שיתוף
תגובות
חדשות » ח"כ מלינובסקי האשימה את חברי הכנסת החרדים – באסון מירון
מירון תשפ"ב
מלינובסקי בסיור במירון: "מה שראינו במירון במשך שנים זו הזנחה פושעת של חברי כנסת מהמפלגות החרדיות ועסקנים, זה מה שהוביל לאסון הנורא".
ראש חודש ניסן במירון | צילום: שלומי טריכטר

יו"ר ועדת מיזמי תשתית לאומיים ושירותי דת יהודיים חה"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) ערכה הבוקר (ב') סיור בקבר הרשב"י בהר מירון לקראת ההילולה בל"ג בעומר.

מלינובסקי האשימה את חברי הכנסת החרדים בהזנחה שהובילה לאסון במירון: "מה שראינו במירון במשך שנים זו הזנחה פושעת של חברי כנסת מהמפלגות החרדיות ועסקנים, זה מה שהוביל לאסון הנורא בשנה שעברה.

"זה קרה כי הדבר המרכזי שעניין אותם זה לשרת את האינטרסים האישיים-פוליטיים ולשרת את עסקני הדת להם כפופים ומשרתים אותם, במקום לדאוג לציבור הרחב. הציבור הרחב לא עניין אותם".

לטענת מלינובסקי חברי הכנסת החרדים לא השתתפו בסיור יחד איתה כי הם מפחדים, "לא סתם בסיור הזה אנחנו לא רואים אף ח"כ לא מש"ס ולא מיהדות התורה, כי הם מפחדים להגיע לכאן. כפי שהם ברחו מלפני שנה, גם השנה הם לא לוקחים אחריות ולא מגיעים.

"כמו בכל דבר שאנחנו נוגעים בתחום, במשך השנים, אנחנו כרגיל רואים ריקבון, לכלוך ודאגה לאינטרסים אישיים ולא הדאגה לציבור הרחב. להגיד שהכל מסודר ומושלם השנה בהילולה אי אפשר לומר, אבל העובדות מדברות בעד עצמן. מנסים לסדר את זה הכי טוב שאפשר כדי לאפשר לציבור רחב לבטא את חופש הדת שלו".

מלינובסקי הוסיפה: "יש אנשים שחשוב להם לעשות את זה בתנאים ראויים וחשוב לעשות את זה בצורה הכי טובה, בטיחותית ומכבדת ככל שניתן".

כאמור, ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת בראשות ח"כ מלינובסקי וועדת ביטחון הפנים בראשות ח"כ מירב בן ארי וחברי הכנסת איתמר בן גביר, יום טוב כלפון ומשה קינלי טור פז, סיירו היום (שני) בהר מירון ובמתחם ציון הרשב"י לבחינת היערכות גופי הממשלה להילולה הקרובה בל"ג בעומר.

מפקד המחוז הצפוני ניצב שמעון לביא שנפגש עימם אמר להם: "אנחנו מעריכים שההילולא תתחיל כבר ביום ראשון, מאחר ולא כל האנשים יצליחו לקנות כרטיסים. הפרויקטור מתכוון ל-16 אלף איש בזמן נתון בהר, אבל אנחנו מעריכים שיהיו 50 אלף איש עם התחלת האירוע כי אנשים יבואו לפני. האתגר המרכזי זה צפיפות קהל. לצערי הרב נושא החקיקה לא מתקדם, ויש תחושת דה ז'ו משנה שעברה. הכול מסתבך בפלפולים משפטיים".

את הסיור ליווה ממונה אירוע הילולת רשב"י, צביקי טסלר שאמר: "אנחנו עוסקים בשיקום הקרקע ע"מ לאפשר לקהל להגיע לסביבת קבר הרשב"י בל"ג בעומר בצורה בטוחה. מקווים שכל העבודות יסתיימו עד להילולה. ניהול הקהל שירצה להיכנס לציון הקבר יתחיל כבר למרגלות ההר. כניסה תהיה מצד אחד ויציאה מהצד השני. לא נאפשר שהייה ארוכה בציון הקבר ע"מ לאפשר לכמה שיותר אנשים להגיע לנקודת הציון".

"נכתבה תוכנית בטיחות שמגדירה את מספר האנשים המקסימלי שיכולים לשהות בהר. את רוב המבנים הבלתי חוקיים הורדנו. נשארו שני מבנים בלתי חוקיים שהריסתם כפופה לדיונים בבתי משפט. נכתבה תוכנית בטיחות שמגדירה את מספר האנשים המקסימלי שיכולים לשהות בהר. לא תהיה שום תנועה של קהל שלא מאושרת ע"י מהנדס בטיחות", הוסיף טסלר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים