שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אושר בקריאה טרומית: 'אבו כביר' יפתח בשבת
רח"ל
לטענת מעוז החלטת השר נוגדת את חוק שעות עבודה ומנוחה, ואסור לחייב את עובדי המכון לעבוד בשבתות וחגים. מטרת המהלך של מעוז לבטל את החלטתו של השר לאור אי חוקיותה
מנכ"ל זק"א תל אביב הרב צבי חסיד עם בכירי המשטרה מחוץ למכון לרפואה משפטית באבו כביר | צילום: זק"א תל אביב

ההצבעה על העת החוק שתאפשר את פתיחת מכון 'אבו כביר' בשבת עברה בקריאה טרומית בעזרת הרשימה המשותפת, עם רוב של 62 שהצביעו בעד, בעוד שנגד הצביעו רק 49 מתנגדים.

כזכור, שר הבריאות ניצן הורוביץ הנחה להרחיב את ימי העבודה של המכון לרפואה משפטית באבו כביר, כך שיפעל גם בשבת קודש, על מנת לאפשר נתיחות פורנזיות שיתנו שירות מהיר ככל הניתן למשטרה ולפרקליטות, ולכבד את משפחות הנפטרים הממתינות להבאת הגופות למנוחות בהקדם בהתאם למסורת ולדת.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הגיב להנחייה: "אני מאד מקווה שהשרים והחכים הדתיים בקואליציה לא יתנו לדבר הזה לקרות, ולא יאפשרו לניצן הורביץ לשנות את אופי המדינה היהודית ולגרום לחילולי שבת קודש מבלי שיש פיקוח נפש בדבר".

ח"כ מקלב על ההחלטה: "לפני ששר הבריאות מטפל בנפטרים, שידאג להמעיט את הנפטרים ל"ע בטיפול ראוי בביה"ח הקורסים וכשלי משבר הקורונה".

ח"כ יעקב אשר בתגובה: "ממשלת בנט-לפיד הופכת את העובדים היהודיים במכון לרפואה משפטית ל"גוי של שבת" עבור צרכי הרשימה המשותפת. האם הצעד הבא הוא פתיחת משרדי הממשלה בשבת? כך נראית מכירת חיסול של ערכי המדינה היהודית עבור תחזוקת הקואליציה".

ח"כ מאיר פרוש: "מזעזע לראות איך שר בממשלת ישראל מקבל החלטה פוגענית לחלל ולדרוס את השבת ומועדי ישראל רק כדי לא לפגוע בדת המוסלמית. הלוואי שבאותו ערך יעמוד כבוד השבת וכבוד הנפטר היהודי לנגד עיניו של השר".

ההנחייה באה בעקבות דרישתם של ח"כ וליד טאהא (רע"מ) וחברי כנסת מהרשימה המשותפת שפנו לשר הורוביץ כמה פעמים בחודשים האחרונים על מנת לאפשר קיום נתיחות בסופי השבוע, ובכך להקל על משפחות מוסלמיות ולאפשר קבורה בהתאם למנהג הדת. מאחר שהמכון לא פועל באופן סדיר בשבתות וחגים, הן נאלצו להמתין שעות וימים.

המרכז הלאומי לרפואה משפטית שפועל תחת שליטתו של זק"א מחוז תל אביב, שמו הרשמי של המכון, הוא המוסד היחיד בישראל שמבצע נתיחות פורנזיות. הוא עובד בהתאם להנחיות המשטרה והפרקליטות, ואין לו שום חלופה אחרת.

בתוך כך, בניסיון למנוע את פתיחת מכון 'אבו כביר' בשבת קודש רח"ל, יו"ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז פנה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, בדרישה כי יבחן את חוקיותה של החלטת שר הבריאות הורוביץ כי המכון לרפואה משפטית באבו כביר יפעל בשבת.

לטענת מעוז החלטת השר נוגדת את חוק שעות עבודה ומנוחה, ואסור לחייב את עובדי המכון לעבוד בשבתות וחגים. מטרת המהלך של מעוז לבטל את החלטתו של השר לאור אי חוקיותה.

בפנייה של ח"כ מעוז ליועמ"ש נכתב "‏השבוע פרסם שר הבריאות כי הנחה את עובדי המכון לרפואה משפטית באבו כביר לעבוד, בניגוד לנוהג ‏הקיים, גם בסופי שבוע, וזאת לאור דרישה קואליציונית של חברי מפלגת רע"מ, במטרה להקל על משפחות הנרצחים במגזר הערבי הנזקקים לנתיחה משפטית.

‏כידוע לכבודו, חוק שעות עבודה ומנוחה מגדיר במדויק אלו מוסדות ממשלתיים רשאים לפעול בשבתות ‏ובמועדי ישראל ובאיזה נוהל", כותב מעוז ליועמ"ש.

עוד מציין יו"ר נעם כי המכון מחוייב ע"פ חוק לשבות בשבת, והפעלתו מותרת בחוק רק במקרי חרום חלילה "‏פעילותו של המכון לרפואה משפטית בפעילותו השגרתית היא כדוגמת מרפאות חוץ של בתי חולים או קופות ‏חולים, המחוייבים עפ"י חוק לשבות בשבת (למעט מקרי חירום כגון אירוע רב נפגעים חלילה) ובמקרי הצורך ‏המצריכים יציאה לשטח, ישנו רופא תורן מטעם המכון הנמצא בכוננות לסיוע כנדרש".

בסיום המכתב, מבקש מעוז את חוות דעתו הדחופה של מנדלבליט בעניין "‏לאור האמור אבקש חוות דעתך הדחופה האם הנחיית השר הורביץ לחייב עובדי מכון לעבוד בשבתות ‏ובמועדי ישראל באופן הפוגע בזכותם הבסיסית לחופש ומנוחה הינה חוקית, ובנוסף, האם כל שר יכול ‏להחליט על דעת עצמו, שכל יחידת סמך הכפופה למשרדו תוכל לפעול בשבתות ובמועדי ישראל, בהתאם לאג'נדות של השר ‏הממונה?", שאל מעוז לסיום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים