שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כ מרב מיכאלי נבחרה ליו"ר העבודה
ברוב של 77%
הקלפיות נסגרו בשעה 19:00. 26% מחברי המפלגה הצביעו בבחירות לראשותה. חולדאי קרא לחיבורים: "נתאחד כדי לנצח את נתניהו". שלח: "עכשיו הזמן להתחבר מהר וללא היסוס"
מפלגת העבודה | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

חברת הכנסת מרב מיכאלי נבחרה הערב (ראשון) לעמוד בראשות מפלגת העבודה. בפריימריז שהתקיימו במשך שמונה שעות הצביעו 26% מבין 37 אלף בעלי זכות הבחירה במפלגה. מיכאלי גברה על אבי שקד, גיל ביילין, יצחק טיים, נאוה כץ, דוד לנדסמן ועופר סגמן.

לפי התוצאות שפרסם מזכ"ל המפלגה, מיכאלי קיבלה 77% מהקולות ותחליף את השר עמיר פרץ, שהחליט לא להתמודד הפעם. אבי שקד הגיע למקום השני בבחירות המקדימות. יו"ר מפלגת העבודה היוצא שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ מסר: "מברך את מירב מיכאלי על בחירתה ומאחל לה בהצלחה".

במהלך יום הבחירות הגיעה מיכאלי לקלפי ברחוב ברודצקי בתל אביב ולדבריה נמנע ממנה ומבכירים נוספים בתנועה, בהם שר האוצר לשעבר אברהם (בייגה) שוחט, להצביע בטענה כי אינם רשומים בספר הבוחרים. "לא ניתן להם לקחת לנו את הבית", כתבה מיכאלי בחשבון הטוויטר שלה.

בנאום הניצחון אמרה מיכאלי: "זה הזמן לחזור הביתה. אתם ואתן ששיקרו לכם ורימו אתכם ולקחו לכם את הקול – בואו הביתה, בואו לבית של אמת. אנחנו מתחילות ומתחילים להחזיר את האמת לפוליטיקה. אני קוראת לכל מי מכן שמרגישה שהפוליטיקה לא מייצגת אותה, לכל מי שמרגיש שהפוליטיקה לא משמיעה את הקול שלו –בואו הביתה".

"גם אם מפלגת העבודה לא היתה הבית שלכם בעבר, אני מבטיחה לייצג את כולכם. את מי שאתן ואתם. את מה שחשוב לכם. אני מבטיחה לדאוג גם לדברים הלאומיים הגדולים, וגם לדברים היומיומיים הכאילו קטנים. לא משנה לאיזה "סקטור" אתן שייכות או שייכים, אני מבטיחה שאנחנו כאן בשבילכם".

"זה רגע מרגש מאד עבורי. מרגש פעמיים, פעם אחת כי נבחרתי להנהיג את התנועה שהנהיגו מייסדי המדינה, מדוד בן גוריון ועד יצחק רבין. אבל הוא מרגש גם, כי הצלנו ברגע האחרון את התנועה הזאת מלהימחק מהמפה הפוליטית. אני מבינה את גודל השעה. מפלגת העבודה עדיין שקועה עמוק בבוץ, ועליי מוטלת המשימה לחלץ אותה ולבנות אותה מחדש. יחד נחזיר את האמון במפלגה, נחזיר את האמת לפוליטיקה, ואז נוכל גם לחזור שוב להיות מפלגת שלטון. זה לא יקרה ביום אחד, אבל היום אנחנו מתחילות את הבנייה מחדש ואת הדרך לשם. היתה לי הזכות להיבחר ב-77% מהקולות, ו-77, כמו שידוע לכולנו היטב, זהו מספר של מהפך".

"כי מפלגה שרוצה להתמודד על השלטון לא יכולה להיות מפלגה לא דמוקרטית. ההיסטוריה לא משקרת – מעולם לא כבשה רשימה פרטית של איש אחד את השלטון בישראל. וזה לא מקרה, ולא בגלל טעויות טקטיות של יועצים. זה עניין מהותי. המחנה שנאבק על הדמוקרטיה בישראל מורכב היום בעיקר מרשימות לא דמוקרטיות. זה לא עובד. במסגרת המאבק שניצחתי בו על קיום פריימריז במפלגה, יהיו ברוב פריימריז לרשימה ואני פותחת עכשיו את המפלגה לכל מי שרוצה או רוצה לבחור או להיבחר בבחירות הפנימיות לרשימה לכנסת. הזדרזו והגישו את המועמדות שלכם".

מזכ"ל העבודה, ערן חרמוני, אמר כי 9,651 חברי מפלגה מימשו את זכותם והצביעו בבחירות. חרמוני ציין כי: "נחזור להיות פקטור חשוב ומרכזי בבחירות האלה". גם אבי שקד בירך את מיכאלי. "אני מודה למאות הפעילים שבקמפיין של יומיים הצליחו להביא לכך שיותר מ-1,800 חברות וחברים תמכו בי. אני שמח שמועמדותי הכניסה חיים למפלגה", אמר.

יו״ר מפלגת הישראלים רון חולדאי מברך את מרב מיכאלי על ניצחונה המרשים בפריימריז לראשות מפלגת העבודה: "מרב היא מנהיגה חשובה. ניזום באופן מיידי שיח על בניית בית גדול לכל המרכז שמאל. נתאחד כדי לנצח את נתניהו ולהביא שינוי למדינת ישראל. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו וזה מה שנעשה״.

עפר שלח, יו״ר מפלגת ׳תנופה׳: ״ברכות לחברתי מרב מיכאלי, שהלכה בדרך הישר וניצחה. עכשיו הזמן לפעול ולהתחבר מהר וללא היסוס״. יו"ר תל"ם בוגי יעלון: "‏ברכות ליו״ר החדשה של מפלגת העבודה, שהלכה בדרך הישר ונשארה נאמנה להבטחה שנתנה למצביעים, ולא נכנסה לממשלתו של הנאשם נתניהו. העם לא מפחדת מדרך ארוכה".

הבחירות לראשות המפלגה התקיימו למרות הסגר וכל חבר מפלגה בעל זכות הצבעה הוזמן להשתתף בהצבעה ללא כל הגבלה האוסרת עליו יציאה מהבית מעבר לקילומטר המותר – זאת למעט חולי קורונה ובעלי חובת בידוד, שלא הורשו להשתתף. אתרי ההצבעה פעלו בהתאם למתכונת התו הסגול.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים