שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כ מיקי לוי נבחר לכהן כיו"ר הכנסת ה-24
בדרך לממשלה
לוי נבחר לאחר שבהצבעה שמית זכה לרוב של 67 תומכים, לעומת ח"כ יעקב מרגי שזכה ל-52 תומכים. לוין נפרד: "אמשיך לשרת גם כחבר כנסת בשורות האופוזיציה"
תגיות:
מיקי לוי | צילום: דוברות הכנסת, תדמית הפקות

ח"כ מיקי לוי נבחר לכהן כיו"ר הכנסת ה-24, לאחר שבהצבעה שמית זכה לרוב של 67 תומכים לעומת ח"כ יעקב מרגי שזכה ל-52 תומכים.

לוי מסר: "אני מודה לחברי הכנסת מכל ליבי על האמון שנתנו בי. מבטיח שאעשה הכל כדי להיות ראוי לו. חווינו ימים קשים של הסתה ושנאה של גידופים וקללות, של פילוג ויריבות מרה. יחד יש בכוחנו להוביל תהליך של שינוי, רגיעה, איחוי הקרעים ושל חיים משותפים במדינה יהודית ודמוקרטית".

"אני מבקש בכניסתי לתפקיד זה להניף את דגל הממלכתיות. אני מתחייב לייצג את הכנסת כולה. את כלל סיעותיה וחבריה ולשמור על מעמדה על עצמאותה ועל תפקודה הראוי. הכנסת שלנו קטנה וחלשה. בכוונתי לנסות להוביל שינויים בעבודת הכנסת כדי לחזק אותה ואני מתכוון לעשות זאת בשיתוף פעולה עם כל סיעות הבית".

"לא יעלה על הדעת שבמדינה דמוקרטית נבחרי ציבור קוראים שלא לקיים את פסיקות בית המשפט העליון. זו קרעאה לאנרכיה ולפירוק שלטון החוק. אני אומר בקול ברור: כל עוד אני עומד בראש הבית הזה, הכנסת תכבד ותקיים את כל פיסקי הדין של בג״צ, גם את אלו שאולי אחלוק עליהם".

"אני פונה לאזרחינו הערבים: אתם בני דודינו מאבינו המשותף אברהם. אני קורא לכם: בואו תהיו חלק! בואו והצטרפו לסיפור ההצלחה של מדינת ישראל. למען עתיד ילדינו בארץ הזו", דברי לוי.

יושב ראש הכנסת היוצא, ח"כ יריב לוין, נפרד מהתפקיד: "אני מסיים היום את כהונתי כיושב ראש הכנסת. היתה לי זכות לשרת בתפקיד זה בתקופה מורכבת מאוד ומרובת אתגרים".

"היעד הראשון במעלה שהצבתי לעצמי היה להגן בתקיפות על מעמדה של הכנסת אל מול הפגיעה המתמשכת מצד הרשות השופטת. לראשונה מזה שנים ארוכות, קולה של הכנסת נשמע בנושא זה באופן חד וברור. הכנסת בהנהגתי לא הרכינה את ראשה בפני פסקי דין והחלטות שניתנו בחוסר סמכות. פעלתי בנחישות למען חיזוק הדמוקרטיה, למען שמירת עקרון הפרדת הרשויות ולמען יכולתה של הכנסת לבטא בהחלטותיה את רצון העם".

"כיושב ראש הכנסת ראיתי לעצמי חובה שלא לשכוח את הדרך בה אני מאמין. המשכתי ללכת בדרך זו ללא מורא. בד בבד, הקפדתי הקפדה יתרה כי הכנסת תהיה בית לכל אזרחי המדינה. עמדתי על כך שכל אחד מחברי הכנסת יזכה ליחס שווה והוגן, ויוכל לומר את דברו ולפעול בשליחות הציבור שבחר בו".

"אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון שנתן בי. אני מודה לחברות ולחברי הכנסת, ולכלל עובדי המשכן על העבודה המשותפת. תודה למנכ"ל הכנסת סמי בקלש, למזכירת הכנסת ירדנה מלר הורוביץ, ליועצת המשפטית לכנסת עו"ד שגית אפיק, לקצין הכנסת ניצב יוסף גריף, וכמובן לכל צוות לשכתי".

"אני מבקש לאחל הצלחה גדולה ליושב ראש הכנסת המיועד, חבר הכנסת מיקי לוי. אמשיך לשרת באמונה גדולה את אזרחי ישראל, את ציבור בוחריי, ואת הדרך בה אני מאמין, גם כחבר כנסת בשורות האופוזיציה", דברי לוין

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים