערכת הכשרות. מערכת שסובלת מחולשה וכשלים רבים ומצויה בשעה קריטית לקיומה בשל פסיקת בג"צ בתיק הגינות שלטונית", אמר ח"כ כהנא.

כזכור, במהלך חודש ספטמבר 2018 הגישה המדינה לבג"צ תזכיר חוק להקמת תאגידי כשרות אזוריים באמצעותם יועסקו משגיחי הכשרות, תזכיר חוק זה אומנם הובא לוועדת שרים לענייני חקיקה אך זו קבעה שיוחזר אליה לדיון בתוך 60 יום עם הערות כל המשרדים, בעקבות הקדמת הבחירות לא קיימה ועדת השרים דיון נוסף בחוק זה.

הפסקת העסקת משגיחי הכשרות ע"י בית העסק היא סוגיה שעלתה כבר לפני כ-30 שנה בדו"ח ועדת צדוק. מדובר בסוגיה פשוטה שניתן לפותרה אותה בקלות יחסית, ובפרק זמן קצר, אך המדינה גוררת את רגליה מול בית המשפט כבר 17 שנה, ו"סבלנותו של בית המשפט לא תמשך לנצח", לטענת ח"כ כהנא.

עוד ציין ח"כ כהנא במכתבו, כי לפני כחודשיים הוא הציג "במסגרת השדולה לשיפור שירותי הדת בישראל פתרון מקיף למערכת הכשרות, הנותן בראש ובראשונה מענה לדרישה להפסיק את העסקת משגיחי הכשרות על ידי בית העסק באמצעות הקמת חברה ממשלתית שתתכלל את העסקת משגיחי הכשרות (לא תעסיק אותם ישירות), אך נותנת גם מענה לבעיות וכשלים נוספים מהם סובלת מערכת הכשרות".

לדבריו, "הצעה זו הוצגה כבר בשנת 2017 למבקר המדינה כפתרון שהמשרד לשירותי דת מקדם, והיא זוכה לתמיכה רחבה של רבנים, ראשי מועצות דתיות, משגיחי הכשרות, וגורמים רבים נוספים העוסקים בתחום הכשרות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים