שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כ שיקלי מימינה מתנגד לממשלה עם לפיד
למרות שהכחיש
חבר מפלגתו של בנט הודיע כי לא יתמוך בממשלה של יש עתיד ומפלגות השמאל • הוא כותב: "ממשלה כזו תפגע אנושות באחינו בוחרי הליכוד" • תגובת ימינה: "מכבדים את עמדתו"
שר התפוצות עמיחי שיקלי | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה הודיע הבוקר (רביעי) ליושב ראש מפלגתו נפתלי בנט שיצביע נגד ממשלה עם לפיד ומפלגות השמאל. במכתב ארוך ומנומק הוא כתב: "מה לנו ולדגלים השחורים, מה לנו ולשנאה?". הוא ציין כי ממשלה כזו תפגע אנושות בקשר עם "אחינו, בוחרי הליכוד".

במכתב הסביר ח"כ שיקלי: "כמו רבים וטובים בעם ישראל אני מאמין שהליכה לבחירות חמישיות היא אפשרות רעה מאוד, מוצא אחרון. כמו רבים וטובים אני מאמין שריענון ההנהגה והכוחות הפוליטיים חיונית, אך לא בכל מחיר".

הח"כ נימק מה עומד מאחורי התנגדותו להקמת ממשלה של בנט ולפיד. "אני מתנגד לממשלה המסתמנת בשלושה מישורים: בצד האתי – אני מתקשה להשלים עם הפרה סיטונאית של התחייבויות מפורשות שלנו לבוחרינו: התחייבנו להקים ממשלת ימין טובה, רחבה שתוציאה אותנו מהבוץ. התחייבנו 'שלא נשב עם מרצ שראשיה מצדדים בתביעת קציני ולוחמי צה"ל בהאג'. התחייבנו ש'לא נכתיר את יאיר לפיד לראשות הממשלה, לא בצורה רגילה, לא ברוטציה ולא בשום דרך'. אפשר ולא נוכל לממש את מלוא התחייבותינו לבוחר וזה אכן מובן, אך אין לנו את המנדט להפר את כולן. הקמת ממשלה כזו משמעה סתירה מובהקת לזהותה הבסיסית של מפלגת ימינה.

"בציר הדמוקרטי – ימינה היא למוטב ידיעתי חלק בלתי נפרד מהמחנה הלאומי, אל לנו לתת יד לשלילת הצבעתם של למעלה ממיליון מצביעי ליכוד, אחים, שותפים לדרך. אין לנו מנדט ליטול מהם את בחירתם הדמוקרטית. במפלגת הליכוד ובעומד בראשו. מה לנו ולרוחות השנאה, מה לנו ולדגלים השחורים?".

"בציר הלאומי – המחשבה לפיה הממשלה הצפויה תוכל לחמוק מעיסוק בסוגיות לאומיות נפיצות, בטעות מרה יסודה, ואינה מתכתבת עם המציאות המדינית והבטחונית". שקלי הוסיף במכתב: "יש לי אמון בטוהר כוונותיך ולכן בשמם של רבים מאוד מבוחרינו אני מבקש ממך לשקול שנית את המהלך".

ממפלגת ימינה נמסר בתגובה למכתב: "מכבדים את עמדת ח"כ עמיחי שיקלי, שהייתה ידועה לנו. ימינה מחויבת לעשות הכול כדי להקים ממשלה יציבה ומתפקדת כדי למנוע הידרדרות לכאוס של בחירות חמישיות, וכך תעשה". בנוסף לכך, גורמים בימינה טוענים כי שיקלי פירט את ההתנגדות שלו להקמת ממשלת שמאל, אולם לא הכריע סופית בעניין ולא הודיע כי גיבש החלטה סופית להצביע נגד ממשלה עם לפיד.

רק אתמול לפני יומיים הכחיש שיקלי דיווח, לפיו הוא מתנגד נחרצות לממשלת בנט-לפיד ומאיים בפרישה: "אני עם נפתלי ומאחוריו במאמצים להקמת ממשלה – ממשלת ימין תחילה. ואם זה לא מסתייע אז ממשלת אחדות. סומך על נפתלי ומהלכיו מלא-מלא. בקיצור – אנחנו אגרוף אחד. נקסט".

ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב למכתב של ח"כ שיקלי: "‏יש קונה עולמו בשעה אחת. האמת, קראתי את המכתב הזה עם דמעות התרגשות בעיניים. אמת צרופה ופשוטה. דבר דבור על אופניו. שיח ערכי ישר שכל כך חסר לנו בפוליטיקה. תודה רבה עמיחי. איילת, עכשיו תורך".

יו"ר עוצמה יהודית מסיעת הציונות הדתית ח"כ איתמר בן גביר בתגובה למכתב של ח"כ עמיחי שיקלי שלא יקח חלק בממשלת שמאל "מברך את ח"כ עמיחי שיקלי על קיום ההבטחות לבוחר שניתנו בשם מפלגת ימינה. אני שמח על כך שח"כ עמיחי שיקלי מבין את גודל השעה ואת הצרה שתקום אם חלילה תעלה ממשלת שמאל".

עוד הוסיף ח"כ איתמר בן גביר: "אני מקווה שיצטרפו אל ח"כ שיקלי עוד חכ"ים ממפלגתו וקורא להם: אל תתנו יד להקמת ממשלת שמאל. שובו הביתה, שימו את המחלוקות האישיות בצד, ותקימו יחד איתנו ממשלת ימין מלא מלא".


הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים