שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כ מרע"מ שוקל לא לתמוך – המשותפת ימנעו?
קשיים בהקמת הממשלה
צוותים של הסיירת הירוקה הגיעו יחד עם שוטרים לסיור לפני הריסת בתים בכפר ביר הדאג' • ח"כ אלחרומי מרע"ם מאיים שלא לתמוך בממשלת בנט-לפיד
סעיד אלחרומי ומנסור עבאס | צילום: אתר הכנסת

ח"כ סעיד אלחרומי מרע"ם איים הבוקר (ראשון) שלא יצביע בעד הקמת הממשלה, בשל חוסר שביעות רצונו מההסכם הקואליציוני שנחתם בסוף השבוע האחרון. בין היתר, אלחרומי הסתייג מחלק מההבנות על האכיפה וההסדרה של הבנייה הלא חוקית בנגב.

הבוקר התייצבו ביישוב ביר הדאג' שבנגב כ-50 שוטרים ו-3 צוותים של הסיירת הירוקה – במטרה להביא להריסתם של כ-100 מבנים בלתי חוקיים במקום. על פי ההערכה, נגד יישובי הפזורה הבדואית בנגב תלויים יותר מ-500 צווי הריסה בתוקף.

המפלגה תכנס ישיבת סיעה ב-13:00, שבה תחליט אם תצביע בעד או נגד, שעות ספורות לפני ההשבעה. יו"ר רע"מ מנסור עבאס הגיב: "יהיה בסדר". כעת מתנהלות שיחות מרתוניות בניסיון לפתור את המשבר עוד בטרם ההצבעה.

אלחרומי אמר בשיחות סגורות בימים האחרונים: "אני לא יכול להסביר לתושבים בנגב שאני חלק מהקואליציה כשדחפורים עולים על בתים בנגב". ההערכה היא שאם לא תושג הסכמה, אלחרומי יימנע בהצבעה – ולא יתנגד.

ח"כ ווליד טאהא מרע"מ רמז גם הוא להאפשרת שיתנגד: ‏"החלפת האישים בצמרת היא חלק חשוב מהשינוי אך לא העיקר שבו! עיקר השינוי צריך להתרחש עמוק בתפיסה ובמדיניות שתוביל לשינוי המציאות המעוותת שהונהגה על פני השטח במשך עשרות שנים. כלומר, מה שהיה הוא לא מה שיהיה. זה יהיה המבחן".

במהלך שנראה מתוכנן מראש, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ש"ס אריה דרעי פתחו במכבש לחצים על אלחרומי וקרוביו כדי שזה יתנגד בהצבעה על הקמת הממשלה החדשה ב-16:00 – כך שגוש השינוי יצטרך את עזרתה של הרשימה המשותפת כדי להקים את הממשלה.

ב'ווינט' דווח כי לפי מקור בכיר מאוד שמקורב לחבר הכנסת, אלחרומי קיבל מנתניהו ומדרעי שורת הבטחות בכל נושאי הליבה, ובפרט בנוגע לביטול חוק קמיניץ. היו מי שהציעו לאלחרומי גם תפקידים נוספים, והכל בתנאי שיכשיל את הקמת הממשלה של נפתלי בנט ויאיר לפיד.

במקביל, עולה חשש מכיוון נוסף, כשחברת הכנסת אמילי מואטי (העבודה) מאושפזת בבית חולים וטרם ברור האם תגיע להשבעה, כך שעולה הסיכון כי לא יהיו מספיק קולות שיצביעו בעד הממשלה. בציוץ בטוויטר כתבה ח"כ מואטי: "אני בסדר. מאושפזת בגלל תופעת לוואי של בדיקה שעברתי לפני שבוע. מקבלת טיפול ואחזור לעצמי תוך כמה ימים".

הליכוד בתגובה לדיווחים: "לראשונה בתולדות המדינה וכדי להיות ראש ממשלה עם 6 מנדטים בנט מקים את ממשלת ההונאה שלו בהימנעות הרשימה המשותפת שתומכת במחבלים ומתנגדת להיותה של ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית. אין גבול לבושה".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר: "‏כשאמרתי שהממשלה הזו תקום בהישענות על איימן עודה, אחמד טיבי בל״ד ועופר כסיף, היו רבים שסירבו להאמין. ובכן, ההוכחה לכך הגיעה היום כשהממשלה המוזרה הזו תקום בהמנעותה של הרשימה המשותפת. אנשי ״הימין״ בנט וסער צריכים להתבייש".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: "עוד ספין עלוב של ממשלת ההונאה. אחרי שמכרו את כל הנגב לערבים, ממש יהיה אכפת להם מעוד צעד קטן שדורש אלחרומי. וזוהי רק ההתחלה. זה עוד שקר על גבי חירטוט של גנב הקולות בנט. בכל מקרה, הם דאגו כבר לרשת הגנה של הרשימה המשותפת ותומכי הטרור שלה. בושה".

תנועת רגבים הודיעה כי בכוונתה להגיש עתירה לבג"ץ נגד ביטול רטרואקטיבי של הקנסות המנהליים שניתנו בשנים האחרונות כחלק מאכיפת חוק התכנון והבניה. מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים מסר כי "הנתונים שהוצגו בכנסת הוכיחו כי 'חוק קמיניץ' הפחית את התחלות הבנייה הבלתי חוקית בעשרות אחוזים. ממשלה שקמה כחוק בתמיכת רוב חברי כנסת ישראל, היא ממשלה חוקית, אולם ביטול כוללני ורטרואקטיבי של קנסות שהוטלו במסגרת החוק, איננו מתקבל על הדעת כתמורה פוליטית". לדבריו, ביטול הקנסות שניתנו במסגרת "חוק קמיניץ", יהווה מתן פרס לעבריינים, ימוטט את אבני היסוד של מדינה שומרת חוק, שהיא יכולת ההרתעה שיוצרת החקיקה, ותפגע בראש ובראשונה בחברה הערבית המשוועת לתכנון בר קיימא ותשתיות נאותות ביישוביהם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים