שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » ח"כ מיקי זוהר נחקר במשטרה בחשד לסחיטה
סתימת פיות?
"יום עצוב לדמוקרטיה שלנו" כתב ח"כ זוהר בסיום החקירה בפוסט ארוך בו תקף את הפרקליטות • יו"ר הכנסת: "עד היום הכרנו מושג של 'תביעת השתקה', מהיום 'חקירת השתקה'"
מיקי זוהר ובנימין נתניהו | צילום: אורן בן חקון

יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר, נחקר היום במשטרה במשך 4 שעות בגין דברים שאמר בראיון לתקשורת לפני כשלושה שבועות נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

כזכור, בראיון ל-103FM בבוקר שלאחר חשיפת ההקלטות בהם נשמע מנדלבליט בשיחה עם אפי נוה כשהוא מתלונן שפרקליט המדינה שי ניצן 'מחזיק אותו בגרון', רמז ח"כ זוהר, כי אם מנדלבליט לא יתפטר מתפקידו ויבטל את כתבי האישום נגד רה"מ ייחשפו הקלטות נוספות שלו.

עוד אמר זוהר, "מה שעשה מנדלבליט ומה שעשה שי ניצן נחשף לציבור וכולם יודעים מה קרה. אני יודע אינפורמציה מאוד ברורה בעניין הזה והאינפורמציה שאני מכיר אומרת דבר אחד – רק טפח קטן נחשף, קטנצ'יק. לכן אני חושב שאם אלה שיזמו את כל הקנוניה נגד ראש הממשלה יפנימו שמוטב להם לחזור בהם מהדרך הגרועה שהם בחרו בה הם יצטרכו לשלם על זה מחיר".

בהודעת המשטרה בסיום החקירה נכתב: "במשטרת ישראל מתנהלת חקירה שעניינה חשדות הנוגעים לעבירה של סחיטה באיומים, במסגרתה נחקר במהלך היום נבחר ציבור. החקירה מתנהלת באישור וליווי פרקליטות המדינה. מעבר לאמור ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב בפרטים נוספים מחקירות מתנהלות".

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, פרסם הודעה בה כתב כי מדובר ב"יום עצוב לדמוקרטיה שלנו". זוהר חושף בתחילת ההודעה את מה שהמשטרה לא כתבה באופן מוצהר: "נקראתי לחקירה במשטרה בעניינו של מנדלבליט".

"לא אסתיר מכם את העובדה שהופתעתי, בטח לאור העובדה שמדובר בחקירת השתקה שמתבססת על הבעת עמדה בראיון רדיו", כתב זוהר בפוסט שפרסם. "לעניות דעתי זו חקירה הזויה כנגד נבחר ציבור בכלל, וכנגד נבחר ציבור מהימין בפרט".

זוהר המשיך וכתב: "בשנים האחרונות הובלתי שיח בלתי מתפשר בכל הנוגע להתנהלות הפרקליטות והמשטרה, עשיתי זאת מבלי לחשוש למרות כל האזהרות שקיבלתי. ״תיזהר, ינסו לתפור לך תיק״, הזהירו אותי. עניתי: ״תמיד אלך עם האמת שלי, ויהא המחיר אשר יהא. לא, אני לא מתחרט על כך שהבעתי את קולם של רבים שלא יכלו לזעוק, אני זה שזעקתי במקומם נוכח העוול הנורא שנגרם לנו בשנים האחרונות".

לדבריו, "אין אדם אובייקטיבי במדינה שלנו שלא יסכים עם העובדה שמדובר בתופעה מסוכנת של נסיונות השתקה של מחנה שלם. תופעה שמקומה במשטרים חשוכים, בטח לא בדמוקרטיה מפוארת כמו ישראל. ידעתי שכאיש ימין שנאבק למען האמת של כולנו, אני עלול לשלם מחיר, אבל כנראה לא שיערתי בדעתי עד כמה רחוק ילכו בניסיון להלך עליי אימים". זוהר המשיך בדבריו כשהוא מצהיר: "מעולם לא עברתי עבירה פלילית, מעולם לא נחקרתי במשטרה ומעולם לא נחשדתי בכלום ואם זו החקירה הראשונה שלי, דיינו".

עוד כתב זוהר: "אני סבור שהחלטת הפרקליטות והמשטרה לפתוח נגדי בחקירה כדי למנוע ממני לבקר את התנהלותו של מנדלבליט, תהיה הרסנית למערכת אכיפת החוק ואף עלולה להביא לאובדן מוחלט של אמון הציבור בה, שגם כך נמצא בשפל של כל הזמנים". את דבריו חתם כשהוא מסיים, "אני לא חושש, בע"ה ננצח".

דבר החקירה גרר תגובות רבות ונזעמות של חברי כנסת, כמעט מכל חוגי הימין.

יו"ר הכנסת, יריב לוין הגיב: "כיו"ר הכנסת איני יכול לקבל מצב שבו חבר כנסת נחקר בשל התבטאות שלו שנאמרה במסגרת תפקידו הציבורי".

"עד היום הכרנו מושג של 'תביעת השתקה' שמטרתה להרתיע אדם מלומר את עמדתו על ידי הגשת תביעת דיבה בסכום גבוה. היום, נקבע מושג חדש של 'חקירת השתקה' שמטרתה להרתיע אנשי ציבור מלומר באופן חופשי את עמדתם".

"חסינות חברי הכנסת נועדה בדיוק לצורך הזה, כדי להבטיח שיוכלו לבקר את מערכות השלטון ולהביע את עמדתם ללא מורא. הכוח המצוי בידי רשויות אכיפת החוק הוא כוח עצום. השימוש בכוח הזה חייב להיות זהיר, מידתי ובעיקר ענייני. השימוש בכוח הזה לשם ״חקירת השתקה״ מעיד על שיבוש קשה של שיקול הדעת ושל הבנת מגבלות הכוח".

"אני מצפה מכל ראשי הסיעות בכנסת להתאחד בדרישה להפסקת החקירה, ולכיבוד סמכויות חברי הכנסת ויכולתם לבצע את תפקידם. הפעם מוטל על כולנו להתעלות מעל כל שיקול פוליטי או מפלגתי, ולשמור על היכולת של הכנסת ושל חברי הכנסת למלא את תפקידם החיוני.״

יו"ר סיעת ימינה, שרת המשפטים לשעבר, חה"כ איילת שקד כתבה: "חקירתו של ח"כ מיקי זוהר בגלל התבטאות אומללה עליה הוא התנצל היא אות קלון למערכת האכיפה במדינה דמוקרטית. טוב תעשה מערכת אכיפת החוק אם תחזור בה ותודה שטעתה".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מירי רגב: "במדינה דמוקרטית אין מקום לחקירות הפחדה וסתימת פיות של נבחרי ציבור – הגיע הזמן לפצל בין משרת היועמ״ש והתובע הכללי! אני מבקשת לחזק את חברי ח״כ מיקי זוהר. אין ספק שזימונו לחקירה הוא שפל חדש ושיא בהשתקה והפחדה של נבחרי ציבור שלא מוכנים ליישר קוו עם ההגמוניה המשפטית. כפי שמבקרים פוליטיקאים כך יש מקום להעברת ביקורת על אנשי הפרקליטות ומערכת אכיפת החוק. מתי ייחקר מישהו מהפרקליטות על דברים שכתב ועשה?! תנוח דעתכם זה לא יקרה כי אין מי שיחקור או יבקר את הפרקליטות – הם מעל החוק. הגיע הזמן לפצל בין משרת היועץ המשפטי לממשלה, לתובע הכללי".

ח"כ ניר ברקת: "חקירה של נבחר ציבור על אמירה לא ראויה בראיון שעליה כבר התנצל, היא טעות קשה בשיקול הדעת של הפרקליטות והמשטרה. על כולנו מימין ומשמאל להתנגד לחקירות בעלות ריח פוליטי".
השר זאב אלקין: "זימון ח״כ זוהר לחקירה פלילית (!) בעקבות דבריו בראיון ברדיו זאת חציה של כל הגבולות של חסינות פרלמנטרית וחופש הביטוי של חברי כנסת!! אפשר להתווכח עם הסגנון וח״כ זוהר גם הוציא לאחר מעשה הבהרה והתנצלות על דבריו, אבל חקירה פלילית??? מי שאישר את החקירה הזאת פגע קשות בדמוקרטיה".

ח"כ אורי מקלב: "מבלי להתייחס לגופם של דברים במבחן התוצאה מנהלים חקירה כנגד חופש הביטוי, כל מניפי דגל זכות האזרח וחופש הביטוי נאלמים דום כאשר זה מגיע אליהם, ישנו ספר חוקים אחד לאזרח וספר חוקים שני ל'קליקת' בתי המשפט והפרקליטות – הם מגבים אחד את השני, מחוקקים מה שהם מחליטים, ומי שפוצה פה נחקר ונעצר. קבוצת אנשים אשר מתנהלת בהפחדות, איומים ותפירת תיקים, עוד מבלי להגיע לחסינות שיש לחבר כנסת, במעשיהם הם מסבירים כמה הם דיקטטורה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "מנדנלבליט חצה היום קו אדום בוהק שמקרב את ישראל אל עבר דיקטטורה משפטית מסוכנת והוא חייב ללכת הביתה מיד. שרי הממשלה והעומד בראשה חייבים להפסיק לשתף איתו פעולה לחלוטין, לא לזמן אותו לשום ישיבה, לא להשתתף בשום ישיבה שהוא משתתף בה ולהביא להחלפתו במישהו שמבין טוב יותר את התפקיד".

ח"כ עמית הלוי: "מה שמותר לכל עיתונאי אסור לנבחר ציבור, פרשת וירא בושה".

ח״כ אופיר סופר: "אני מתכוון לפנות ליועמ״ש בבקשה שיודיע לחברי הכנסת שנבחרו על ידי הציבור מה מותר להם לומר ומה אסור. ועכשיו ברצינות, מדובר בלא פחות מבושה וחרפה ונסיון השתקה בוטה".

ח"כ שלמה קרעי: "משטרת מנדלבליט רודפת אחרי כל אזרח או ח"כ שהתבטא באופן לא מוצלח. כל ח"כ מימין או משמאל ששותק עכשיו, לא ראוי לתפקידו, מנדלבליט שהוחזק בגרון כשבוי במשך שנים ואולי עד היום, התאהב בשיטה ונוקט בה מול מבקריו. תסמונת סטוקהולם. לא נפחד לדרוש בדיקה בעניינך ולפעול שתיחקר על מעשיך. הביתה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים