שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "חמאס הוא האחראי להסלמה ולעימות"
שר החוץ הגרמני
הנשיא אמר: "בזמן שאנו יושבים כאן, חמאס מוסיף לירות רקטות לעבר ישראל. על ארגון החמאס להפסיק את הירי – אנו מצפים מהקהילה הבינלאומית לדרוש מהם לעשות כן"
ריבלין והייקו מאס | צילום: מארק ניימן, לע"מ

על רקע מבצע 'שומר החומות', וירי הרקטות לעבר ישראל, קיים נשיא המדינה ראובן ריבלין פגישת עבודה מדינית היום (חמישי) עם שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס המבקר בישראל.

הנשיא הביע את הערכתו לגרמניה על תמיכתה בישראל ובזכותה להגן על עצמה, ואמר: ״בזמן שאנו יושבים כאן, חמאס ממשיך לירות רקטות לעבר ישראל ולפגוע בבתים ברחבי המדינה. מאות אלפי משפחות וילדים נמצאים כעת במרחבים מוגנים. אנו מחויבים להגן על אזרחינו. על ארגון הטרור חמאס להפסיק את הירי, ואנו מצפים מהקהילה הבינלאומית לדרוש מהם לעשות כן".

הנשיא הדגיש כי התפיסה לפיה חמאס פותח בירי כל אימת שהוא בוחר, לא תתקבל יותר וכי אנו נחושים להגן על אזרחי מדינת ישראל.

שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס הודה לנשיא ואמר כי הגיע להביע סולידריות מלאה עם מדינת ישראל. ״אנחנו מגנים את תקיפות חמאס. זה לחלוטין לא מקובל. לישראל הזכות להגן על עצמה וחמאס הוא האחראי להסלמה ולעימות. עכשיו אנחנו מקווים שנוכל להגיע לפתרון ולהביא את האלימות לסיומה. לשם כך אני מקיים פגישות רבות במהלך היום ומקווה שנצליח".

בתוך כך, שר הביטחון, בני גנץ, נפגש גם עם שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, במסגרת ביקורו בישראל. גנץ הביע בפני מאס את ההערכה הרבה לתמיכה של גרמניה בישראל ובאזרחיה וכן למחויבות הבלתי מתפשרת של גרמניה לביטחון ישראל.

גנץ עידכן את מאס בהתפתחויות במערכה מול ארגוני הטרור בעזה ועל הפעולות של צה"ל מול תשתיות הטרור, שמטרתן להשיג שקט ארוך טווח. השניים הדגישו בשיחתם את קשרי הידידות העמוקים בין המדינות ואת הצורך לחזק את הכוחות המתונים ברצועת עזה ובאזור, לצורך הבטחת השקט והיציבות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים