שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » חמאס: אבו מאזן הוא בוגד שמפקיר את עמו
זעם ברצועה
בארגון הטרור חמאס זועמים על אבו מאזן בעקבות הודעת הרשות הפלסטינית על החזרת התיאום עם ישראל והנכונות מצדה לחשב מסלול מחדש בנוגע להעברת כספי הטרור
יו״ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן

לאחר הזעם הפלסטיני על איחוד האמירויות לאור חתימת הנורמליזציה עם ישראל, בימים האחרונים הודיעה הרשות הפלסטינית על שורה של רפורמות שעשויים להתניע מחדש את יחסי האמון בינה לבין ישראל ובהם חשיבה מחדש של העברת הכספים למשפחות מחבלים – נושא שהיה קריטי מבחינת ישראל שבשלב מסוים אף החרימה את כספי הסיוע של הרשות.

כאמור, בימים האחרונים הודיעה הרש"פ על חידוש התיאום הביטחוני עם ישראל שהופסק בשל המהלכים החד צדדיים שבוצעו בחסות ממשל טראמפ, כאשר בעקבות כך שורר זעם רב בקרב הפלגים הפלסטינים ברצועה.

בחמאס בתגובה, תקפו את אבו מאזן וכינו אותו 'בוגד'. בהודעה שפרסם מרוואן אבו ראס, מבכירי חמאס ברצועת עזה, הוא האשים את הרש"פ בכך שהיא נופלת לזרועות המלכודת של האויב ושהצעד עליו הכריזה מהווה בגידה בעם הפלסטיני.

"ההחלטה שהתקבלה פוגעת באורח קשה במאמצי הפיוס ובניסיון להשיב את הלכידות הלאומית, והיא בגדר פשע דתי ולאומי", אמר. "לא הופתענו מאוד ממה שעשו אבו מאזן וחבריו, מכיוון שהם מזילים ריר במהירות על כסף, והם לא עזבו את הגישה הזו מלכתחילה", הוסיף.

הוא קרא לשאר הפלגים הפלסטינים "ללמוד לקח ולהבין כיצד יש לנהוג עם הבוגדים הללו".

יצוין, כי אתמול ביקר מלך ירדן עבדאללה השני באבו דאבי ונועד עם מלך בחריין חמד בן-עיסא אל ח'ליפה ועם יורש העצר של אבו דאבי מוחמד בן זאיד.

גורמים בכירים במנאמה בירת בחריין, באבו דאבי ובעמאן בירת ירדן מסרו ל'ישראל היום', כי המפגש של שני המלכים ויורש העצר של אבו דאבי עסק בעיקר בגיבוש חזית ערבית אחידה לנוכח האיום האיראני על האזור, וכן בגיבוש אסטרטגיה עתידית מול ממשלו המתהווה של הנשיא האמריקני הנבחר ג'ו ביידן, שהצהיר כי בכוונתו לשוב להסכם הגרעין עם איראן. הדבר העלה חשש רב בקרב מדינות המפרץ הפרסי וציר המדינות הערביות הסוניות המתונות, בהן ממלכת ירדן ומצרים.

גורם בכיר במשרד החוץ במנאמה אמר ל'ישראל היום' כי במהלך המפגש המשולש באבו דאבי עלתה האפשרות שבחריין תפעל לתווך לחידוש המו"מ בין ישראל והרשות הפלשתינית, ומלך בחריין אף הציע לארח במנאמה ועידת פסגה בהשתתפות בכירים ישראלים ופלשתינים בניסיון להתניע את תהליך השלום התקוע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים