שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כ מעוז: "כהנא עד כדי כך נבער מדעת?"
תוקף נמרצות
תגובתו של מעוז הגיעה לאחר שהשר לשירותי דת מתן כהנא בציניות לדברי הרה"ר, "מצר על כך שיש כאלה שלא סומכים על ידה הארוכה של הרבנות הראשית, קרי רבני הערים"
חה"כ אבי מעוז | צילום: צילום מסך ערוץ כנסת

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז התייחס במליאת הכנסת לדבריו של השר לשירותי דת מתן כהנא כלפי הרב לאו.

"לאחר שהרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, הסביר בראיון את הבעיות הקשות שיש ברפורמת הגיור, ושמי שאמור להכריע בשאלות יסוד כאלה זו הרבנות הראשית ולא הכנסת, הגיב השר לשירותי דת מתן כהנא בציניות, ואמר שהוא מצר על כך שיש כאלה שלא סומכים על ידה הארוכה של הרבנות הראשית, קרי רבני הערים".

מעוז הוסיף, "מלבד עזות הפנים כלפי רב ראשי בישראל, מלבד החוצפה להוביל מהלכים בעלי משמעות הלכתית רחבה לזהותה היהודית של המדינה ללא גיבוי הרבנים הראשיים, מועצת הרבנות הראשית וכל גדולי ישראל, ומלבד מה שידוע לטובת מי מכוונות הרפורמות השונות של השר כהנא, התחדדה מדבריו עוד נקודת כשל שקשורה למהותה של הממשלה הנוכחית.

כמפקד טייסת, כהנא יודע שמפקד חיל האוויר לא סומך בכל דבר על מפקדי הטייסות. אם ישנה תקלה שמצריכה קרקוע של המטוסים, הוא יכריע על כך בעצמו. קל וחומר שהחלטה מהותית כמו תקיפת יעד מסוים, צריכה להתקבל בדרגים הגבוהים ביותר. כל בר דעת מבין שלא כל אלוף פיקוד מחליט על הוראות הפתיחה באש בגזרתו, אלא זו החלטה של הפיקוד העליון.

האם כהנא הוא עד כדי כך נבער מדעת שאיננו מבין דבר פשוט שכזה? מאיפה התפיסה ההזויה שהוא חוזר עליה פעם אחר פעם, כאילו את ענייני הזהות היהודית של המדינה אפשר להפריט לכל רב מקומי? לדעתי, השר כהנא למד זאת מהקמת הממשלה, שיש בה, לראשונה בישראל, לא ראש ממשלה אחד, אלא 5-6 ראשי ממשלה", אמר מעוז.

עוד אמר מעוז: "לנושא בתואר הרשמי אין סמכות על ולא אמירה משמעותית כמי שעומד בראש הפירמידה, אלא כל אחד מחלקי הממשלה עושה מה שהוא רוצה. זה יסוד הריקבון של הממשלה, מלבד מה שבנט העז לקבל על עצמו את התפקיד בלי שום מנדט מהעם. לכן מנסה השר כהנא להעתיק את ההתנהלות הלא נורמלית הזאת למערכות אחרות שהוקמו לתפארה, ושיש בהן מי שעומד בראש הפירמידה ונושא באחריות.

ראש ממשלה אמור להיות המתכלל והמכריע בשאלות היסוד של הנהגת המדינה. הרמטכ"ל אמור להיות המתכלל והמכריע בשאלות היסוד של הנהגת הצבא.

והרבנים הראשיים לישראל אמורים להיות המתכללים והמכריעים בשאלות היסוד של זהותה היהודית של המדינה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים