שיתוף
תגובות
משפחה » חינוך » שלח מפתיע ותומך בפתיחת מוסדות החינוך
פתיחת הת"תים
בדיון בוועדה לביקורת המדינה, הפתיע יו"ר הוועדה ח"כ שלח מ'יש עתיד' כשהביע עמדה המכילה את עמדת החרדים • דיווח: "אחוז החיוביים בת"תים שואף לאפס"
עפר שלח | צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת

הוועדה לביקורת המדינה בראשות חבר הכנסת עפר שלח מ'יש עתיד', התכנסה היום כדי לדון בפתיחת מוסדות החינוך החרדים בניגוד להנחיות.

בתחילת הדיון השמיע דברים, מנהל ת"ת 'חכמת שלמה' הרב אברהם פינזל שהעלה את האחריות של מוסדות החינוך לשלום התלמידים כשהוא מציין את הלימודים בקפסולות ואת מערך הבדיקות המבוצעות בין כותלי הת"תים, כשהוא מציין כי מאז חג הסוכות נבדקו במוסדות שהוא מנהל כ 700 תלמידים ולא נמצא אף לא חיובי אחד.

הרב פינזל הוסיף, כי "אחוז החיוביים בבדיקות תלמידי המוסדות שפתחו בניגוד להנחיות, נמוך בהרבה מאחוז ההדבקה הכללי ולמרות הכל משרד הבריאות לא אישר את החזרה הרשמית למוסדות מטעמים משפטיים בלבד".

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח אמר, כי "הפרת ההנחיות בחינוך החרדי מקוממת, אבל עולות מהן מסקנות שמעמידות בספק את מדיניות משרד הבריאות ביחס לפתיחת מערכת החינוך בכלל".

ח"כ שלח הוסיף, כי "שיעורי ההדבקה הנמוכים, והיכולת לנהל מערכת חינוך פתוחה באמצעות משמעת והקפדה על כללים, הבאות לידי ביטוי במגזר החרדי, חייבות להוביל למסקנה שאפשר וצריך להחזיק את מערכת החינוך, בוודאי עד כיתה ו׳, פתוחה כמעט בכל תנאי, ואסור למהר ולסגור אותה. זה חיוני כדי למנוע דור אבוד של תלמידים ולפתיחה מקסימלית של המשק".

ח"כ אוריאל בוסו מש"ס אמר בדיון, "הדוגמה שלי היא מחודש ספטמבר, הילדים שלי הלכו ללמוד בישיבה והיו בסגר מרצון, לא ראיתי אותם, לא פגשתי אותם. בישיבה שלהם היו 1400-1500 בחורים שהיו לפני כן מסתובבים בבתי כנסת ממקום למקום. אצלנו בבתים אין פלייסטיישן, טלוויזיה אין כלום. יש כאלו שיחד כמה אחים בדירה של 80 מ"ר ולכן דווקא היציאה ללימודים הפחיתה את ההסתובבות הזאת".

ח"כ בוסו התריע, כי "סגירת מערכת החינוך גורמת לקטסטרופה אמתית וזה צריך להיות דבר ראשון במעלה. אנחנו המדינה היחידה למעשה שסגרה מערכות חינוך. צריך לדאוג לכך שבמתווה כזה או אחר תמיד יישארו מוסדות החינוך פתוחים, כמובן תוך שמירה על ההנחיות. אפשר לייצר קפסולות, אפשר ללמוד במשמרות, במקומות כמו מתנסים. הירידה בתחלואה היא בגלל פתיחת הלימודים ולא על אף".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים