שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » חמאס החזיק בצוללות אוטונומיות לפגוע באסדה
נחשף
חמאס ניסה לפגוע באסדת הגז גם עם מזל"ט נפץ, ומטוס F-16 יירט אותו. בחיל הים מעריכים כי השמידו את מרבית היכולת הימית של הארגון ובתוך כך כלי שייט אוטונומיים תת
אסדת לוויתן | צילום: ויקיפדיה

לאורך ימי מבצע "שומר החומות", צה"ל מנע ניסיונות לבצע פיגועים נגד אסדת הגז תמר. בחיל הים חשפו כי בימים האחרונים, כולל אתמול, שיגרו פעילי חמאס מספר רקטות לעבר לעבר האסדה, אך הן לא פגעו ונפלו לתוך הים במרחק רב. ניסיון נוסף לפגוע באסדה בוצע באמצעות מטוס לא מאויש שהופעל לעבר האסדה והופל על ידי מטוס אף-16 של חיל האוויר.

בחיל הים מעריכים כי במהלך המבצע הושמד רוב המערך הימי של חמאס, שהתעצם באופן דרמטי בשנים האחרונות בחסות הניסיונות להסדרה, וכדי לשקם יידרשו כשנתיים. בין התשתיות שנפגעו היו כל 17 המוצבים הימיים של הארגון, כולל תקיפה נרחבת שהביאה לקטיעת המזח של עזה ששימש גם את חמאס.

את השנתיים האחרונים ניצלו בחמאס להתעצמות גם בזירה הימית, בחסות ההסדרה, ובמיוחד לאור ההבנה שהמכשול התת קרקעי שנבנה בשנים האחרונות, מקשה על חדירות לשטח ישראל באמצעות המנהרות, חמאס קידם בשנתיים האחרונות בצורה משמעותית את היכולת הימית שלו על מנת שבשעת מלחמה מול ישראל יוכל לפגוע בכי השייט של חיל הים, באסדת הגז ולחדור בצלילה דרך הים, על מנת לבצע פיגועי ראווה בשטח ישראל.

חמאס מחזיק בצוללות אוטונומיות המסוגלות לשאת מטען במשקל של 50 קילוגרם ומוכוונות באמצעות GPS. חלקן הושמדו בימים האחרונים כחלק מתקיפות צה"ל. במערכת הבטחון אומרים כי ייתכן ולחמאס נשארו עד שלוש צוללות שכאלה. לצד הצוללות הללו, גופי הטרור ברצועה מחזיקים גם יכולות ימיות נוספות, בין היתר סירות קומנדו מהירות, מל"טים מדויקים וציוד צלילה – שאת רובם המוחלט השמיד צה"ל.

צה"ל מעריך כי מרבית המטרות האיכותיות של הכוח הימי של חמאס נפגעו, לרבות כלים צוללים בלתי מאוישים, מוקשים ימיים, מוצבים, מחסני אמל"ח וצוללנים. צה"ל פגע גם בפעילי חמאס של הכוח הימי של הארגון, אם כי מפקד הקומנדו הימי נעלם ולא יוצר קשר עם פקודיו ככל הנראה לאור הבנתו כי הוא יעד לתקיפה.

״הדבר המשמעותי ביותר כמו בכל צה״ל הוא שלילת יכולות והגנה חזקה", אומר מפקד זרוע הים האלוף אלי שרביט. "לכן תקפנו מוצבים, כלי שיט, מחסני אמל״ח תשתיות ופעילים. פעלנו על מנת שהמערכים הימיים של ג'יהאד אסלאמי וחמאס יהיו מערכים תחת דיכוי״ לדבריו של מפקד זרוע הים, ״פגענו בפעילי מפתח בקומנדו הימי של חמאס, פעלנו לסכל כל פיגוע אפשרי מהתווך הימי לפני צאתו". עוד אומר כי חיל הים פעל יחד עם יחידות נוספות כדי לייצר קושי משמעותי לצד השני לממש פשיטה ימית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים