שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כ רוטמן מקדם הצעת חוק לחידוד חוק השבות
בתגובה לבג"צ
עפ"י ההצעה ייקבע כי הזכויות של ילד או של בן זוג של יהודי על פי החוק יעמדו רק לבני משפחה העולים עם היהודי ארצה או אחריו. בנוסף מבטלת ההצעה את 'סעיף הנכד'
שמחה רוטמן | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

לאחר שבגץ הרחיב בפסק דין בשבוע שעבר את מתן האזרחות מכוח חוק השבות, הבוקר (א') דווח כי ח"כ שמחה רוטמן מקדם הצעת חוק שתחדד את מטרת חוק השבות ותצמצם את תחולתו. "כיום עולים ארצה יותר לא יהודים מאשר יהודיים". כך דווח בישראל היום.

עפ"י ההצעה ייקבע כי הזכויות של ילד או של בן זוג של יהודי על פי החוק יעמדו רק לבני משפחה העולים עם היהודי ארצה או אחריו. בנוסף מבטלת ההצעה את סעיף הנכד שמכוחו מגיעים ארצה אלפי אנשים שאין להם כל קשר ליהדות או רצון להיות יהודים.

חה"כ שמחה רוטמן מסר: "בגץ בפסק דינו קרא למחוקק לומר את דברו ולהתייחס לשינויים שחלו בנתוני העליה לישראל מאז תוקן החוק בשנות ה-70'. עמדת שופטי הרוב בפסק הדין הרחיבה הרבה מעבר לצורך את חוק השבות והחטיאה את תכליתו של החוק. ההצעה לתיקון חוק השבות שהגשתי היא צעד הכרחי ונדרש לתיקון המציאות בה חוק השבות מביא בעיקר לעלייתם של לא יהודים."

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. נכון. בברית המועצות יהודים בחרו להתחתן עם גוים כדי לרשום ילדים כלא יהודים ולהתנתק מהעם. גם קל מאוד לקבל מסמכים מזויפים של אנשים שנפטרו.
    גם אסור לשכוח, שהעמים, במיוחד באוקראינה וחלקים של רוסיה ומדינות ברית המועצות עמים השתתפו ברצח היהודים. לא נכון להעלות נכדים של רודפי העם רק בגלל שהם התחתנו עם נכד של יהודי. לי כיהודיה שחלק מהמשפתה נספה באוקראינה קשנ לראות כאן עולים וילדיהם עם חולצות עליהן כתובים כרזות של רוצחי יהודים – שהועתקו מזמני הטלר להיום כהכרזות לאומיות של אוראינה. הם רואים את עצמם כאוקראינים ולא כיהודים. וגאים בסבים שתחת הכרזות אלו קברו יהודים בחיים ושדדו את רכושם. אז למה להביא אותם לישראל?
    אם יהודי אינו עולה,אז אין עלייה. ילדים,נכדים, בני זוג הם לא מכירים לא הסטוריה של העם ואין להם חיבה כלפי העם כי ברוסיה החברה משדרת יחס שלילי כלפי יהדות. גם יש חלוקה רבה בין חילוניים לדתיים. אז כמה עוד יותר עמוק הקרע בין מי שבחר להתחתן עם לא יהודיה/לא יהודי. אם יהודי עולה, אז נכון לא לפרק משפחה.אבל אם אינו עולה, למה להעלות בני עמים אחרים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים