שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » ח"כ עטיה: "אסור לנו להפקיר את האוכלוסייה המבוגרת"
לאחר הסיור
יוזמת השדולה ח"כ אתי חוה עטיה: "נדרוש משר האוצר ושר הבריאות תשובות וגיבוש תוכניות מעשיות שייטיבו עם אוכלוסיית הקשישים הסיעודיים"
חברת סיעוד | צילום: pikselstock, שאטרסטוק

היום (שני) נערך בכנסת כנס מעקב של השדולה למען האוכלוסייה הסיעודית-גריאטרית שהקימה ח"כ אתי חוה עטיה מהליכוד, בדיון הועלו נושאים ואתגרים רבים השייכים לתחומי הרווחה והסיעוד כמו הפעלת מרכזי יום לקשיש, פרויקטים לקהילות תומכות, מאפייני הבדידות החברתית והשלכותיה, מצוקת המטפלים הזרים והמאבק למניעת דרדור קוגניטיבי של אוכלוסיית הגיל השלישי.

חה"כ אתי חוה עטיה: "תוחלת החיים בישראל עולה, אסור לנו להפקיר את האוכלוסייה המבוגרת ולהשאיר אותם בחצר האחורית, נושא זה חייב להיות בראש סדר היום הציבורי".

"השבוע סיירתי במרכז יום לקשיש בקרית אונו והתרשמתי מאיכות הטיפול של הצוות המקצועי. אני רוצה לחזק את הצוותים המקצועיים המלווים לאורך כל שעות היממה את הקשישים הסיעודיים ועושים את המיטב עבורם במסירות ונאמנות, אסור לנו לשכוח את האתגרים והקשיים שהחמירו אצל הקשישים במיוחד בתקופת משבר הקרונה".

"בנוסף קיימת מצוקת שליטה במרחב הדיגיטלי וקשיים כלכליים אצל אוכלוסיית בני הגיל השלישי ושורדי השואה ממעמד סוציו אקונומי נמוך".

שמואל סמי קידר, מנכ"ל איגוד העמותות לזקן, אמר: "'מרכזי יום לקשיש' זה הגוף היחידי שמסוגל לתת מענה לקשישים. הגמלה בכסף לא נותנת מענה אלא רק הליווי והפעילות עצמם. צריך לבטל את גמלת הכסף כי כתוצאה מזה אנשים לא מגיעים למרכזי היום. אל תתנו כסף, תתנו להם לחיות".

יולי גת, יו"ר א.ב.א איגוד בתי אבות: "נאלצנו להגיש עתירה לבג"צ לפני שבוע בנושא תקציב קורונה וייקבע בקרוב דיון, אבל אני שואלת למה בכלל צריך ללכת למאבק משפטי? לבזבז אנרגיות וכספים רק כדי שהמדינה תיתן את מה שכבר ניתן".

"חוסר ההתייחסות של המדינה לצורך תקצוב המוסדות הגריאטריים עקב עמידה בהנחיות להתמודדות בקורונה הוא שערורייתי. היה תקציב עד מאי 2021 ולפתע הופסק כאילו נגמרה אז הקורונה. שלחנו שני מכתבים לשרים ושום תשובה לא התקבלה".

נחי כץ, מנכ"ל א.ב.א איגוד בתי אבות: "המוסדות הגריאטריים הגיעו לקורונה במצב פיננסי רעוע כאשר לפי נתוני משרד הבריאות 71 מוסדות נסגרו בשנים 2013-2019. המוסדות פועלים תחת מכרז גרעוני ביותר של משרד הבריאות שלא מכסה עלויות טיפול וכעת עם הוצאות הקורונה זה פשוט עסק לא כלכלי לרובם".

"זה פוגע ישירות באיכות הטיפול שהמדינה מספקת, המוסדות עתידים לסגור עשרות מחלקות גריאטריות, להציף את בתי החולים ולצמצם את קבלת זקנים במצב סוציו-אקונומי נמוך כי המדינה לא מכסה את הטיפול בהם. המפתחות לפתרון נמצאות רק אצל שר האוצר".

איציק כהן מנכ"ל 'העמותה לגריאטריה בישראל': "אנחנו מודים ליו"ר השדולה ח"כ עטיה על הנחישות להעלות את הנושא על סדר היום, הגיע הזמן להכיר בחשיבות הטיפולית והמוסרית של התחום ולפתור סוף סוף את הבעיות בענף".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים