שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ח"כ מיכאל ביטון נבחר לראשות ועדת הכלכלה
פה אחד
"מדינה שבה האנשים הקטנים נראים, המוחלשים מתחזקים והפערים בה מצטמצמים – היא מדינה משגשגת, שכולם שותפים ותורמים להצלחתה" אמר ביטון בפתח דבריו
ח"כ מיכאל ביטון | צילום: דוברות הכנסת

חברי ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסו היום וקיבלו פה אחד את המלצת הוועדה המסדרת, לבחור בח"כ מיכאל ביטון ממפלגת כחול לבן לעמוד בראשות הוועדה. יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ ניר אורבך, הציג את ההמלצה ואמר: "אנחנו ממנים היום את אחד מחברי הכנסת החשובים לתפקיד". ההצעה אושרה פה אחד, בקולותיהם של ח"כ ביטון, ח"כ יבגני סובה, ח"כ לימור מגן תלם וח"כ מיכל שיר.

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, בירך את ח"כ ביטון ואמר: "זו באמת אחת הוועדות היותר חשובות והיו פה אנשים שהטביעו את חותמם. לוועדה השפעה עצומה על הכלכלה הישראלית ולכן ראינו דחיפות להקים את הוועדה – הצלחתך הצלחתנו. אני מצר על כך שלא הגענו להסכמות עם האופוזיציה על הקמת הוועדות וזה מדיר שינה מעיני".

מיד לאחר בחירתו התיישב ח"כ ביטון על כסא היו"ר והודה ליו"ר הכנסת לוי ולחברי הוועדה. היו"ר ביטון אמר בפתח דבריו כי "שלושה ערכים מרכזיים הם שינחו אותי בוועדה, כפי שהנחו אותי בכל דרך שבה צעדתי עד כה: 1) דאגה לשגשוגה ופיתוחה של ישראל ולחוסנה הכלכלי – עם כלכלה מרחיבה, משתפת, ברת קיימא. 2) כלכלה שיש בה גם ובעיקר דאגה לאדם הקטן ולאוכלוסיות המוחלשות 3) וצמצום הפערים בין הפריפריה למרכז".

"חברה שבה ישנם פערים גדולים, חברה שבה החלשים מוחלשים, חברה שבה לא רואים את האדם הקטן – היא חברה בסכנה. ומדינה שבה האנשים הקטנים נראים, המוחלשים מתחזקים והפערים בה מצטמצמים – היא מדינה משגשגת, שכולם שותפים ותורמים להצלחתה ונתרמים ממנה".

"מפני שכך, נושאי הליבה שבהם נעסוק, למען אזרחי ישראל, הם אלה שבהם מצוי עוול ותיקונו נשזר בערכי היסוד שעליהם דיברתי. ואלו הם: יוקר המחיה ועלות הקיום – במיוחד עבור מעמד הביניים והמעמד הנמוך; הקרטלים והמונופולים; הדיור הציבורי, דיור בר השגה ושכירות לטווח ארוך במחירים שפויים, במיוחד לצעירים; העסקים הקטנים והבינוניים שכורעים תחת הנטל; והחזרת המשק לאחר הקורונה להיקף תעסוקה ראוי, צמיחה ראויה לכולם, ופרנסה בכבוד לכל ישראלית וישראלי".

"לא נירתע מלפעול אל מול הכוחות החזקים ביותר במשק, שפעמים רבות מדי עושים לביתם ולכיסם בצורה לא הוגנת וספק חוקית, בלי להקדיש ולו רגע של מחשבה לאזרח הקטן שנאנק תחת הנטל. טובת הכלל וטובת היחיד היא היחידה שלנגד עינינו. לא נסתפק בדיבורים אלא נחפש את האחראיים ונוביל לחקיקה מחייבת ומתמרצת".

"אני מאמין בצמיחה מכלילה. במדינות תעשייה וחקלאות נרחבת ומקיפה שמספקת תעסוקה ראויה לאזרחי ישראל, ובתעשיית היי-טק שפירות הצמיחה והפריון המופלאים שלה מגיעים לאוכלוסיות נוספות כמו ערבים וחרדים, תושבי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית, וישראלים שאינם בעלי השכלה גבוהה, המודרים כיום לרוב מהתעשייה הזו".

"אדם הוא תבנית נוף מולדתו ואיש ציבור הוא תבנית נוף ביתו. ביתנו היה בראשיתו מעברה ולאחר מכן דירת עמידר. על כן, מצב הדיור הציבורי המחפיר ואי עמידת הממשלות ביעדים שהציבו לעצמן לביסוסו והרחבתו, לתחזוקתו הראויה, מחייבת דיון עומק. אני מאמין שלכל אדם מגיע לחיות תחת קורת גג ראויה ומיטיבה, שמימונה איננו מביא אותו לסף קריסה. נקדם פתרונות של דיור בר השגה ודיור הוגן, לכל אזרחי ישראל, ובמיוחד לצעירים שלנו, הרוצים וזקוקים לכך".

"אלה ימי קורונה, ימי כלכלה במשבר. ימים שהוועדה חשובה מאין כמותה. הוועדה תעמוד על תחומיה ועל סמכויותיה, ולא תאשר מסלולים עוקפים לנושאים שאמורים להגיע אליה. היא תפעל ביעילות ובמהירות בכל מה שמיטיב עם האזרחים. נשאל שאלות קשות, ונעמול על מנת לספק תשובות עומק ראויות". ח"כ ביטון הודה ליושבי ראש הוועדה הקודמים, איתם נפגש, בהם איתן כבל, אבישי ברוורמן וח"כ יעקב מרגי.

ח"כ יעל רון בן משה: "האיש הנכון במקום הנכון. הצלחתך הצלחתנו והצלחת מדינת ישראל והחברה הישראלית כולה".

ח"כ איתן גינזבורג אמר: "אין לי ספק שהוועדה זכתה ביושב ראש מיוחד ובעל רגישות חברתית מאוד גבוה, עם אינטליגנציה רגשית מאוד גבוה וידע עשיר. המסע של חייך הוא מרתק וחוצה את החברה הישראלית ואין לי ספק שזה יבוא לידי ביטוי פה בוועדה".

ח"כ לימור מגן תלם בירכה גם היא את היו"ר החדש ואמרה כי היא שמחה להיות חברה בוועדה על רקע דבריו של ח"כ ביטון לצמצום פערים בין הפריפריה למרכז. ח"כ מופיד מרעי אמר כי יש משמעות גדולה לכך שמי שעומד בראש הוועדה הוא אדם שמגיע מהשטח, גדל מלמטה והרגיש את כל תלאות החיים. "אני מאמין שאתה תהייה ברכה לעם ישראל, אמר. ח"כ רון כץ הוסיף כי ביקש להיות חבר בוועדה מאחר שהוא מאמין כי ח"כ ביטון הוא האיש הנכון בזמן הנכון ובמקום הנכון.

בוועדה יהיו חברים 13 חברי כנסת בהם, 7 חברי קואליציה – היו"ר ביטון (כחול לבן) ח"כ מיכל שיר (תקווה חדשה), ח"כ יבגני סובה וח"כ לימור מגן תלם (ישראל ביתנו), שני חברי כנסת מיש עתיד ונציג אחד מרע"מ, ועוד 6 חברי אופוזיציה – 3 מהליכוד, אחד מש"ס, אחד מיהדות התורה ואחד מהרשימה המשותפת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים