שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » חלל קטן וסגור מהווה האקלים האופטימלי לנגיף
תברחו ממעליות
מה גילו החוקרים בארה"ב לאחר שדיירים רבים בבנין רב קומות נדבקו בנגיף הקורונה, ומדוע מעלית עלולה להוות 'מדגרה' מבחינת החיידקים שבו? • הסיפור שמסעיר את ארה"ב
נגיף הקורונה עלול לשרוד לפחות שבוע במעלית | צילום: MIA Studio, שאטרסטוק

מדברים המון על 'קטיעת שרשרת ההדבקות' ועל המאמצים הרבים שמשקיעים האפידמיולוגים בניסיון להתחקות אחר מקור ההדבקה, אך מצד שני מבלי שנשים לב ומתחת לאף שלנו יכולה להתפתח לה 'מדגרת קורונה' ואף לא נדע מכך.

אחד מכללי ההיגיינה הוא חיטוי ושטיפת הידיים בתדירות גבוהה יחסית לאורך שעות היממה.

מקרה שהתרחש לאחרונה בארה"ב הביא את החוקרים לפרסם אזהרה מיוחדת מפני השימוש במעליות ללא אמצעי הגנה מרביים.

הסיפור התרחש כאמור בארצות הברית, עם אישה שחזרה למדינה לאחר שביקרה במחוז היילונג-ג'יאנג בסין ב-19 במרץ. היא לא פיתחה תסמינים והכל היה נראה תקין, אך בכל זאת, הכניסה את עצמה לבידוד מרצון.

במהלך תקופת הבידוד אובחנה האישה כחיובית לנגיף. אך למרות שלאורך התקופה היא לא יצאה מהבית ולא נחשפה לאיש, אובחנה כעבור ימים אחדים שכנה מאחת הקומות העליונות כחיובית לנגיף, יחד עם עוד 4 אנשים שהיו קרובים אליה.

האירוע המדובר הביא את אנשי המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) להתעניין בפרטי המקרה הלא שגרתי ולחקור אותו. בדיקה קצרה העלתה כי למעלית הבנין השפעה על התפשטות הנגיף.

התברר, כי האישה שחזרה מסין, עלתה לביתה באמצעות המעלית ועל הדרך הותירה חיידקים על הכפתורים.

כפי שכבר הבאנו במדור זה והדברים אף פורסמו בהבלטה רבה, לנגיף הקורונה תוחלת חיים של שעות עד ימים כשהוא מועבר למשטחים מסוימים. אם אנשים יבואו במגע עם אותם משטחים בפרק הזמן המדובר, ייתכן והם עלולים להידבק אף הם ולשאת בעצמם את הנגיף.

מחקרים גילו, כי בין השאר יכול הנגיף לשרוד על משטחי נירוסטה או פלסטיק למשך כשבוע. החוקרים שניסו לפענח את מקור ההידבקות הגיעו למסקנה, כי מעבר להיותו של חדר המעלית חלל קטן וסגור המהווה אקלים מצוין להתפשטות הנגיף ולהתרבותו, הרי שבסופו של דבר, אלו בדיוק חומרי הגלם הנמצאים לרוב במעליות.

במרכז לבקרת מחלות ומניעתן בדקו דגימות שנלקחו מהמעלית, אותן השוו לדגימות של כ-70 דיירי הבניין והבאים עמם במגע שנדבקו גם הם, ואישרו כי מדובר ב-DNA זהה וכי הגנום של הנגיף שונה מכל הדגימות האחרות שנמצאו בעבר בסביבה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים