שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חלוקת התיקים המסתמנת והחוק הראשון שיקודם
ממשלת לפיד-בנט
ההסכמות המתגבשות בין בנט ולפיד: בראש ועדת הכספים יעמוד נציג מגוש הימין, שינוי החוק שמפיל את הממשלה במקרה שלא אושר תקציב מדינה בכנסת
לפיד ובנט | צילום: ויקיפדיה

רק יממה עברה מאז שהנשיא הטיל על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד את משימת הרכבת הממשלה, והמשא ומתן בין יו"ר ימינה נפתלי בנט לבינו צובר תאוצה. ב'חדשות 12' דווח כי השניים הצליחו בינתיים להגיע לכמה הסכמות.

על פי הדיווח, ההסכמה הראשונה היא בנושא ועדת הכספים. כדי לאזן את שר האוצר המיועד יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ולרכך את זעם החרדים, בנט ולפיד הסכימו כי בראש הוועדה יעמוד נציג מגוש הימין, או לכל הפחות חבר כנסת עם נטייה ימינה.

הסכמה נוספת בין השניים התקבלה בעקבות לקח מ"מורשת גנץ". כידוע, הממשלה האחרונה התפזרה על רקע אי אישור תקציב המדינה. לכן, ההסכם המסתמן בין בנט ולפיד יקבע שחוזרים אחורה 20 שנה בחוק – גם אם תקציב המדינה לא עובר, הכנסת לא מתפזרת.

בישראל היום' דווח כי חלוקת התיקים מצויה בשיאה. גם כעת מדובר בחלוקה ראשונית, שהמפלגות עוד ימשיכו לדון ולהתווכח עליה, אם כי על חלק מהשיבוצים כבר התקבלו הסכמות רחבות יותר.

לפי החלוקה המסתמנת, נפתלי בנט יהיה ראש הממשלה הראשון ברוטציה, לפיד ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, ואביגדור ליברמן – שר האוצר. בני גנץ מתעקש על תיק הביטחון וקשה לראות אותו מוותר עליו, אך גם סער עדיין דורש אותו. בשלב הזה של המשא ומתן, כוח המיקוח של גנץ ירד במעט והקרב על התיק עלול להיות מורכב יותר.

אם סער לא יקבל את הביטחון, הוא ידרוש את תיק המשפטים, שאותו דורשת גם איילת שקד, אלא שסער הוא ראש מפלגה ואם ייאלץ לוותר על תיק בכיר (חוץ, ביטחון, אוצר), יקבל כנראה את תיק המשפטים. מקורביה של איילת שקד אומרים כי היא מעדיפה את תיק הפנים, אך גם מוזכרת בין חמישה שמות לפחות בקרב על תיק התחבורה.

על פי הדיווח של יהודה שלזינגר, שני תיקים שעליהם יש הסכמה יחסית הם תיק החינוך, שיועבר ככל הנראה ליפעת שאשא ביטון, ותיק הדתות למתן כהנא מימינה. עוד הסכמות מסתמנות סביב תיק האנרגיה, שילך ככל הנראה לעמר בר-לב ממפלגת העבודה, ותיק התקשורת לקארין אלהרר מיש עתיד.

שני תיקים הנחשבים בינוניים אך חשובים מאוד נשמרים כרגע למפלגות העבודה ומרצ: הבריאות וביטחון הפנים, שבהם יכהנו מרב מיכאלי וניצן הורוביץ. על תיקים נוספים דוגמת תחבורה, תרבות וספורט וגם חקלאות יש לא מעט מתמודדים, גם כן מכל המפלגות השותפות.

עוד דווח כי חלק מהמשרדים ייסגרו כליל. מדובר במשרד המים, ההשכלה הגבוהה, המשרד לחיזוק וקידום קהילתי שבו מחזיקה אורלי לוי, משרד ההתיישבות, וככל הנראה גם משרד הסייבר והדיגיטל. באשר להתיישבות היהודית ביהודה ובשומרון, הבהיר בנט למקורביו כי הוא מוכן "ללכת רחוק", לשונו, "אך לא אתפשר בנושא ההתנחלויות ועקרונות הימין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים